Końcówki drążków stabilizatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Końcówki drążków stabilizatora

Post autor: Mariusz D. » pt lis 11, 2005 17:20

Witam mam małe pytanko. Dziś wymieniałem właśnie końcówki drążków stabilizatora. Stare po pierwsze były na klucz 13 a nowe na 19??? Stare miały takie ograniczenie przy przykręcaniu ze dalej nie pojdzie i te gumy były takie jakby nadmuchane. Nowe łączniki tego ograniczenia nie miały i jak je skręciłem to te gumy bardzo sie splaszczyły i czy to tak ma być??? Na starych był bardzo duży luz a na nowych teraz jest chyba git ale czy na pewno tak ma być???

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 11, 2005 17:39

przerabiałem coś podobnego. Wkurzyłem się i włożyłem gumy same do starych łączników z ograniczeniem dokręcania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » pt lis 11, 2005 19:55

ile Cię kosztowały te drążki, bo też muszę wyminić w swoim GTI?



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt lis 11, 2005 20:24

Jeden to koszt około 25 - 30 zł więc za dwa masz 50 - 60 zł.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob lis 12, 2005 10:40

Nie mają organiczenia wkręcasz tyle ile były stare potem jedziesz na zbierzność i regulacjia Jeśli tego nie zrobisz to zjeździsz oponki.


TUTENHAMON

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » ndz lis 13, 2005 16:40

Trudno jest wkręcić tyle ile były wkręcone stare bo bedzie nakrętka tak lekko dokręcona ze pewnie sama sie odkręci. Co do zbieznosci to dopiero ustawialem i facet ktory zajmuje sie ustawianie od ponad 25 lat powiedzial ze przy tej wymianie nic sie nie przestawi bo to nic nie ma wspolnego z ustawienie kola. :crazy:



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz lis 13, 2005 17:46

No chyba żartujesz przy każdej wymianie końcówki drążka trzeba robić znierzność to podstawa jeśli nie wierzysz obserwuj oponki po pół ropku zobaczysz jak będą zdarte po zewnetrznej lub po wewnętrznej stronie.


TUTENHAMON

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » ndz lis 13, 2005 20:19

Ale pomyśl co ma końcówka do zbieżności. Nawet w serwisie VW Audi mówili że nigdy zbieżności się nie ustawia po wymianie końcówek. Ja nie wymieniałem gałek a po gałkach to się z Tobą zgadzam.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz lis 13, 2005 20:24

Jeśli mówimy o końcówce drążka to zbierzność robimy na 1000 % sam się przekonasz patrząć po oponkach a jak wymieniasz amory z przodu to dochodzi geometria kąt pochyłu koła. Aha w serwisie vw to uważaj tam pracują mongoły.


TUTENHAMON

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz lis 13, 2005 20:26

No chyba żartujesz przy każdej wymianie końcówki drążka trzeba robić znierzność to podstawa jeśli nie wierzysz obserwuj oponki po pół ropku zobaczysz jak będą zdarte po zewnetrznej lub po wewnętrznej stronie.
a co mają łączniki stabilizatora do zbieżności, przecież one łączą stabilizator z kolumną. Co innego wymiana końcówki drążka kierowniczego, wtedy trzeba regulować zbieżność.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz lis 13, 2005 20:28

o chyba sie nie zrozumieliśmy ja właśnie mówię o końcówkach drążka sorrki


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 13, 2005 20:29

a co to jest " końcówka drążka stabilizatora"???
Nie ma czegoś takiego,
Jest łącznik drążka stabilizatora,
i końcowka drążka kierwniczego...

Wydaje mi sie ze mylisz pojecia i nie wiesz co doladnie wymieniles...
Mariusz D. pisze:Witam mam małe pytanko. Dziś wymieniałem właśnie końcówki drążków stabilizatora. Stare po pierwsze były na klucz 13 a nowe na 19??? Stare miały takie ograniczenie przy przykręcaniu ze dalej nie pojdzie i te gumy były takie jakby nadmuchane. Nowe łączniki tego ograniczenia nie miały i jak je skręciłem to te gumy bardzo sie splaszczyły i czy to tak ma być??? Na starych był bardzo duży luz a na nowych teraz jest chyba git ale czy na pewno tak ma być???

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
Z tego co piszesz w pierszym poscie to wydaje mi sie ze jednak wymieniales koncowke drazka kierowniczego, a po tym jak najbardziej należy ustawić zbieżność...pozdro ajt



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » ndz lis 13, 2005 20:30

No właśnie ja też już się pogubiłem i nie wiem co on wymienił.


TUTENHAMON

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz lis 13, 2005 20:45

raczej wymieniał łączniki stabilizatora, końcówki drążków mają stażkowe gniazda i dokręca się je do oporu a do rozłączenia potrzeba ściągacz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości