Strona 1 z 1
SILNIK KROKOWY I SONDA LAMBDA
: pt lis 11, 2005 14:12
autor: EverFrost
witam mam pytanie gdzie znajduje sie sonda lambda? chcialbym ją odpiąc bo podobno tak można sprawdzić czy jest z nią coś nie tak(silnik cały czas siedzi na wysokich obrotach), i pytanie drugie czy wymontowanie silnika krokowego wiąże sie z jakimiś problemami dokładnie chodzi mi o to czy bez problemu sam go zdemontuje przeczyszcze i wsadze go z powrotem (czynność pewnie dla większości z was banalna, ale jak widać nie dla wszystkich)
: pt lis 11, 2005 14:38
autor: sas_gti
siema, zeby dostac sie do lambdy musisz wejechac na kanał, jest wkrecona w rure wychechowa w okolicach katalizatora, zwykle przed nim, na oko z metr za silnikiem, dochodzą do niej chyba 2 lub 3 kabelki,
A krokowca sam wyjmiesz bez problemu, wystarczy srubokret zeby poluzowac cybanty na wężach, jak bedziesz czyscil to polecam rozpuszczlnik nitro bo benzynka ekstrakcyjna owszem tez dobra ale za słaba, zostaw na noc najlepiej zalanego nitrem i niech sie wymoczy, uwazaj bo nitro plastiki niszczy, pozdrawiam ajt
: pt lis 11, 2005 15:25
autor: EverFrost
Dzieki
: pt lis 11, 2005 15:46
autor: flatron316
STEFAN
A próbowałeś aku najpierw na jakieś pół h rozłączyć ? Jak nie to spróbuj może to pomoże
pzdr f
: pt lis 11, 2005 16:11
autor: EverFrost
Próbowalem i co dziwne po ponownym podlączeniu niby wszystko jest ok, lecz gdy silnik troche sie już rozgrzeje obroty znowy idą ostro do góry.
: pt lis 11, 2005 16:26
autor: flatron316
Czyli to nie wina krokowca a raczej sterowania nim .Dostaje taki sygnał z kompa.Szybciej to zdiagnozują ci w warsztacie jakimś bo komp może wysyłać do krokowca taki sygnał na podstawie sygnałów z sondy ,czujników temperatury,czujnika połżenia przepustnicy itp.
Ciężko na odległość coś powiedzieć
pozdr flat
: pt lis 11, 2005 19:54
autor: jusci
W RP sonda jest jednoprzewodowa i jest wkręcona do kolektora wylotowego, pod monowtryskiem, od tyłu czyli od strony kabiny samochodu, walec średnicy ok 15mm długości 50-60 mm.
Tego silnika nie da się podłączyć do kompa, możesz jedynie odczytać kody błyskowe. Błąd sondy to kod 2342.
Szukaj, Było o tym dużo na forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540
: pt lis 11, 2005 20:27
autor: flatron316
jusci pisze:W RP sonda jest jednoprzewodowa i jest wkręcona do kolektora wylotowego, pod monowtryskiem, od tyłu czyli od strony kabiny samochodu, walec średnicy ok 15mm długości 50-60 mm.
Tego silnika nie da się podłączyć do kompa, możesz jedynie odczytać kody błyskowe. Błąd sondy to kod 2342
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540
Fakt nie zauważyłem że to RP i poszukaj tabeli kodów błyskowych to sobie inne czujniki sprawdzisz a także z książki najlepiej weż rezystancje czujnków i też możesz je omomierzem posprawdać
flat
porada
: pt lis 11, 2005 23:14
autor: martus
miałem to samo i dobrym rozwiazaniem okazało sie zastapienie silnika krokowego zwykła sruba chodzi jak zegarek moze tobie terz pomoze
: sob lis 12, 2005 10:14
autor: TUTENHAMON
Ja bym postawił na sygnał z kompa. Diagnoza dużo ci powie i zaoszczędzi pracy.
: sob lis 12, 2005 10:59
autor: jusci
Czy silnik krokowy i regulator ustawienia przepustnicy to to samo?
Chce u siebie też przeczyścić bp obroty mi falują ale nie wiem gdzie go szukać. Nie chce czegoś sp...
Przejrzałem historię forum i wychodzi mi że to właśnie ten regulator z przodu wtrysku.
: sob lis 12, 2005 11:24
autor: flatron316
Dokładnie "regulator biegu jałowego" a uchylanie i zamykanie przepustnicy realizuje silniczek krokowy (ten właśnie z naklejką czerwoną)
flat
: ndz gru 04, 2005 13:36
autor: Bradock000
Ja tez wstawiłem śrube w miejsce krokowego, chodzi jak ta lala ale pojawił sie inny problem - spalanie