Strona 1 z 1
termostat
: ndz wrz 27, 2009 23:21
autor: wojtf23
Witam kolegow ponownie. mam taki problem ze silnik mi sie strasznie szybko grzeje i przechodzi ponad diode a pozniej staje. jak sie zatrzymam otwieram korek od zbiorniczka to wypieprza mi wode.
czy mogli byscie mi powiedziec gdzie moge znalezc termostat w mojej golfince??
: ndz wrz 27, 2009 23:29
autor: Tomasz Bis
pod pompą wodny 15 minut roboty . ale czy to termostat??? Oprócz term... pompa wody , zapchany wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego , no i najgorsze uszczelka głowicy . Użyj szukajki bo ci zamkną post . Przejrzyj moje posty tam znajdziesz trochę na temat
: pn wrz 28, 2009 08:42
autor: arwam
wojtf23,
uszczelka pod głowicą do wymiany i przy okazji skontrolować stan nagrzewnicy wewnątrz auta.
ona też czasem potrafi robić taką robotę i przez to mnie w moim aucie cięzko kosztami doświadczyła bo dawała objawy typowe dla uszczelki podgłowicowej lub pękniętej głowicy.
a co do błyskawicznego nagrzewania to może być termostat ale tu z mojej strony pytanie czy jak stoisz i z pracującym silnikiem to masz obydwa przewody od chłodnicy gorące ( górny i dolny) i czy nie jesteś świeżo po przesiadce z innego auta i nie masz może porównania jak szybko powinien się 1.6 nagrzewać bo one błyskawicznie się nagrzewają a temperatura przynajmniej w moim białym golfie jest nie co ponad połowę w drodze.
zmierz temp płynu chłodniczego w zbiorniczku jak masz ponad połową wskazówkę.
prawidłowo powinno być około 92*C +/- 4*C
[ Dodano: 28 Wrz 2009 08:43 ]
wojtf23, i zedytuj swój post odnośnie wyrzucania wody
: pn wrz 28, 2009 10:12
autor: grandi
Otwarcie termostatu przy 87 stopniach
: pn wrz 28, 2009 11:57
autor: jenrix
arwam pisze:nie masz może porównania jak szybko powinien się 1.6 nagrzewać bo one błyskawicznie się nagrzewają
ma pytanie odnośnie tego stwierdzeni jak szybko powinien sie nagrzewać ? u mnie dopiero po przejechani ok 6km łapei te 90 stopni..
: pn wrz 28, 2009 22:12
autor: arwam
jenrix, mój JR który jest w drugim golfie po około 2-3 km łapie 90*C wody olej dłużej się nagrzewa.
AAZ już około 5-7km potrzebował żeby się nagrzać
: śr wrz 30, 2009 09:14
autor: wojtf23
jak wlacze wentylator to chlodnica jest zimna, a jak go wylacze zaraz sie robi goraca. problem jest tez w tym ze zbiorniczek jest pelny a gorny waz od chlodnicy wydaje sie jak by byl w polowie pusty bo jak go scisne to czuc jak by byl pusty
: śr wrz 30, 2009 19:44
autor: arwam
wojtf23, to definitywnie uszczelka pod głowicą jest do wymiany
: śr wrz 30, 2009 20:26
autor: Toshiba
Ja w 1V miałem to samo i po wymianie czujnika w chłodnicy wentylator włączał się tak, jak należy czyli przy temperaturze 85 st. Czyli nawet do połowy nie doszedł - i tak jest prawidłowo. Przed wymianą było tak, że wskazówka stała między środkową a przed ostatnią kreską i bardzo szybko się nagrzewał. Wentylator włączał się dopiero, gdy wskazówka była idealnie na przed ostatniej kresce. I wcale się tak szybko nie nagrzewa... Trzeba przejechać tyle co (jak mówisz) w AAZ.
: śr wrz 30, 2009 20:44
autor: wojtf23
koleedzy wlasnie skonczylem z termostatem. jak narazie golfinka chodzila na luzie bez jazdy i sie nagrzal minimum nad diode. a jak mu dalem przewiewe wiatru z wentylatora tzn. podczas normalnej jady i go trzymalem na obrotach to temp. spadla do rowna z dioda i tak sie utrzymywala. zobaczymy jak jutro sie przejade to wam napisze i czy to byla wina jednak temostatu
)
Wielkie dzieki koledzy. czlowiek jak potrzebuje pomocy to zawsze sa ludzie ktorzy pomagaja a w dodatku zrzeszenie Golfinek
THX
: śr wrz 30, 2009 20:56
autor: Toshiba
wojtf23 pisze:zobaczymy jak jutro sie przejade to wam napisze i czy to byla wina jednak temostatu
)
Przepałuj go trochę na trasie i samo wyjdzie