Strona 1 z 1
zaplon 1,8 Rp + LPG
: sob lis 12, 2005 11:13
autor: guti
juz drugi raz pisze poniewaz nie dostalem odpowiedzi a podejrzewam ze na 8 stronie juz rzadko kto zaglada, A wiec do rzeczy , podobno na kole zamachowym jest punkt oznacajacy 6 st( ustawienie dla benzyny) dla gazu potrzebuje jeszcze ok 4 st +6 z bezyny, tylko nie wiem jak znalezc ten widoczny podobno punkt 6 st. Innnych znakow na kole nie znalazlem, to jest ten sam silnik i wszystko jest takie samo jak u mnie w aucie.Pomozcie prosze, z gory wielkie

: sob lis 12, 2005 11:22
autor: Kaczor
oblicz obwód koła , podziel przez 360 i będziesz wiedział ile mm ma stopień , albo weź odpowiednią lampe stroboskopową
: sob lis 12, 2005 11:33
autor: guti
a co to sa za zeby??, lampe posiadam ale niestety bez regulacji konta, tak myslalem ze bede z obwodem kombinowac. a powiedz mi jeszcze czy lepiej jechac na regulacje gazu przd czy po regulacji zaplonu?? instalka drugirj generacji , sterowana komputerkiem.ma takie dziwne objawy jakby brakowalo mu gazu n wyzszych obrotach.
Re: zaplon 1,8 Rp + LPG
: sob lis 12, 2005 13:34
autor: paulox
guti pisze:juz drugi raz pisze poniewaz nie dostalem odpowiedzi a podejrzewam ze na 8 stronie juz rzadko kto zaglada, A wiec do rzeczy , podobno na kole zamachowym jest punkt oznacajacy 6 st( ustawienie dla benzyny) dla gazu potrzebuje jeszcze ok 4 st +6 z bezyny, tylko nie wiem jak znalezc ten widoczny podobno punkt 6 st. Innnych znakow na kole nie znalazlem, to jest ten sam silnik i wszystko jest takie samo jak u mnie w aucie.Pomozcie prosze, z gory wielkie

Ja mam co prawda 1,6 ale kolo zamachowe jest identyczne jak u ciebie (przynajmniej znaki mam takie same jak te co na zdjeciu).
Moim zdaniem to nacięcie to jest właśnie wyprzedzenie zapłonu a nie 0, a dlaczego?
Zdejmij zaślepkę ze skrzyni i obserwuj koło zamachowe. Wrzuć 5-bieg i powolutku popchaj samochód do przodu (oczywiscie na wyłączonym zapłonie). Jak Ten wycięty trójkącik pokryje ci się ze strzałką na obudowie od skrzyni (wewnątrz gwintu w który wkręca się tą zaślepkę jest taka strzałka) to zobacz na znak na kole od wałka rozrządu (tam jest oznaczenie OT). Zobaczysz że nie pokrywa się znak OT na kole ze strzałką na kołem wałka rozrządu.
Jak popchasz dalej to znak na kole zamachowym się przesunie do przodu o pewną odległość a znak na kole wałka rozrządu pokryje się ze strzałką czyli tłok będzie w ZZ ????
Gdyby to nacięcie na kole zamachowym oznaczalo znak 0 to pokrywałoby się też znak na kole wałka rozrządu. A z moich obserwacji wynika że kręcąc kołem zamachowym najpierw pokrywa się znak na kole zamachowym a do piero za moment pokrywa się znak na kole wałka rozrządu.
Mam nadzieję że się nie myle

: sob lis 12, 2005 17:09
autor: guti
obliczylem obwod kola 75 cm czyli to jest 750 mm podzielilem przez 360 i wyszlo mi ze stopien jest co 2.083 mm jak pamietam , wiec 12 st to bedzie oklolo 13 mm odleglosci od zera i co najfajniejsze to na swoim kole zamachowym znalazlem mniej wiecej w tej odleglosci jakis punkcik ktorego nie ma na tym fotografowanym kole z garazu.Rozmawialem z gazwonikiem i poradzil zebym zajrzal po ustatwieniu zaplonu i wyreguluja.Mam nadzieje ze pomoze.Ide grzebac dalej , jestem zadowolony bo zrobilem sobie wreszcie hamulce jak zyletka sa

nic mnie nie jest w stanie teraz wyprowadzic z rownowagi

a co to tego ze ten wyciety na kole zamachpwym znak to moze nie byc rto zero, to musi to byc zero , przeciez na niego ustawia sie rozrzad .CZyli wszystko jest na 0
: sob lis 12, 2005 17:19
autor: paulox
guti pisze:...
a co to tego ze ten wyciety na kole zamachpwym znak to moze nie byc rto zero, to musi to byc zero , przeciez na niego ustawia sie rozrzad .CZyli wszystko jest na 0
Hehe to chyba mam cos pokopane w swoim golfie.
Czemu jak ustawie samochód tak że na kole zamachowym ten wycinek pokrywa mi sie ze strzalką to na kole paska rozrządu (tym od wałka rozrządu czyli najwyższym kółku) nie pokrywa mi sie strzałka z OT???????
Mam coś źle z rozrządem???? Nie wydaje mi się bo samochód chodzi w miare dobrze tzn 160 km/h osiąga (to jest 1,6 70KM).
Wogóle niech ktoś napisze mi co ma sie na kółkach od rozrządu pokrywać gdy na kole zamachowym jest ten wycinek na środku (w okienku od skrzyni).
Jak ustawiłem zapłon na ten ząbek na kole (lampą strobo bez opcji wyprzedzenia zapłonu) to mam teraz zapłon na 0* ???
OK napiszcie mi co z tymi znakami na kole i na rozrządzie PLISSSSS Pozstawie Wam
Jeszcze zerknijcie na to co znalazlem w knidze: Jak sie ustawi na znaki na kolach od rozrządu to jest to punkt zapłonu:
Jeszcze mam na drugim załączniku widoczne OT (napiszcie co to jest to OT na kole od wałka rozdrządu)???
: sob lis 12, 2005 18:17
autor: Kaczor
guti pisze:a co to sa za zeby??, lampe posiadam ale niestety bez regulacji konta, tak myslalem ze bede z obwodem kombinowac. a powiedz mi jeszcze czy lepiej jechac na regulacje gazu przd czy po regulacji zaplonu?? instalka drugirj generacji , sterowana komputerkiem.ma takie dziwne objawy jakby brakowalo mu gazu n wyzszych obrotach.
skoro masz zamiar jechać na regulacje a jesteś z okolic Łodzi to jedź do Nagazu , tam Ci ustawią zapłon jak trzeba przy okazji regulacji
: sob lis 12, 2005 18:27
autor: guti
sam jzu zglupialem nie wiem co jest grane, jak jest ustawione na zero to na gazie nie chce jezdzic jak pokrece W LEWO to jest lepiej i to niby mialo byc przyspieszone, kolega mi powiedzial ze aby przyspieszyc zaplon nalezy krecic zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara( jest z forum nissana i moze sie mylic

), tak zrobilem to obroty mu spadly i na gazie nic a nic a na benzynie ledwo jechal, wrocilem do poprzedniego ustawienia tym na LEWO ale na wysokich obrotach sie dlawi na gazie na benzynie zyleta.I tak bede jechal do majstrow gazownikow ale tak z czystej ciekawosci to w ktora strone nalezy aparatem krecic zeby przyspieszyc.dzieki wielike za pomoc.
: sob lis 12, 2005 18:42
autor: paulox
guti pisze:sam jzu zglupialem nie wiem co jest grane, jak jest ustawione na zero to na gazie nie chce jezdzic jak pokrece W LEWO to jest lepiej i to niby mialo byc przyspieszone, kolega mi powiedzial ze aby przyspieszyc zaplon nalezy krecic zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara( jest z forum nissana i moze sie mylic

), tak zrobilem to obroty mu spadly i na gazie nic a nic a na benzynie ledwo jechal, wrocilem do poprzedniego ustawienia tym na LEWO ale na wysokich obrotach sie dlawi na gazie na benzynie zyleta.I tak bede jechal do majstrow gazownikow ale tak z czystej ciekawosci to w ktora strone nalezy aparatem krecic zeby przyspieszyc.dzieki wielike za pomoc.
U mnie przyśpiesza sie zapłon kręcąc aparatem zapłonowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Jak masz lampe stroboskopową to łątwo sprawdzić.
Jak kręcisz aparatem w kierunku przeciwnym to znaczek przesuwa się jakby bliżej tyłu auta czyli uwzględniając kierunek ruchu kola zamachowego zaplon się przyspiesza w ten sposob.