1.8T AGU bierze olej, kopci
: pn wrz 28, 2009 00:42
Przeszukałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie niestety nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej mojego problemu.
Witam
Od 1,5 roku jestem właścicielem Audi A3 1.8T (AGU - 150km). Przewidywalny przebieg tego auta to ok 230tys (tak mi się wydaje). Jeżdżę na oleju Mobil1 10w40. W zeszłym roku w lipcu robiłem regeneracje turbiny K03. Auto odzyskało moc 156KM/204NM (wcześniej 120KM)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf ... f830f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eda ... 17b00.html
Od dwóch miesięcy trapi mnie problem kopcenia na niebiesko. Zauważyłem również znaczące ubytki oleju. Auto od lutego nie posiada katalizatora, wycięty choć nie był bardzo przytkany. Na komputerze od czasu pojawia się 00561 (mixed Adaptation, adaptation limit add execeed). Pierwsze uzupełnienie 400ml / 700km drugie uzupełnienie 250ml / 700km. Wcześniej uzupełniałem 350ml / 2500km. Auto kopci tylko na rozgrzanym silniku. Czasami przy wysokich temperaturach gdy dojadę do domku, przygazuję go jeszcze na luzie, wtedy potrafi zrobić gigantyczna niebieską chmurę. Mierzona ostatnio kompresja pokazała 14bar na dwóch cylindrach oraz 13,5 i 13 na pozostałych dwóch, ale ponoć to wcale nic nie oznacza...
Jakieś wskazówki gdzie mogę szukać usterki??
Witam
Od 1,5 roku jestem właścicielem Audi A3 1.8T (AGU - 150km). Przewidywalny przebieg tego auta to ok 230tys (tak mi się wydaje). Jeżdżę na oleju Mobil1 10w40. W zeszłym roku w lipcu robiłem regeneracje turbiny K03. Auto odzyskało moc 156KM/204NM (wcześniej 120KM)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf ... f830f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eda ... 17b00.html
Od dwóch miesięcy trapi mnie problem kopcenia na niebiesko. Zauważyłem również znaczące ubytki oleju. Auto od lutego nie posiada katalizatora, wycięty choć nie był bardzo przytkany. Na komputerze od czasu pojawia się 00561 (mixed Adaptation, adaptation limit add execeed). Pierwsze uzupełnienie 400ml / 700km drugie uzupełnienie 250ml / 700km. Wcześniej uzupełniałem 350ml / 2500km. Auto kopci tylko na rozgrzanym silniku. Czasami przy wysokich temperaturach gdy dojadę do domku, przygazuję go jeszcze na luzie, wtedy potrafi zrobić gigantyczna niebieską chmurę. Mierzona ostatnio kompresja pokazała 14bar na dwóch cylindrach oraz 13,5 i 13 na pozostałych dwóch, ale ponoć to wcale nic nie oznacza...
Jakieś wskazówki gdzie mogę szukać usterki??