sprzęgło

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

sprzęgło

Post autor: miskieusz » wt wrz 22, 2009 00:13

Witam,
Ostatnio kolega ( irytujący :P ) wsiadł mi do auta i stwierdził, że mam duże luzy na lewarku od biegów ( no bez przesady nie lata aż tak ), i, że biegi za ciężko wchodzą więc wyskoczył od razu z tekstem o wymianie sprzęgła z dociskiem ( stąd irytujacy:P :foch: ). Teraz moje pytanie. Ma rację? Czy są jakieś konkretne objawy kiedy należy myśleć o wymianie sprzęgła?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt wrz 22, 2009 00:16

miskieusz pisze:Czy są jakieś konkretne objawy kiedy należy myśleć o wymianie sprzęgła?
tak ale luzy na wybieraku biegów o tym akurat nie świadczą :P

jak sie sprzęgło ślizga to sie kończy i 3a sie przygotować na szybką wymianę :)

ślizga czyli dodajesz gazu obroty rosną a autko nie chce przyśpieszać :), najczęściej można objaw zaobserwować na wzniesieniach/podjazdach



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Post autor: miskieusz » wt wrz 22, 2009 00:27

No właśnie mam na myśli czy są jakieś właśnie objawy tego typu co napisałeś ze ślizganiem;)
Na razie tego nie zauważyłem.
A co można zrobić z tymi luzami na wybieraku?
Jeszcze jakieś efekty, które świadczą o zbliżajacym się końcu?:p



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt wrz 22, 2009 00:53

Taki objaw ze coś jest tez nie tak to sprzęgło zacznie wysoko brać znaczy jak normalnie powinno tak mniej więcej na środku łapać to będzie łapać przy samym końcu :)
jak sie ma linke to można regulować (chyba ze jest samo regulator)
miskieusz pisze:A co można zrobić z tymi luzami na wybieraku?
Jeszcze jakieś efekty, które świadczą o zbliżajacym się końcu?:p
z luzami można zrobić np. wymieniając niektóre części odpowiadające za wybieranie biegów :) w twoim pzypadku będą to ciegna przy skrzyni - mogą już być wyrobione :)
nie wiem czy w mk3 jest podobnie jak w mk2 ale jest jeszcze coś takiego jak zestaw naprawczy do biegów i to sie tam wymienia plastiki jakieś w puszcze wybieraka.



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Post autor: miskieusz » wt wrz 22, 2009 01:18

Przy samym końcu tzn wysoko tak? W sensie, że prawie cały pedał odpuszcze i dopiero?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » wt wrz 22, 2009 09:52

Proponuje idz do jego auta i wymien mu co ma do wymiany no chyba ze to typ "nie mam swojego ale jestem wielki znawca":P. Co do sprzegla jezeli jedziesz obroty szybko rosna a auto praktycznie stoi tzn ze sie slizga i trzeba wymienic.
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 09:52 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.



miskieusz
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7799
Rejestracja: śr sie 01, 2007 22:42
Lokalizacja: DW

Post autor: miskieusz » wt wrz 22, 2009 12:40

No koleś jest troszkę upierdliwy:D
Dobra wygląda na to, że pupa z niego i tyle bo ja tu żadnego ślizgania nie widzę;)
Dzięki :bigok:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 23, 2009 00:12

miskieusz pisze:Przy samym końcu tzn wysoko tak? W sensie, że prawie cały pedał odpuszcze i dopiero?
tak :) ale jeśli nie ślizga to nie śpieszyć sie z wymianą , najpier sprawdzić linke czy tam hydraulike a jak zacznie ślizgać dopiero wymieniać :)


pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości