Strona 1 z 2

Zawór - Czemu i skąd tam olej? [foto]

: pt wrz 25, 2009 21:29
autor: yykkes
Obrazek
Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r

: pt wrz 25, 2009 23:27
autor: PinkFloyd
Trzeba zdemontować dolot ( kolektor i go wyczsicic ) , najlepie zaslepić EGR i wywalic na zewnatrz odme zeby poxniej tego nie było, masz cos tam takiego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=75 , a tu poczytaj temat rzeka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 0047d9b974

: sob wrz 26, 2009 00:38
autor: yykkes
Dzięki za info PinkFloyd :grin:

: sob wrz 26, 2009 02:04
autor: kamska
yykkes pisze:Co jest nie tak z tym zaworem, że jest cały czas zalany olejem? Może mi to ktoś dokładnie wytłumaczyć? Golf 1,9 TDI PD (ATD) 74kW (100KM) 2002r
U mnie jest tak samo- moze nie az tak, ale tez mam troszke zalany olejem. Moj motor, to brat- AXR tez z 2002r. Gdy nabyłem swoje autko juz tak bylo- przebieg troche powyzej 100tyś, dzis mam 150tyś i nic sie nie dzieje. Oczywicie nic nie grzebalem przy tym zaolejonym zawoże ;). Autko chodzi jak pszczółka ;).
A TY jaki masz przebieg?
Nie radziłbym CI tego ruszać, bo jeszcze coś rozgrzebiesz i dopiero bedzie....
Na moje tak po prosty musi być, ta częśc musi sie pocić i już....;))))

pozdraiwam

: sob wrz 26, 2009 10:47
autor: Sztomel
z powyższym problemem borykał się dawno temu kolega losdamianos więc wie dokładnie co zrobić aby się tego pozbyć, najlepsza rada to ta jaką podał PinkFloyd czyli wywalić wężyk odmy z dolotu i poprowadzić najlepiej do butelki i jeśli po tym zabiegu nikt nie będzie czyścił dolotu z pozostałości oleju to problem jeszcze przez jakiś czas będzie się utrzymywał, nie proponuję nikomu zakupu nowego EGR bo nie ma to sensu skoro można bez kosztów usunąć ten problem, trzeba jednak po wypięciu odmy wyczyścić rurę dolotową powietrza do turbosprężarki, wąż i rurę wylotową z turbiny, płukanie intercoolera i rury oraz węża z IC do kolektora ssącego.

: sob wrz 26, 2009 10:55
autor: yykkes
Moj motor ma przejechane już 170 tys. km Nie chce zaślepiać EGR tylko to wszystko wyczyszcić i złożyć tak jak było pierwotnie. Ja nie lubię jak się leje coś pod maską. Wszystko musi picuś glancuś :helm: Tylko jeszcze mnie jedna rzecz zastanawia... Od góry do EGR idzie taki wężyk, tam jakiś olej płynie? Mogę to zdemontować i zaślepić na czas czyszczenia czy z tym się trzeba jakoś specjalnie obchodzić?

: sob wrz 26, 2009 11:10
autor: Sztomel
yykkes ten wężyk od góry to wężyk podciśnienia i nic w nim nie leci - jeśli myślisz o jakiejś cieczy - w nim jest podciśnienie wytwarzane przez pompę vacuum, które unosi do góry zawór EGR aby spaliny dostawały się wraz ze świeżym powietrzem do kolektora ssącego, jeśli nie chcesz niczego zaślepiać ani (przede wszystkim) wywalać odmy z dolotu to nie licz, że bez wymiany EGR pozbędziesz się wycieków oleju z jego obudowy, dla zaspokojenia Twojej ciekawości podam tylko, że koszt nowego EGR to kwota ponad 500 zł. więc zastanów się co Ci się lepiej opłaca.

[ Dodano: 26 Wrz 2009 11:17 ]
ponadto widzę, że fotka z Twojego pierwszego postu nie pochodzi z Twojego zaworu EGR skoro masz silnik ATD, pewnie ją zapożyczyłeś z forum.

: sob wrz 26, 2009 12:05
autor: yykkes
Sztomel w takim razie radzisz zaślepienie EGR? Czyszczenie kolektora to chyba też swoją drogą. Myslisz, że jeżeli bym wszystko wypucował, wymienił uszczelki problem znowu by sie pojawił? Trochę to jest irytujące :grrr: Diesel jest ekonomiczny, ale eksploatacja chyba wyrównuje bilans :/ Niedawno wymieniłem komplet kolo dwumasowe+sprzęgło+docisk, teraz mam rozrząd i jeszcze ten EGR pocący się :grrr: A auto w moich rękach nie ma jeszcze pełnego roku :/

[ Dodano: 26 Wrz 2009 12:22 ]
Kolego Sztomel chyba nie bardzo się orientujesz gdzie co w jakim silnku jest, bez urazy oczywiście. Masz tu fotki silnika dzisiaj je specjalnie robilem :) Motor 1,9 TDI PD ATD z 2002r



Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob wrz 26, 2009 15:55
autor: Sztomel
faktycznie, zagalopowałem się, elektrycznie sterowana klapa gasząca była dopiero w silniku AXR czyli następcy ATD,
co do EGR i odmy to polecam zabieg zaślepienia i wypięcia z dolotu, czyszczenie tego pomoże tylko na krótko.

: sob wrz 26, 2009 18:23
autor: kamska
Sorry, za wprowadzenie w błąd- dziś spr. u mnie zawór jest suchutki- az sie błyszczy.
Zaolejona mam inna cześć po przeciwnej stronie, takie coś w rodzaju skrzyneczki- aluminowej, ponizej foto gdzie ta "skrzyneczka" sie znajduje, lecz tu na zdjeciu jej nie widać

co to???

: sob wrz 26, 2009 19:24
autor: Sztomel
ta skrzyneczka aluminiowa to pompa tandem czyli pompa podciśnienia i paliwa złożone do kupy :
Obrazek

i widok od strony głowicy silnika, skoro cieknie Ci z niej olej to poszła ta uszczelka, którą widać na poniższym foto :
Obrazek

wystarczy ją tylko odkręcić i wymienić uszczelkę.

: sob wrz 26, 2009 19:35
autor: yykkes
No tak czy siak ja muszę się wziąc za EGR! :helm: Ogólnie dzieki wielkie za wszelkie informacje! Jak się za to wezmę i pojeżdżę trochę podzielę się tutaj spostrzeżeniami i ewentualnymi uwagami :grin: Pozdro ;)

I ogólnie troche muszę silnik odkurzyć bo wygląda jakbym go ze strychu po 20 latach wyciągnął :rotfl:

: sob wrz 26, 2009 19:42
autor: Sztomel
podaję numer tej większej uszczelki - 038 109 293
a ta podwójna okrągła - 038 109 293 A

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:44 ]
to oczywiście info dla kolegi kamska

: sob wrz 26, 2009 20:10
autor: kamska
Sztomel pisze:podaję numer tej większej uszczelki - 038 109 293
a ta podwójna okrągła - 038 109 293 A

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:44 ]
to oczywiście info dla kolegi kamska
Bardzo DZIĘKUJĘ SZTOMEL, nie mogę dodać punktu, bo to nie moj temat ;).

Co do skrzyneczki, to nie wiedziałem co to jest, oto mi chodzilo jest to pompa paliwa jak na Twoich zdjeciach.

Jesli chodzi o wymiane uszczelki, to nie bede jej na razie wymienial, poniewaz z pompy nie cieknie, jest tylko pokryta kurzem, ktory przykleił sie do paliwa....

jeszcze raz DZIEKI i pozdrawiam