[Audi80, ACE] Problem z odpalaniem, Ke-Motronic1.2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam1985
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 11:22
Lokalizacja: Łowicz (ELC)
Kontakt:

[Audi80, ACE] Problem z odpalaniem, Ke-Motronic1.2

Post autor: adam1985 » wt wrz 29, 2009 07:57

Mam problem.
Gdy chce odpalic auto to kreci ale nie chce zapalic, jesli ponowie probe ale z wcisnietym lekko pedalem gazu to odpali. Ale czasem zapala nierowno, tak jak by przerywal albo lapal na 3cylindrach po chwili to ustaje. Gdy silnik jest zimny to czasem zapali ale odrazu obroty spadna nie zatrzymujac sie na wartosci biegu jalowego i auto gasnie, po ponownej probie udaje sie odpalic, raz zdarzylo mi sie ze dopiero za trzecim razem zalapal.
Gdy zapali i pracuje normalnie to wszystko jest w porzadku, reaguje na gaz normalnie, obroty nie faluja.
Dziwne wydaje mi sie to ze gdy silnik pracuje i wypne kostke od regulatora biegu jalowego to nie gasnie.
Gdy wypne wtyczke z nastawnika przy rozdzielaczu od strony blotnika to wyraznie widac ze delikatnie zmieniaja sie obroty biegu jalowego, roznica jakichs 50-80obr/min. w dol, po podpieciu wtyczki spowrotem odroty wracaja na poprzednia wartosc.
Jakies pomysly od czego zaczac, co sprawdzic :?:
Moze z tym miec cos wspolnego np. czujnik temp. do ECU, bialy, 2pinowy, pod czujnikiem Halla albo niebieski czujnik na kroccu, za alternatorem?
Uklad WN sprawny i podmieniany w celu wyeliminowania usterki.
Nie mierzylem jeszcze zadnych wskazan nastawnika ani zadnych czujnikow czy sondy lambda bo poprostu gine w tym wszystkim i nie wiem od czego zaczac a wymieniac wszystkiego po kolei niepotrzebnie nie mam zamiaru.
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 07:59 przez adam1985, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img190.imageshack.us/img190/7876/podpisp.jpg[/img]
[b][i].:B4 Competition:.[/i][/b]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt wrz 29, 2009 09:29

Odczyty z sondy nie są brane pod uwagę przy odpalaniu (i w chwilę po zapaleniu) więc sonda odpada. Sprawdź działanie wtryskiwacza rozruchowego (czy w ogóle działa przy rozruchu zimnego silnika). Wtryskiwacz ten dostaje masę z włącznika termiczno-czasowego (taki z brązową kostką).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 29, 2009 09:34

adam1985, nie próbowałeś podłączyć sie do komputera? Widzę ze schematu e ACE ma złącze diagnostyczne, bo od czegoś trzeba zacząć. Na ciepłym też jest kłopot? Pewny jesteś dobrych świec i kabli - tak na pozątek?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
adam1985
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 11:22
Lokalizacja: Łowicz (ELC)
Kontakt:

Post autor: adam1985 » wt wrz 29, 2009 10:04

zodiak, z tego co wiem przy obecnej temperaturze otoczenia wtryskiwacz rozruchowy nie powinien wogole sie zalaczac. ten wlacznik termiczno czasowy to czujnik ten w kroccu na bloku, nie mam teraz widoku an auto wiec z pamieci pisze ze chyba tam jest ten czujnik.
Paweł Marek, zeby ACE podlaczyc pod vag to wiem z pewnego zrodla ze trzeba interfejs na optoelektronice pod RS232 np viaken, laptopa z rs232 albo zatargac stacjonarke do garazu, vag2.08 lub starszy (ma ktos moze sprawdzony dzialajacy?) i baud rate ustwione na 240 wtedy sie polaczy, inaczej nie ma opcji, probowalem wag 4.xx, interfejs z przejsciowka pod USB i nie ma takiej opcji zeby ise polaczyc ze sterownikiem. Na cieplym tez tak dziwnie i nierowno zapala ale mniej i latwiej niz na zimnym silniku.
Swiec i kabli jestem pewien, byly podmieniane nawet.


[img]http://img190.imageshack.us/img190/7876/podpisp.jpg[/img]
[b][i].:B4 Competition:.[/i][/b]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt wrz 29, 2009 20:56

Wtryskiwacz rozruchowy działa w trakcie kręcenia rozrusznikiem, gdy temperatura płynu jest poniżej 30 stopni. Upałów już nie ma to rozruchowy przy zimnym silniku powinien pracować. Gdzie om się znajduje w tym konkretnym silniku nie wiem ale raczej jest wkręcony w głowicę.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
adam1985
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 11:22
Lokalizacja: Łowicz (ELC)
Kontakt:

Post autor: adam1985 » wt wrz 29, 2009 22:24

Rzoruchowy jest wkrecony w kolektor ssacy.
Dobra udalo sie odpalic. Po czym niewiele myslac zdjalem klemy z aku na jakis czas potem zalozylem spowrotem, zapalil normalnie i nic nie robilem az wlacza sie wentylatory, niby w niektorych silnikach tak sie robi adaptacje. Nie wiem czy to pomoglo ale odpala normalnie lecz faluja obroty na biegu jałowym w zakresie 900-1050obr/min i czasem dojezdzajac do swiatel po wcisnieciu sprzegla potrafia spasc do poziomu 500obr/min i powrocic na wartosc biegu jalowego, dwa razy mi zgasl w ten spsob.
Jutro bede szukal nieszczelnosc i przeczyszcze krokowy. Dzisja juz zrobile sie ciemno wiec nie bylo sensu dalej dlubac.

No dobra odpala ale jak jest zimny to strasznie trzesie silnikiem przez jakis czas a potem sie normuje, pewnie jak sie przejade to bedzie problem dalej ze spadajacymi obrotami, mierzylem czyjnik temp bialy 2pin i jest OK bo na zimnym silnku, temp otoczenia i silnika okolo 16-18stopni pokazuje 2986 Ohm w miare jak sie nagrzewa to spada opor az do 215 Ohm przy temp plynu na zegarach 92stopnie. Ide kombinowac i mierzyc dalej, moze cos znajde :-? .

Wpialem sie w sonde lambda silnik mial jakies 60stopni gdy rozpoczalem pomiar pokazywalo 0,580V i zaczelo gwaltownie spadac w miare jak sie silnik nagrzewal, przy napieciu ok 0,145V zaczely widocznie i po dzwieku falowac obroty w zakresie jakies 50-100obr/min oscylujac w granicy 1000-1050obr/min.
Po okolo 3min napiecie na kilkanascie sekund ustabilizowalo sie na poziomie 0,125V i zaczelo dalej spadac.
Minela jakas minuta i stanelo na 0,115V znow na kilkanascie sekund.
Po kilku minutach silnik osiagnal temp. robocza 90-92stopnie a napiecie stanelo lekko skaczac w granicach 0,075-0,079V, obroty biegu jalowego dalej na poziomie 1050obr/min.
Gdy dodawalem gazu nie bylo widac znaczacych skokow napiecia ale gdy odpuszczalem i zamykala sie przepustnica tym samum zalaczajac stycznik to napiecie spadalo grubo ponizej 0V nawet do -0,500V ale po chwili znow wracalo do stanu poprzedniego.
Po odpieciu kostki nastawnika cisnienia silnik zaczyna pracowac normalnie i trzyma rowne obroty.

Zmierzylem nastwnik cisnienia, na biegu jalowym miernik pokazuje -38mA :-/ , gdy dodaje sie gazu to wartosc zaczyna rosnac i tak majac ok 3000obr/min. jest jakies -30mA.
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 21:54 przez adam1985, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img190.imageshack.us/img190/7876/podpisp.jpg[/img]
[b][i].:B4 Competition:.[/i][/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości