Strona 1 z 1
co tak brzeczy ?
: pt wrz 25, 2009 18:46
autor: sopelo
a wiec brzeczy cos od strony silnika gdy mam na danym biegu niskie obrotytak do 1800 i nagle wcisne mocniej pedal gazu a jak wejda powyzej 2000 to jest ok lub pod gorke wiezdzajac z obciazeniem nie zredukuje biegu na mniejszy a jest np. na 5 biegu i ma ponizej 1800 obrotow to zaczyna brzeczec
. moze to normalka ? za slaby silnik oddzywaja sie wtryski czy zawory ale one by stukaly z gory dzieki za porady !!!
dodam ze motor to 1.4 16v
[ Dodano: 25 Wrz 2009 20:29 ]
a moze wina paliwa ?
: ndz wrz 27, 2009 21:27
autor: dawid1062
Mam ten sam silnik w Golfie 4 i tak samo brzęczy, ale wydaje mi się że ten dźwięk wydobywa się z tylnej części samochodu, tak jakby była to rura wydechowa, może jakieś mocowanie sie poluzowało czy coś?
: ndz wrz 27, 2009 21:58
autor: DariuszK
u mnie to samo, tez odnosze wrazenie jakby wydech, jak puklem w katalizator to cos brzeczy, ale nie wiem czy to to, jakby w silniku od tylu cos, hmm
: pn wrz 28, 2009 20:37
autor: sopelo
wymienialem tlumnik jakies 3 miechy temu a to slychac z przodu w okolicach silnika
: pn wrz 28, 2009 20:41
autor: Tomasz34
mam to samo albo jak probuje ruszyc z 2 jak samochod ledwie sie toczy i powinna byc jedynka
. o to biega ? jakby jakis lancuch przypomina to taki dzwiek ktos wie co to jest ?
.
: pn wrz 28, 2009 20:48
autor: zozol
sopelo pisze:brzeczy cos od strony silnika gdy mam na danym biegu niskie obrotytak do 1800 i nagle wcisne mocniej pedal gazu a jak wejda powyzej 2000 to jest ok
Jak brzęczenie: katalizator do wymiany. On brzęczy na niskich obrotach, a na wyższych zanika.
Jak klekotanie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251129&start=0
: pn wrz 28, 2009 21:44
autor: Marioso
W moim Golfie 1.4 16V 98r. brzeczenie wyglądało następująco: przy niskich obrotach (między 1000 a 2000) i przy zbliżaniu się do 3000 obr słychać było brzęczenie od strony silnika dokładnie sie wsłuchałem i "wytropiłem" ze na wysokości kierownicy. Z początku myślałem że jest to jakis plastik który pod wpływem drgań się odzywa ale nie dawało mi to spokoju i zacząłem od sprawdzenia i unieruchomienia wszystkich luźnych elementów pod maską, które na wskutek ruchu ręką oddawały jakis wysoki dzwięk. Dlugo nie musiałem szukać, była to linka oboromierza uderzająca o część metalową. Unieruchomiłem i wszystko ucichło
: pn wrz 28, 2009 22:26
autor: greg
Marioso pisze:lugo nie musiałem szukać, była to linka oboromierza uderzająca o część metalową. Unieruchomiłem i wszystko ucichło
o jakiej ty lince mówisz??
: pn wrz 28, 2009 23:15
autor: sopelo
do tomasza34 o to chyba biega !!!
: wt wrz 29, 2009 15:54
autor: Marioso
greg pisze:Marioso pisze:lugo nie musiałem szukać, była to linka oboromierza uderzająca o część metalową. Unieruchomiłem i wszystko ucichło
o jakiej ty lince mówisz??
Na 100% nie wiem czy to linka obrotomierza, nie znam sie na mechanice...kabel idący nad swiecami umocowany w 3 "łapach", przechodzi obok przewodu ze zbiorniczka z plynem chlodniczym i zmierzającu ku kabinie
: ndz gru 27, 2009 13:50
autor: sopelo
nie wiem czy to cos od wtrysku nie bedzie uzaleznione bo ostatnio lalem 98 bezyne i tak jak by mniej brzeczalo ale bez sensu lac caly czas 98 oktanow jak dosyc drozsza
brzęczenie na niskich obrotach ?
: pt lut 24, 2012 22:44
autor: sopelo
Witam, mój temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=268444myślałem, że poszedł do archiwum (i tak też było), a przypomnę iż, po wymianie rozrządu nic nie pomogło w 1.4 16V , po remoncie silnika (uszczelniacze i tłoki) przestał klekotać jak diesel i to wszystko na razie by było (1.4 nie musi klekotać i nie klekota), ale brzęk pozostał aż do dnia w którym mechanik powiedział, abym wymienił pasek klinowy (wielorowkowy) bo jest z pękany. Wymieniłem na nowy (meyle) i co się u mnie okazało, iż pasek był założony o długości 1100 mm (od samego sprowadzenia auta) a miał być 1080 mm i tamten miał luz, przez co napinacz dochodził do końca i tłuk się. Wznowiłem troszkę temat, bo myślę że komuś mogę się przydać (pomóc)!!!
rozwiązanie problemu dodano do starego tematu // Qto