Strona 1 z 2

Pompa Paliwa - czy do 1.8 8V bedzie pasowała pompa od GTI

: sob wrz 26, 2009 17:01
autor: LeszekMK2
mam pytanie czy ktos zmieniał pompe paliwa w jednosce silnikowej 1.8 8V [ np z silnikiem RP ] na pompe paliwa z jednostki 1.8 16V KR ?

czy pompa paliwa od silnika KR wejdzie normalnie w miejsce starej pompy od 1.8 8V czy trzeba coś zmieniać ?

: sob wrz 26, 2009 17:43
autor: Paweł Marek
ma 6-7 razy za duże ciśnienie, jeszcze porozrywa stare weże i regulator ciśnienia, szukaj właściwej

: sob wrz 26, 2009 17:58
autor: LeszekMK2
to dobrze Paweł Marek, bo ja szukam pompy pod silnik 1.8T wiec powinna być dobra co ?

: sob wrz 26, 2009 18:06
autor: Paweł Marek
1,8 T ma ciśnienie 3 bary w układzie jak prawie każdy wtrysk wielopunktowy elektroniczny. Nie mogę być pewien czy coś złego się stanie, ale nadal z 16V Mk2 jest 2 razy za dużo. Chyba najlepsza byłaby pompa z mk2 GTI 8V od silnika na Digifacie,czyli PB lub PF, bo tam ciśnienia jest takie samo jak będzie w 1,8T. Teretyzuję bo sam oczywiście nic takiego nie robiłem

: sob wrz 26, 2009 18:14
autor: LeszekMK2
a teraz z wymiana jesli wezne pompe paliwa od silnika PF lub PB jest takie samo mocowanie , weże przewody trzeba zmieniac ?

: sob wrz 26, 2009 18:20
autor: Paweł Marek
Tu już czekaj na odpowiedzi praktyków, ale jak wyrwiesz całość ze szrotu to pewnie będzie optymalnie, bo te pompy jakś tam różnią się średnicą

: sob wrz 26, 2009 19:55
autor: jeryk10
Wejdzie bez problemu wszystko pasuje srednice pop te same tylko roznica jest w barach

: pn lis 23, 2009 11:10
autor: dawid018
żeby nie zakładac nowego tematy to zapytam tutaj.
robie swapa na RV.obie ori pompy były zajechane więc szykuje sie wymiana.tą z baku założe od RPka. natomiast pod auto mam pompe zewnetrzną która dostałem od znajomego.pompa ta jezdzila w KR i 9A i podobnoi dawała rade. jest to pompa tego typu co w aukcji albo nawet ta sama:
http://www.allegro.pl/item803942616_pom ... trzna.html

pytanie czy ona sie nada do RV/PF czy będzie za slaba/za mocna

i gdzie przy takiej pompie montuje sie filtr paliwa??przed czy za pompą??

: ndz lis 29, 2009 11:55
autor: LeszekMK2
ja ostatnio do swojego golfa z silnikiem 1.8T wsadzilem nową pompe paliwa od mercedesa seha 5.0 V8 i cisnieniu roboczym 7,4 bara , trzyma sie i jezdzi bez uwag

: ndz lis 29, 2009 13:42
autor: dawid018
LeszekMK2, czyli co, myslisz ze ta pompa będzie dobra do PFa mimo ze latała w 16V??

co ewentualnie może się stać jeśli pompa będzie dawała za mocne ciśnienie??

: ndz lis 29, 2009 13:56
autor: LeszekMK2
dawid018, jak to co glupie pytanie zadajesz , po prostu bedziesz mial zalane swiece ale nic zlego sie nie stanie bedzie mial moze trudnosci z przepalaniem tego

zorientuj sie jakie cisnienie robocze ma ta pompa od 16V a jaka miala seryjnie VR6 smieszna , o tyle wilozofi

: ndz lis 29, 2009 14:13
autor: dawid018
LeszekMK2 pisze:glupie pytanie zadajesz
dla ciebie głupie ,dla mnie ważne żeby nie narobić sobie ewentualnych niepotrzebnych kosztów.
LeszekMK2 pisze:pompa od 16V
LeszekMK2 pisze:VR6
a co ma piernik do wiatraka??cały czas pisze o pompie która pracowała z KRem i 9A ale nie znane jest ciśnienie bo nie ma na niej żadnej naklejki z taka informacją.silnik do którego szukam pompy to RV/PF

: ndz lis 29, 2009 14:42
autor: jeryk10
dawid018 pisze:LeszekMK2, czyli co, myslisz ze ta pompa będzie dobra do PFa mimo ze latała w 16V??

co ewentualnie może się stać jeśli pompa będzie dawała za mocne ciśnienie??
Pompa od 1.8 16V ma ma moc 6 bar i ta pompa nie moze pracowac w silniku 1.8 PF Poniewarz uszkodzi regulator cisnienia W PF jest pompa o mocy 3 bar i taka musisz miec bez jakiegos kobinowania

: ndz lis 29, 2009 15:27
autor: LeszekMK2
jeryk10, to jeszcze zalezy na ile bar jest regulator cisnienia paliwa bo ja mam np przy swoim 1.8T regulator cisnienia paliwa na listwe wtryskowa 3 bar a cisnienie paliwa jest podawane na 7,4 bar z pompy paliwa i takie jest w momencie doplytu na listwe doregulatora ale mi potem wszystko juz robia wtryski podajace paliwo do silnika juz

ale nie orientuje sie na jakiej zasadzie dziala u niego regulator cisnienia paliwa dziala u niego w tym silniku PF

[ Dodano: 29 Lis 2009 14:31 ]
dawid018, sprawdz sobie w katalogach jakie cisnienie ma ta pompa paliwa i bedziesz wiedzial i jakie potrzebuje silnik

musisz szukac tej pompy co jest na zewnatrz zbiornika bo ta co jest w zbiorniku to jest tylko pompa podajaca - czyli aby nie zabralko paliwa np na zakretach gdy masz malo paliwa w zbiorniku ona tylko po to sluzy

i pamietaj ze lepiej jest dac za duzo paliwa niz za malo do silnika i aby on mial ci potem sie stopic :D