Strona 1 z 2

Elektryczna szyba tył

: pt wrz 25, 2009 17:54
autor: przem_uc
Witam, szukam pomocy/
Pasażer, siedzący z tyłu po prawej stronie, nie może opuszczać ani podnosić szyby. Ja natomiast mogę to zrobić z tego przycisku nad zapalniczką - zatem silniczek działa. Blokada opuszczania na włączniku z przodu nie jest włączona. Sam włącznik też w porządku - otwiera przednią szybę. Ten z przedniej po przełożeniu też nie pomaga.

Kabelki we wtyczce do włącznika: 1 - czarno-żółty; 2 - puste; 3 - czerwono-żółty; 4 - dwa brązowe; 5 - zielony; 6 - brązowo-czarny.

Wynik mojego "badania" wtyczki miernikiem: w 5 - miernik nie świeci, ale opuszcza szybę (ważna uwaga: nie opuszcza za każdym razem, tylko po wcześniejszym dotknięciu sąsiedniego konektorka). Porównałem z lewymi drzwiami z tyłu - różnica dotyczy tylko tego, że tam miernikiem pod 5 opuszczam za każdym razem.

W sumie mogę sterować szybami z przedniego włącznika, ale mam aktualnie rozebrany prawy boczek, więc chętnie poszukam przyczyny. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać

: pt wrz 25, 2009 18:24
autor: Kubus20
Sprawdź skąd brana jest masa do tego niedziałającego przycisku, to pierwsze co mi przychodzi do głowy.

: pt wrz 25, 2009 18:38
autor: przem_uc
A masa to będzie jeden z tych brązowych ?

: sob wrz 26, 2009 14:24
autor: Lipek81
Przełamany przewód w przelotce?

: sob wrz 26, 2009 14:49
autor: Paweł Marek
zacznij od kabla od blokady w konsoli. Idzie do pinu 6 w module drzwi TL . Czarny lub czarnobrązowy. Włącznik blokady podaje nim masę. Więc wypnij wtyczkę z modułu silniczka i sprawdzaj miernikiem czy na kablu do pinu 6 pojawia się znika masa jak włączasz i wyłączasz blokadę. Ale cała ta zabawa to na później, najpierw ogólnie wszystkie kable w przelotce. A jak byś nie mógł dojść co jest mimo że kabel na pin 6 podaje masę z blokady, to pozostaje do sprawdzenia sam włącznik w drzwiach TL (styki) i kable między nim i modułem plus brązowy masowy, czyli piny włączika 3, 4 i 5

: sob wrz 26, 2009 15:33
autor: Lipek81
Ale przem_uc pisał tylko o jednej szybie - to ja rozumiem, że druga tylna działa ok i można nią sterować z przycisku w drzwiach?

: sob wrz 26, 2009 18:12
autor: przem_uc
Lipek81, lewa tylna szyba działa. Zdjąłem dziś gumową osłonę do wtyczki w słupku a tam tragedia - wszystkie kable w bałaganie, poobklejane izolacją = chaos. A teraz w dodatku przestał działać cały silniczek - chyba zgubiłem sygnał z włącznika z konsoli.
Idę zaraz szukać gdzie on dochodzi. Ale w tej wtyczce w słupku trudno cokolwiek zrobić, więc raczej powoli oswajam się z koniecznością wizyty u elektryka.

: sob wrz 26, 2009 18:26
autor: Paweł Marek
przem_uc, spokojnie - usuń wszystkie izolacje i połącz pięknie lutując i na koszulki temokurczliwe wszystko jak było po kolorach. A jeśli nie ma kompletnych złączek we wtyczce - to takie złączki jak oryginalne stalowe można dokupić w lepszych sklepach moto.

: sob wrz 26, 2009 18:36
autor: przem_uc
Paweł Marek, ok, dzięki za radę. Ale podpowiedz jedną rzecz - jak się wyciąga te złączki z wtyczki (myślę, że musi być jakiś sposób, bo na siłę nie idzie).

: sob wrz 26, 2009 18:43
autor: miś fazi
ciężko się je wyciąga, zwłaszcza jak nie masz wprawy , ja sobie spiłowałem dużą pęsetę i wkładam do kostki z przodu , chodzi o odblokowanie dwu ząbków , bo kostki niemiecki mają dwa ząbki , nie tak jak w innych tylko jeden , można tak samo wsunąć dwie igły

[ Dodano: 26 Wrz 2009 19:10 ]
Obrazek


przykładowa kostka , i metoda wyciągania konektorków

: sob wrz 26, 2009 19:39
autor: Lipek81
Takie blaszki - pinu można kupić w skepach elekltronicznych - można podpatrzeć wtedy, jak są zbudowane i wtedy łatwiej jest odblokować tę zapadkę.

: sob wrz 26, 2009 19:47
autor: miś fazi
tylko nasze blaszki mają w zasadzie po jednym języczku i dużo łatwiej jest je wyjąć , te mają dwa i to o wiele twardsze , opornie się je wyjmuje

: sob wrz 26, 2009 20:10
autor: przem_uc
Witam, dzięki za podpowiedzi. Ale słuchajcie: właśnie wróciłem i powiem, że w tej przelotce to jest hardkor. Jak się wziąłem za tymczasowe oklejanie izolacją, to zaczęło między kablami przebijać i szyba sama zaczęła się opuszczać. Na szczęście udało mi się ją podnieść i natychmiast wyciągnąłem wtyczkę z silniczka (nie chcę się obudzić z powodzią w razie deszczu). Naprawdę jest tam bałagan - chyba pójdę z tym do profesjonalisty.
A mam jeszcze pytanie - jak fachowcy robią sobie dostęp do tej przelotki - zdejmują drzwi czy jak?
Pozdrawiam wszystkich.

: sob wrz 26, 2009 20:15
autor: Paweł Marek
Plastyk słupka trzeba zdjąć i od wewnątrz się wtyczkę wyciąga, jest na zatrzaskach