Strona 1 z 1
zbyt wysokie obroty na biegu jałowym
: wt wrz 22, 2009 20:46
autor: kacper87k
Witam jak w temacie, gdy zapale silnik po 1--15 sekundach na luzie lub sprzęgle wskakuje mi na wysokie obroty 3000, czasami falują od 1000 do 2500, brałem samochód pod komputer no i wykazały się błędy sondy lambda i czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Czy wymiana samej sondy lambda wystarczy?? jeżeli to wogule ona jest uszkodzona, a zapomniałem napisać samochód pali tez wiecej paliwa około 3 l na 100km więcej. I czy taka sonda lambda z allegro bedzie funkcjonować i czy potem nie bede musiał nic zmieniać tzn. czy z wymianą poradze sobie sam, czy lepiej oddać do mechanika?? autko to golf mk3 1,4 benzyna 1995r. 230000 przebiegu
: wt wrz 22, 2009 20:59
autor: gracek1906
Co do wariowania obrotów to winił bym czujnik temp a co do spalania to sonde i czujnik również. Sonde wymienisz sam raczej bez wiekszych problemów. Tylko najpierw upewnij sie że twoja nie chula jak należy.
: wt wrz 22, 2009 21:03
autor: czarnykurczak
Czujnik temperatury to zdaje się groszowa sprawa. Z lambdą może być gorzej, bo musisz kupić taką samą jaką masz teraz a po zamontowaniu jechać "na komputer".
Z własnego doświadczenia powiem Ci, że czasem dobrze jest jechać do innego mechanika, który ma inny soft w komputerze. Mnie na jednym wyskakiwał błąd sondy lambda a drugi (chyba nowszy) nie wyrzucił żadnego błędu.
: wt wrz 22, 2009 22:09
autor: Paweł Marek
kacper87k, typ silnika napisz, albo chociaż czy to wtrysk jedno czy welopunktowy
: wt wrz 22, 2009 22:51
autor: czarnykurczak
Jak 1.4 to na 99% jest to monowtrysk. Chyba, że znów mam niepełne info
: wt wrz 22, 2009 23:08
autor: Paweł Marek
czarnykurczak pisze:Chyba, że znów mam niepełne info
no, tak jakby. AEX na wielopunktwym wyszedł w 95, APQ w 97. A kolego ma 95 i może mieć AEX albo ABD
: śr wrz 23, 2009 13:16
autor: kacper87k
niemam pojęcia jak sprawdzić jaki to wtrysk, to gdzieś pisze czy jak?? w tym tyg wybieram sie do mechanika więc jak bede wiedział co jest dokładnie grane to napisze.