Strona 1 z 2

akumulator

: pt wrz 25, 2009 12:41
autor: tomi-ex
Jakie jest prawidłowe napiecie dla akumulatora 45ah . Moje pomiary : przy wyłaczonym silniku 12,68V na klemach, przy właczonym 13,98V na alternatorze 14,3V

: pt wrz 25, 2009 12:49
autor: kedzior
sprawdz polaczenia aku - alternator i aku rozrusznik, szczota druciana w reke i maja blyszczec

prawidlowe ladowanie to 13.8v-14.4v na postoju nie mniej niz 12v

teoretycznie ladownanie powinno byc jednakowe na alternatorze i aku - znaczy wiec z emasz jakies straty - stawiam na zasyfiale styki

: pt wrz 25, 2009 12:58
autor: zwykly123
tomi-ex, tak polaczenie miedzy aku a alternatorem musisz posprawdzac , pewnie sie cos zasniedzialo , ladowanie musi byc powyzej 14 V do ~14.50 V..

: pt wrz 25, 2009 13:10
autor: tomi-ex
kedzior pisze:sprawdz polaczenia aku - alternator i aku rozrusznik, szczota druciana w reke i maja blyszczec

prawidlowe ladowanie to 13.8v-14.4v na postoju nie mniej niz 12v

teoretycznie ladownanie powinno byc jednakowe na alternatorze i aku - znaczy wiec z emasz jakies straty - stawiam na zasyfiale styki

Wszystkie połączenia błyszczą szorowałem je szczotka druciana i papierem ściernym .Połaczenia na rozruszniku , alternatorze i przewody masowe

: pt wrz 25, 2009 14:14
autor: Lukasz_mk2
albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem ale kolega napisał
tomi-ex pisze:przy właczonym 13,98V na alternatorze 14,3V
więc chyba jest dobrze, a na postoju to rozumiem że na biegu jałowym na wolnych obrotach

: pt wrz 25, 2009 15:17
autor: Freeq
Masz dobre napięcia...
Nie ma się do czego przyczepić :)

Sprawdź jeszcze jakie masz napięcie pod obciążeniem tj. radio na full, halogeny, migacze, p/mgłowe i halogeny odpalone na raz.

: pt wrz 25, 2009 17:37
autor: kedzior
Freeq pisze:Masz dobre napięcia...
Nie ma się do czego przyczepić :)
ja to rozumiem ze:

wylaczony silnik - pomiar na klemach - 12...v
wlaczony silnik - pomiar na klemach 13.98v
wlaczony silnik pomiar na alternatorze 14.3v

wiec pomiar na wlaczonym silniku jest rozny na klemach i rozny na alternatorze?!?!

nie ma sie czego przyczepic?

: pt wrz 25, 2009 18:05
autor: AIRWOLF
tomi-ex,
jakj masz takie parametry to ja tu nie widzę żadnej usterki
jak samochód daje przy włączonych światłach i dmuchawie(nawiew) 14v to nawet dobrze się wszystko sprawuje
ja jak mam spadki napiec na odbiornikach radio, dmuchawa, ogrzewanie itp to nawet mam 13,7-8
chciałbym mieć takie jak Ty masz

: pt wrz 25, 2009 18:21
autor: Kubus20
tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...

: sob wrz 26, 2009 15:27
autor: tomi-ex
Dzisiaj mierzyłem jeszcze raz (na wolnych obrotach)
napiecie na klemach akumulatora przy wyłaczonym silniku 12,93V
na właczonym silniku alternator 14,30
akumulator 13,92

przy właczonych światłach mijania , awaryjnych , dmuchawie , radiu
akumulator 13,5V
alternator 14,10V

: sob wrz 26, 2009 17:04
autor: AIRWOLF
no mogło by być więcej na akumulatorze ale tragedii niema
poszukaj regulatora napięcia 14,5 albo 14,8(niekiedy ciężko dostać do golf II takie)
ale wtedy na altku będzie Ci ładowało akumulator napięciem 14,3-5 przy obciążeniu (przy regulatorze napięcia 14,8)
im większe regulatory napięcia skracają żywotność akumulatora 14,5-14,8 jest taki najbardziej optymalny

: pt paź 16, 2009 20:32
autor: tomi-ex
czy rodzaj przwodu ma jakies znaczenie czy poprostu moge wybrac dowlony oczywiescie bez przesady

Kubus20 pisze:tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...

: pt paź 16, 2009 20:36
autor: doggie
tomi-ex, należałoby jeszcze sprawdzić jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu - najlepiej kilku rozruchów po kolei - ostatnio musiałem wymienić aku bo rano słabo juiż kręcił - a napięcie wynosiło 12,4 V, przy pierwszym rozruchu spadek napięcia do 11V, przy drugim około 9V a już przy trzecim poniżej 8V

: pt paź 16, 2009 20:49
autor: tomi-ex
umie tak nie jest próbowałem juz tak i napięcie jest takie samo spada co najwyżej z 12,68V na 12,48V

mettenos pisze:tomi-ex, należałoby jeszcze sprawdzić jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu - najlepiej kilku rozruchów po kolei - ostatnio musiałem wymienić aku bo rano słabo juiż kręcił - a napięcie wynosiło 12,4 V, przy pierwszym rozruchu spadek napięcia do 11V, przy drugim około 9V a już przy trzecim poniżej 8V


[ Dodano: 17 Paź 2009 12:26 ]
Ponawiam pytanie

tomi-ex pisze:czy rodzaj przwodu ma jakies znaczenie czy poprostu moge wybrac dowlony oczywiescie bez przesady

Kubus20 pisze:tomi-ex, jak nie chcesz mieć różnicy w prądach przy altku i przy aku, to po prostu wymień kable między alternatorem, rozrusznikiem, a akumulatorem na nowe. Kable do Car Audio doskonale się do tego nadają. Dodatkowo wymień masę, która idzie od silnika poprzez budę do aku.
Ja zrobiłem taki manewr u siebie i straty prądu zniknęły całkowicie...