Strona 1 z 1

wymieniał ktoś łożysko w skrzyni biegów?

: pn wrz 21, 2009 22:55
autor: mono_
tak jak w temacie. Da rade w garazowych warunkach?

duza robota? no i ile mechanik za to wezmie na slasku?

: wt wrz 22, 2009 12:15
autor: Lipek81
Ale które łożysko?

: wt wrz 22, 2009 22:21
autor: mono_
niewiem ktore. podobno to lozysko bo slychac jakies dziwne trzeszczenie na 1 biegu. jest podobno najbarziej obciazone i wydaje dzwieki.

: śr wrz 23, 2009 10:15
autor: Lipek81
No to pewnie od wałka wejściowego na skrzyni. W garażowych warunkach - da radę, największy problem z wyciągnięcie skrzyni z samochodu. Sama rozbiórka skrzyni straszna nie jest, ale dość czasochłonna. Ze specjalnych narzędzi to - oprócz kluczy nasadowych, i kluczy imbusowych o dużych rozmiarach do odkręcenia korków i zaślepki wybieraka - to jakieś narzędzie do ściągnięcia obudowy skrzyni i narzędzie do założenia flanszy do skrzyni, jeżeli masz skrzynie typu 020. Narzędzia te można zrobić samemu, jeżeli dysponujesz spawarką, wiertarką (stołową najlepiej), jakimiś płaskownikami i rurkami.

To tak z grubsza. Żeby nie było niedomówień - ja nigdy nie wymieniałem takiego łożyska, ale po prostu kiedyś w ramach eksperymentów naukowych rozłożyłem sobie taką skrzynię na części - nawet nic nie uszkodziłem ;) .

: śr wrz 23, 2009 16:12
autor: mono_
ma ktos jakas ksiazke gdzie jest ta czynnosc opisana dokladnie? moze sie podejme wymiany. jestescie pewni ze to to lozysko? pozatym ciezko mi 1 bieg wchodzi no i drazek nie odbija mi na luzie. co jeszcze przy okazji wymienic? jak juz rozbiore to do porzadku zrobie.

: śr wrz 23, 2009 16:56
autor: roger18sx
powinna gdzies tu byc ksiazka w pdfie
http://peb.pl/nauka-i-technika/419917-r ... hodow.html

: czw wrz 24, 2009 08:44
autor: Lipek81
A może spróbuj najpierw odłączyć zewnętrzny mechanizm zmiany biegów i poruszać wybierakiem ręcznie - zobaczysz, jak wchodzą biegi itp. Może po prostu zewnętrzny mechanizm jest wyrobiony lub rozregulowany

: czw wrz 24, 2009 16:03
autor: mono_
gdzie to sie robi? jak to wyglada.?

: pt wrz 25, 2009 09:11
autor: Lipek81
Na wysokości miejsca, gdzie kończy się pancerz od linki sprzęgła, tylko po drugiej stronie skrzyni masz taką gumową harmonijkę, a na jej końcu dźwignię. Ruszając tą dźwignią na boki, bądź wkładając ja głębiej w skrzynię, bądź wyciągając ze skrzyni wrzucasz biegi. Rozkład biegów jest taki jak na gałce w kabinie, tylko że odwrócony.
Odłącz te cięgna, co idą do tej dźwigni, niech ktoś wciśnie sprzęgło i próbuj wbić biegi samą ta dźwignią. To wszystko co opisałem tyczy się skrzyni typu 020 - w mkIII może być jeszcze skrzynia chyba 084 - i tam nie wiem dokładnie jak to wygląda.