Strona 1 z 2

Zwrotnice, a półosie? (golf II)

: pn wrz 28, 2009 14:50
autor: kolo111
Witam, mam pytanko: Orientuje się ktoś czy każde półosie golfa II pasują w każde zwrotnice golfa II? Czy np. zwrotnica z golfa II 1.3 bedzie pasować pod półosie z 1,6 ; 1,8? Czy tam frezy są już inne?

Od razu mówię że nie są mi one potrzebne do auta lecz do pewnego projektu.

Z góry dzięki za info, pozdrawiam.

: pn wrz 28, 2009 15:02
autor: oldstaszek
Zwrotnica - tam wciskasz łożysko a w łożysko wchodzi piasta.Dopiero w piastę wchodzi przegub.
Ciebie interesuje piasta. :pub:

: pn wrz 28, 2009 22:43
autor: kolo111
Możliwe, ja tak po...swojemu;p Pozdrawiam.

: pn wrz 28, 2009 22:51
autor: edzio
zwrotnice pasują każde .

: pn wrz 28, 2009 23:05
autor: guti
ale np do piasty Vrki nie wejdzie przegub od powiedzmy RPka... czy mi sie cos pomymlało :)? chodzi o liczbe zębów , gdzies jest roznica, albo na wewn uzebieiu przeguba, albo na zew.

: wt wrz 29, 2009 12:33
autor: piori
Według vag-cat.com były dwa rodzaje piast, pod system ABS i bez niego, ale raczej pasują zamiennie. Przeguby zewnętrzne mają zawsze od strony koła 22, a od półosi 30 zębów. Zwrotnic też były dwa rodzaje, pod hamulce 239mm i pod 256mm z odkręcanym jarzmem pod zacisk hamulcowy, ale to też pasuje zamiennie (ludzie zmieniają heble 239 na 256 i nie słyszałem żeby zmieniali przy tym przeguby).
Czyli wynikałoby że półoś z mk2 powinna pasować do każdej piasty z mk2.
guti pisze:np do piasty Vrki nie wejdzie przegub od powiedzmy RPka
VR6 w mk2 nie było.

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 12:35 pm ]
kolo111, jakieś buggy budujesz? :chytry:

: wt wrz 29, 2009 12:40
autor: guti
piori pisze:VR6 w mk2 nie było.
powaznie ? to moze chociaz ABF ?

: wt wrz 29, 2009 12:41
autor: piori
guti,
kolo111 pisze:czy każde półosie golfa II pasują w każde zwrotnice golfa II
:bajer:

: wt wrz 29, 2009 12:47
autor: guti
aaa sorka, nie doczytalm ze to tylko o mk II chodzi :)

: wt wrz 29, 2009 15:45
autor: Lipek81
kolo111, ja rozumiem, że chodzi o to, czy podejdzie półoś do zwrotnicy wyposażonej już w przegub, łożysko i piastę. No to powiem, że nie. Na bank jest różnica między 1.6 a 1.8 - w 1.8 są większe przeguby, co za tym idzie inna półoś niż w 1.6.

: wt wrz 29, 2009 16:33
autor: guti
Lipek81 pisze:Na bank jest różnica między 1.6 a 1.8 - w 1.8 są większe przeguby, co za tym idzie inna półoś niż w 1.6.
terefre, ja jezdziłem na przgubach z 1,6 i pasowały na półoske , jak i w piaste :)

co ma wielkosc przeguba do jego wenw czy zew uzebienia ? :)

: wt wrz 29, 2009 18:00
autor: Lipek81
Ale średnica jest więszka? :chytry:

: wt wrz 29, 2009 18:44
autor: guti
Lipek81 pisze:Ale średnica jest więszka? :chytry:
czego srednica ?

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 6:45 pm ]
przegubu ?? no to sie zapytam : i co w związku z tym ze srednica jest większa czy mniejsza ? pasuje na półoske i w piaste to co za problem ?

: wt wrz 29, 2009 18:57
autor: mate64
są 2 rodzaje półosi, cienkie i grube, w silnikach RV PB PF RH GU i PB były grube, prawdopodobnie w kr i reszcie mocnych też. Natomiast w mniejszych były cienkie.

Piasta dla każdego rodzaju przegubu jest identyczna (mam w RP piasty od NZ, więc jestem pewien :grin: )

Przeguby różnią się dla danego rodzaju półosi.

Ostatnia różnica to wersja półosi z tłumikiem drgań i wersja bez (różniła się grubością).

Ale nie w tym rzecz

kolo111, odpowiadając na woje pytanie, tak, każdy przegub będzie pasował w każdą piastę.

[ Dodano: 29 Wrz 2009 19:00 ]
guti pisze:przegubu ?? no to sie zapytam : i co w związku z tym ze srednica jest większa czy mniejsza ? pasuje na półoske i w piaste to co za problem ?
przegub z cienkiej półosi nie pasuje na grubą, sprawdzałem organoleptycznie. W twoim przypadku musiałeś mieć taki sam rodzaj półosi (cienkie-cienkie lub grube-grube)

zaryzykuje stwierdzenie że w 1,6 tez są grube półosie, a w 1,3 i mniejszych cienkie (one są naprawde cienkie :grin: )