Strona 1 z 2

upgrade zapłonu

: pn wrz 28, 2009 21:16
autor: bandyta mk1love
Witam! Panowie potrzebuje niezmiernie szybkiej pomocy z takich względów iz mam jechac autem do Katowic a nie mam iskry na świecach ;/

Zmieniałem zapłon ze standardowego na ten z golfa mk2 (tranzystorowy) i cos chyba namieszałem bo nie działa. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry. Iskra pojawia się natomiast w momencie kiedy kiedy dotknę kabelkiem z zacisku nr 15 plusa na akumulatorze to wtedy na jednej z świec pojawia się prąd. Prytknięcie go nan stałe do +12 również nic nie daje ;/

Całość podłączałem wg tego http://www.scirocco.pl/content/view/90/66/ z tym że wydaje mi się ze na tym schemacie cos chyba jest nie tak bo ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.

U mnie jest cała wiązka z mk2 i tam od zaparatu zapłonowego idą 3 kabelki i pozniej rozchodzą się na kable do modułu i do cewki. Do cewki z tej wiązki idzie zielony kabel do zaciskku nr 1 i do tego samego zacisku podłączyłem też czerwono-czarny kabel z obrotomierza.Drugi kabel z wiązki to czarny kabel który podłączyłem do zacisku nr 15 i do tego samego zacisku +12 z akumulatora. Opornika nie mam - ale wydaje mi się że nie jest to jakoś nadzwyczajnie podtrzebne. Wszakże jutro kupie z rana.


Proszę o szybką odpowieldz bo jutro mam o 11 wyjechac a jeszcze w lesie jestem;/

: pn wrz 28, 2009 21:48
autor: edzio
schemat dobry,tylko nie wiemo jakim oprniku myślisz.Wstaw ten schemat i zaznacz.

[ Dodano: 28 Wrz 2009 21:48 ]
bandyta mk1love pisze:ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.

: pn wrz 28, 2009 21:54
autor: Zico63b
To coś na rysunku o wartości 2,2µF to kondensator, w elektronicznym zapłonie nie występuje! - wyrzucić. Dalej wyjścia z modułu na czujnik Halla też niezbyt dobrze:
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.

Źródło: książka Naprawa VW Golf 2.

: pn wrz 28, 2009 21:57
autor: edzio
Zico63b pisze:wyjścia z modułu na czujnik Halla też niezbyt dobrze:
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.
co masz na myśli "niezbyt dobrze"?

: pn wrz 28, 2009 22:09
autor: Zico63b
w stosunku do schematu z Scirocco, z linku; tam jest inaczej jak w książce.

: pn wrz 28, 2009 22:16
autor: edzio
przecież tak jest na schemacie,nie rozumiem?schemat siroco jest dobry.

: pn wrz 28, 2009 22:24
autor: Zico63b
W Scirocco jest 3 modułu na 3 Halla, a w książce 3 modułu na 1 Halla itd. Oczywiście mam na myśli piny

: pn wrz 28, 2009 22:28
autor: edzio
Faktycznie jest źle opisane złącze przy hallu,na rysunku po prawej.Przyznaję rację.

: pn wrz 28, 2009 22:35
autor: Paweł Marek
Obrazek
zamienione dwa kable z halla 1 i 3 wg schematu który załączam, kondensator do wywalenia

: pn wrz 28, 2009 22:39
autor: edzio
też wrzucam poprawiony schemat (zaznaczone na czerwono tak jak powinno byc) Obrazek

: pn wrz 28, 2009 22:44
autor: Paweł Marek
O to to, ale nie wiem dalej po co kondensator.bandyta mk1love, pasowała by cewka od golfa na tranzystorowym zapłonie, ta od platynek ma inne parametry, co nie znaczy ze nie będzie działać, ale odpowiednia cewka do mk2 to groszowa sprawa gdzieś na szrocie czu u mechanika

: pn wrz 28, 2009 22:46
autor: bandyta mk1love
Paweł Marek, edzio jeszcze jakis dokładniejszy opid jak to pozłanczac....
zielony do zacisku 1 na cewce tak samo jakczerwony do obrotmomierza.
Z drugiej strony cewki do zacisku 15 czarny i zasilanie...tak? z kąd ma być to zasilanie żeby to działało jak należy?
No i na koniec brązowy do masy.

I czy tak podłączony zapłon ma działać?

: pn wrz 28, 2009 22:47
autor: edzio
cewka oczywiście inna ,od zapłonu tranzystorowego,co do kondensatora nie musi byc ,też nie wiem po co ktoś zamieścił na schemacie.

[ Dodano: 28 Wrz 2009 22:49 ]
zasilanie +15 po załonie ,na pewno masz ,tak samo jak na starej cewce.

: pn wrz 28, 2009 23:06
autor: Zico63b
Dokładnie jak Kolega Edzio to poprawił i wstawił i musi palić!