Strona 1 z 2
Końcówki drążków stabilizatora
: pt lis 11, 2005 17:20
autor: Mariusz D.
Witam mam małe pytanko. Dziś wymieniałem właśnie końcówki drążków stabilizatora. Stare po pierwsze były na klucz 13 a nowe na 19??? Stare miały takie ograniczenie przy przykręcaniu ze dalej nie pojdzie i te gumy były takie jakby nadmuchane. Nowe łączniki tego ograniczenia nie miały i jak je skręciłem to te gumy bardzo sie splaszczyły i czy to tak ma być??? Na starych był bardzo duży luz a na nowych teraz jest chyba git ale czy na pewno tak ma być???
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
: pt lis 11, 2005 17:39
autor: Paweł Marek
przerabiałem coś podobnego. Wkurzyłem się i włożyłem gumy same do starych łączników z ograniczeniem dokręcania.
: pt lis 11, 2005 19:55
autor: Wojtes3mkIII
ile Cię kosztowały te drążki, bo też muszę wyminić w swoim GTI?
: pt lis 11, 2005 20:24
autor: Mariusz D.
Jeden to koszt około 25 - 30 zł więc za dwa masz 50 - 60 zł.
: sob lis 12, 2005 10:40
autor: TUTENHAMON
Nie mają organiczenia wkręcasz tyle ile były stare potem jedziesz na zbierzność i regulacjia Jeśli tego nie zrobisz to zjeździsz oponki.
: ndz lis 13, 2005 16:40
autor: Mariusz D.
Trudno jest wkręcić tyle ile były wkręcone stare bo bedzie nakrętka tak lekko dokręcona ze pewnie sama sie odkręci. Co do zbieznosci to dopiero ustawialem i facet ktory zajmuje sie ustawianie od ponad 25 lat powiedzial ze przy tej wymianie nic sie nie przestawi bo to nic nie ma wspolnego z ustawienie kola.

: ndz lis 13, 2005 17:46
autor: TUTENHAMON
No chyba żartujesz przy każdej wymianie końcówki drążka trzeba robić znierzność to podstawa jeśli nie wierzysz obserwuj oponki po pół ropku zobaczysz jak będą zdarte po zewnetrznej lub po wewnętrznej stronie.
: ndz lis 13, 2005 20:19
autor: Mariusz D.
Ale pomyśl co ma końcówka do zbieżności. Nawet w serwisie VW Audi mówili że nigdy zbieżności się nie ustawia po wymianie końcówek. Ja nie wymieniałem gałek a po gałkach to się z Tobą zgadzam.
: ndz lis 13, 2005 20:24
autor: TUTENHAMON
Jeśli mówimy o końcówce drążka to zbierzność robimy na 1000 % sam się przekonasz patrząć po oponkach a jak wymieniasz amory z przodu to dochodzi geometria kąt pochyłu koła. Aha w serwisie vw to uważaj tam pracują mongoły.
: ndz lis 13, 2005 20:26
autor: wojteks
No chyba żartujesz przy każdej wymianie końcówki drążka trzeba robić znierzność to podstawa jeśli nie wierzysz obserwuj oponki po pół ropku zobaczysz jak będą zdarte po zewnetrznej lub po wewnętrznej stronie.
a co mają łączniki stabilizatora do zbieżności, przecież one łączą stabilizator z kolumną. Co innego wymiana końcówki drążka kierowniczego, wtedy trzeba regulować zbieżność.
: ndz lis 13, 2005 20:28
autor: TUTENHAMON
o chyba sie nie zrozumieliśmy ja właśnie mówię o końcówkach drążka sorrki
: ndz lis 13, 2005 20:29
autor: sas_gti
a co to jest " końcówka drążka stabilizatora"???
Nie ma czegoś takiego,
Jest łącznik drążka stabilizatora,
i końcowka drążka kierwniczego...
Wydaje mi sie ze mylisz pojecia i nie wiesz co doladnie wymieniles...
Mariusz D. pisze:Witam mam małe pytanko. Dziś wymieniałem właśnie końcówki drążków stabilizatora. Stare po pierwsze były na klucz 13 a nowe na 19??? Stare miały takie ograniczenie przy przykręcaniu ze dalej nie pojdzie i te gumy były takie jakby nadmuchane. Nowe łączniki tego ograniczenia nie miały i jak je skręciłem to te gumy bardzo sie splaszczyły i czy to tak ma być??? Na starych był bardzo duży luz a na nowych teraz jest chyba git ale czy na pewno tak ma być???
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
Z tego co piszesz w pierszym poscie to wydaje mi sie ze jednak wymieniales koncowke drazka kierowniczego, a po tym jak najbardziej należy ustawić zbieżność...pozdro ajt
: ndz lis 13, 2005 20:30
autor: TUTENHAMON
No właśnie ja też już się pogubiłem i nie wiem co on wymienił.
: ndz lis 13, 2005 20:45
autor: wojteks
raczej wymieniał łączniki stabilizatora, końcówki drążków mają stażkowe gniazda i dokręca się je do oporu a do rozłączenia potrzeba ściągacz.