Strona 1 z 1

zmiana skrzyni z automatu na manualna a elektryka

: pn wrz 28, 2009 05:38
autor: Futrzasty
witam wszystki!!
Mam pytanko:
czy ktos sie orientuje jak bardzo roznia sie kompy od obu tych wersji w silniku 1.8 ke-jetronik??
napewno roznica jest w podawaniu sygnalu na rozrusznik bo w automatycznej daje tylko na biegu P i N ale czy trzeba eszcze jakies przerobki robic w wiazce??

: pn wrz 28, 2009 10:45
autor: Lipek81
Czujnik wstecznego - trzeba przeciągnąć kabelki do skrzyni, bo w automacie czujnik jest przy dźwigni.

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 10:46 ]
A jeszcze - blokada zapłonu jest na przekaźniku - to można go wywalić.

: pn wrz 28, 2009 18:23
autor: Futrzasty
i to mnia wlasnie interesowalo. wiesz moze jeszcze ktory to przekaznik i jak go wywalic??

: pn wrz 28, 2009 19:06
autor: Lipek81
Chyba skłamałem :) Nie było przekaźnika do blokady zapłonu. Za to jest dioda do sterowania zaworem w skrzyni.
Ogólnie sprawa nie jest jakś skomplikowana - można pójść na łatwiznę i przy dźwigni od biegów zewrzeć ze sobą kabelki czerwono-czarne, natomiast dwa czarne kabelki podciągnąc do wlacznika swaiteł cofania w skrzyni.

Jeżeli chcesz to zrobić bardziej porządnie, to wywalasz wiązke tą, która idze do dźwigni zmiany biegów (razem z diodą itp). Przy skrzynce bezpieczników Bedzie tam złacze 4 pin. W złaczu tym łączysz ze sobą czerwono-czarne przewody (lub jeden z nich będzie czerwony - w każdym razie te grubsze), a czujnik wstecznego podłączasz pod dwa pozostałe - czerno-nievbieski i czarno-czerwony (cienkie). Nie wiem tylko, czy przypadkiem wiązka idącza do dźwigni zmiany biegów nie zawiera w sobie przewódów od włącznika przy hamulcu ręcznym.

Re: zmiana skrzyni z automatu na manualna a elektryka

: pn wrz 28, 2009 21:48
autor: pysio
jesli nie chce ci sie szukac zrodla kabelkow laczysz poprostu dwa grube czerwone kable idace do dzwigni zmiany biegow i masz po problemie z uruchamianiem pojazdu