Strona 1 z 1

1.8T AGU bierze olej, kopci

: pn wrz 28, 2009 00:42
autor: strikerbest
Przeszukałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie niestety nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej mojego problemu.

Witam
Od 1,5 roku jestem właścicielem Audi A3 1.8T (AGU - 150km). Przewidywalny przebieg tego auta to ok 230tys (tak mi się wydaje). Jeżdżę na oleju Mobil1 10w40. W zeszłym roku w lipcu robiłem regeneracje turbiny K03. Auto odzyskało moc 156KM/204NM (wcześniej 120KM)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf ... f830f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eda ... 17b00.html
Od dwóch miesięcy trapi mnie problem kopcenia na niebiesko. Zauważyłem również znaczące ubytki oleju. Auto od lutego nie posiada katalizatora, wycięty choć nie był bardzo przytkany. Na komputerze od czasu pojawia się 00561 (mixed Adaptation, adaptation limit add execeed). Pierwsze uzupełnienie 400ml / 700km drugie uzupełnienie 250ml / 700km. Wcześniej uzupełniałem 350ml / 2500km. Auto kopci tylko na rozgrzanym silniku. Czasami przy wysokich temperaturach gdy dojadę do domku, przygazuję go jeszcze na luzie, wtedy potrafi zrobić gigantyczna niebieską chmurę. Mierzona ostatnio kompresja pokazała 14bar na dwóch cylindrach oraz 13,5 i 13 na pozostałych dwóch, ale ponoć to wcale nic nie oznacza...
Jakieś wskazówki gdzie mogę szukać usterki??

: pn wrz 28, 2009 00:51
autor: Jajcek
uszczelka pod głowicą do wymiany po mojemu - bynajmniej objawy na to wskazują

: pn wrz 28, 2009 10:56
autor: strikerbest
Czy AGU nie powinno mieć 12bar na cylindrach?
Jeśli to uszczelka to czy nie powinienem mieć białej mazi pod korkiem oleju lub oczka oleju w płynie chłodzącym?

: pn wrz 28, 2009 15:09
autor: oldstaszek
Pije olej - którędy?
Turbina?
Pierścienie tłokowe?
nie jest to uszczelka głowicy.
Moja propozycja - przepłukać/przeczyścić silnik - może pierścionki się "przypiekły"(ciśnienie zaprzecza)...
Uszczelniacze zaworów?...lub wszystko razem.
Przepłukać + olej +...to prive(aby nie było że kryptoreklama).... :pub:

: pn wrz 28, 2009 19:49
autor: strikerbest
Odkręciłem kolektor ssący. Czyściutko i suchutko na zaworkach. Więc to jednak nie są uszczelniacze na kolektorze ssącym. Pozostaje kolektor wydechowy. Odma też sprawdzona. Jest drożna. Chmurka w komorze silnika to jakaś nieszczelność między kolektorem wydechowym a turbiną.
Zapach palonego oleju tylko na rozgrzanym silniku a niebieską chmurkę puszcza jak chwilę popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach oraz na gdy ruszam z pod świateł na pierwszym i drugim biegu.
Nie wiem czy to będzie wskazówką ale jak pracuje na biegu jałowym i wkręcę go na obroty to wypuści chmurkę następnie musi znów trochę popracować zanim puści następną chmurkę. Pragnę zaznaczyć że to też nie jest reguła bo raz za kopci a drugi raz ani śladu mimo że zapach palonego oleju jest cały czas.

Poproszę o info tutaj jak przepłukać silnik, reklama nie zaszkodzi...
Czy w takim wypadku jak go przepłuczę jakimś "clean'em" to nie wypłucze jakichś osadów nagarów w silniku?

[ Dodano: 30 Wrz 2009 23:57 ]
Uszczelniacz na kolektorze wydechowym puszcza olej. Dziś rozebrałem całość. Okazało się że turbo jest ok. Kolektor wydechowy był lekko oblany olejem. Gdy zajrzałem w uszczelniacze okazało się że jeden z zaworków jest oblany olejem.
Zastanawia mnie jeszcze fakt ciśnienia sprężania na cylindrach. Silnik AGU ma fabrycznie 13BAR a granica zużycia to 7BAR. Maksymalna dopuszczalna różnica na cylindrach to 3 BAR.
Dlaczego przy pomiarze ciśnienia wyszło na dwóch cylindrach 14BAR na jednym 13 i na jednym 13,5. Skąd takie uszczelnianie silnika? Czy to np: kwestia zbyt gęstego oleju?