upgrade zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

upgrade zapłonu

Post autor: bandyta mk1love » pn wrz 28, 2009 21:16

Witam! Panowie potrzebuje niezmiernie szybkiej pomocy z takich względów iz mam jechac autem do Katowic a nie mam iskry na świecach ;/

Zmieniałem zapłon ze standardowego na ten z golfa mk2 (tranzystorowy) i cos chyba namieszałem bo nie działa. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry. Iskra pojawia się natomiast w momencie kiedy kiedy dotknę kabelkiem z zacisku nr 15 plusa na akumulatorze to wtedy na jednej z świec pojawia się prąd. Prytknięcie go nan stałe do +12 również nic nie daje ;/

Całość podłączałem wg tego http://www.scirocco.pl/content/view/90/66/ z tym że wydaje mi się ze na tym schemacie cos chyba jest nie tak bo ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.

U mnie jest cała wiązka z mk2 i tam od zaparatu zapłonowego idą 3 kabelki i pozniej rozchodzą się na kable do modułu i do cewki. Do cewki z tej wiązki idzie zielony kabel do zaciskku nr 1 i do tego samego zacisku podłączyłem też czerwono-czarny kabel z obrotomierza.Drugi kabel z wiązki to czarny kabel który podłączyłem do zacisku nr 15 i do tego samego zacisku +12 z akumulatora. Opornika nie mam - ale wydaje mi się że nie jest to jakoś nadzwyczajnie podtrzebne. Wszakże jutro kupie z rana.


Proszę o szybką odpowieldz bo jutro mam o 11 wyjechac a jeszcze w lesie jestem;/


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 21:48

schemat dobry,tylko nie wiemo jakim oprniku myślisz.Wstaw ten schemat i zaznacz.

[ Dodano: 28 Wrz 2009 21:48 ]
bandyta mk1love pisze:ten opornik jest połączony z jednej strony z masą a z drugiej strony zaciskiem nr 15 gdzie dochodzi zasilanie +12.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 28, 2009 21:54

To coś na rysunku o wartości 2,2µF to kondensator, w elektronicznym zapłonie nie występuje! - wyrzucić. Dalej wyjścia z modułu na czujnik Halla też niezbyt dobrze:
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.

Źródło: książka Naprawa VW Golf 2.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 21:56 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 21:57

Zico63b pisze:wyjścia z modułu na czujnik Halla też niezbyt dobrze:
3 modułu na 1 Halla;
5 modułu na 3 Halla;
6 modułu na 2 Halla.
co masz na myśli "niezbyt dobrze"?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 28, 2009 22:09

w stosunku do schematu z Scirocco, z linku; tam jest inaczej jak w książce.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 22:16 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 22:16

przecież tak jest na schemacie,nie rozumiem?schemat siroco jest dobry.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 28, 2009 22:24

W Scirocco jest 3 modułu na 3 Halla, a w książce 3 modułu na 1 Halla itd. Oczywiście mam na myśli piny



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 22:28

Faktycznie jest źle opisane złącze przy hallu,na rysunku po prawej.Przyznaję rację.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 28, 2009 22:35

Obrazek
zamienione dwa kable z halla 1 i 3 wg schematu który załączam, kondensator do wywalenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 22:39

też wrzucam poprawiony schemat (zaznaczone na czerwono tak jak powinno byc) Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 28, 2009 22:44

O to to, ale nie wiem dalej po co kondensator.bandyta mk1love, pasowała by cewka od golfa na tranzystorowym zapłonie, ta od platynek ma inne parametry, co nie znaczy ze nie będzie działać, ale odpowiednia cewka do mk2 to groszowa sprawa gdzieś na szrocie czu u mechanika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: wt sty 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice

Post autor: bandyta mk1love » pn wrz 28, 2009 22:46

Paweł Marek, edzio jeszcze jakis dokładniejszy opid jak to pozłanczac....
zielony do zacisku 1 na cewce tak samo jakczerwony do obrotmomierza.
Z drugiej strony cewki do zacisku 15 czarny i zasilanie...tak? z kąd ma być to zasilanie żeby to działało jak należy?
No i na koniec brązowy do masy.

I czy tak podłączony zapłon ma działać?


Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 22:47

cewka oczywiście inna ,od zapłonu tranzystorowego,co do kondensatora nie musi byc ,też nie wiem po co ktoś zamieścił na schemacie.

[ Dodano: 28 Wrz 2009 22:49 ]
zasilanie +15 po załonie ,na pewno masz ,tak samo jak na starej cewce.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 28, 2009 23:06

Dokładnie jak Kolega Edzio to poprawił i wstawił i musi palić!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości