Strona 1 z 1
[All VW Karoseria] Kołek zawiasu drzwi nieoryginalny.
: sob wrz 19, 2009 20:08
autor: Balti
Szanowni forumowicze,
W samochodziku mojej dziewczyny występuje problem z drzwiami a dokładniej z zawiasem.
Podczas otwierania i zamykania drzwi, mocowanie zawiasu bardzo puka, strzela...
Samochodzik to Arosa MK2, taka :
Problem dotycczy tego oto zawiasu
(jednak ograniczka jak zauważył Paweł Marek):
Tutaj mam zdjęcie, gdzie numer 1 to nieoryginalna śruba a numer dwa to ramie zawiasu
(oczywiście ogranicznika, zawiasy są gdzie indziej), które prawdopodobnie jest już wyrobione od śruby
Co mogę z tym zrobić aby było ori? Co musze kupić w ASO( numer z etki byłby jak znalazł). Postaram sie namierzyć mechanika który sie podejmie... "mój nie ma czasu na drobnostki".
Temat chyba powszechny w atukach koncernu VAG, więc mam nadzieje że coś doradzicie.

: sob wrz 19, 2009 20:50
autor: Paweł Marek
to co zaznaczone to nie zawias tylko ogranicznik otwierania drzwi, i taraz pytania czy to on sam puka czy zawias, na ogół dolny. Przyłoż rękę do zawiasu na uchylonych drzwiach otwieraj i staraj się wyczuć. Ja ten ogranicznik brałem ze szrotu za 2 dychy, a do Arosy nie wiem z czego pasuje, pewnie jeszcze z Lupo, tylko znjadź takie coś na szrocie, ale może z innych aut też pasuje .
: sob wrz 19, 2009 21:00
autor: Balti
Więc wiem że to ogranicznik stuka tuż przy srubie oznaczonej cyfrą 1 na ostatnim zdjęciu... podejżewam, że ogranicznik się wyrobił przy tej śrubie i stuka przy pewnych zakresach otwarcia drzwi...
Czy mogę o info co musze wymienić, jak te części sie nazywają lub mają numer z etki.

: sob wrz 19, 2009 21:13
autor: Duber
przyspawac podkladki niwelujac jajowatą dziure i nowa sruba,lub rozwiercić na wiekszą
: sob wrz 19, 2009 21:22
autor: Balti
Taka będzie ostateczność, choć nie wiem który mechanik by to zrobił... nie wiem jak ktoś podejdzie aby to rozwiercić a zdejmować drzwi...zaraz ktoś powie przy ewentualnej odsprzedaży, że auto jest powypadkowe.
Czy są jeszcze jakieś sposoby według procedur Seat/audi/volkswagen

: sob wrz 19, 2009 21:23
autor: Duber
Balti pisze: Seat/audi/volkswagen
ASO i bez numeru cześci kupisz to.
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 21:24 ]
wystarczy wytlumaczyc,tam pracuja ludzie nie maszyny ktorym wpisujesz nr czesci

: sob wrz 19, 2009 21:35
autor: Paweł Marek
założe się że nia na tej śróbie stuka, choć tak sie wydaje, stuka mechanizm ogranicznika wewnątrz drzwi albo dolny luźny zawias, zresztą - przekonasz się. Mechanizm po wyjęciu ze środka dzrwi można trochę stłuc młotkiem i przestanie, a zawias jeśli to on, najlepiej wymienić szkoda zabawy z naprawa.
: sob wrz 19, 2009 22:48
autor: Balti
Wiem, że da sie to wytłumaczyć w serwisie bez numeru części, choć numer pewnie by pomógł. Dzięki za podpowiedz
Na bank wiem że to nie zawias tylko ten ogranicznik, też słyszałem od mechanika, że "może sie wydać że to przy śrubie a jednak w drzwiach stuka". Jednak wydaje mi się, że to przy nieoryginalnej śrubie(zamiast kołka-numer 1 na ostatnim zdjęciu) przeskakuje i robi rumor przy otwieraniu i zamykaniu drzwi.
Więc powinienem wyjąć ogranicznik z drzwi? Czy ktoś może wie i może podpowiedzieć jak to zrobić? Zawiasy są całe na 100%, samą srubę przy ograniczniku i słupku A odkręce bez problemu lecz jak pozniej z ogranicznikiem, jaki drugi krok aby go wyjąć?
Czy kołek do ogranicznika jest uniwersalny w VAG-ach? Niestety drzwi są długie i chciałbym to zrobić jak należy.
Wydaje mi się, że powinienem kupić nowy ogranicznik i nowy kołek (nr1 z ostatniego zdjecia). Tylko chciałbym to sam wymienić, poproszę o podpowiedz

: ndz wrz 20, 2009 08:00
autor: Paweł Marek
Balti, trzeba sciągać tapicerkę drzwi, ogranicznik mocowany jest dwoma śrobami ale wyciąga się go do wewnątrz drzwi (po wyjęciu tego kołka o którym piszesz). Jak w polo ściąga sie tapicerkę nie wiem, do golfa są opisy na forum.
: ndz wrz 20, 2009 15:45
autor: Balti
Paweł Marek pisze:Balti, trzeba sciągać tapicerkę drzwi, ogranicznik mocowany jest dwoma śrobami ale wyciąga się go do wewnątrz drzwi (po wyjęciu tego kołka o którym piszesz). Jak w polo ściąga sie tapicerkę nie wiem, do golfa są opisy na forum.
Zdjąłem boczek drzwi ( w arosie bez problemu) i mogłem tylko podejść dłonią do ogranicznika w drzwiach.
Wydaje mi się, że trzeba odkręcić dwie śruby (jak napisałeś) to co zaznaczyłem numerem 3
Jakim kluczem tam podejde? Coś na elastycznej przedłużce i małej grzechotce czy klucz oczkowy jednak podejdzie hmmm... Te dwie śrubki są we wnęce, w samym rogu wnęki... lepiej grzechotka na jakimś elastycznym łączniku/przedłużce czy oczkowy podejdzie? Sorka za pytanie ale muszę i tak dokupić klucze
i wtedy wyciągam ogranicznik przez wnętrze drzwi? Wymontuje to jak dostane nowy ogranicznik z kołeczkiem/śrubą ori.
Dam znać jaka cena i ewentualnie numery części/ będzie wiadmowo do jakich VAGów pasuje
[ Dodano: 28 Wrz 2009 16:54 ]
Dorobiłem nową tulejkę w miejscu mocowania do karoserii (nr 1 na ostatnim zdjęciu) oraz dorobiłem zawleczkę do kołka wewnątrz ogranicznika.
Wszystko hula lepiej niż oryginalnie.
Ogranicznik był uszkodzone wewnątrz drzwi jak i przy tej śrubie, oba uszkodzenia wpływały na odgłos stukania przy otwieraniu
Mogę pomóc w regenerecji ogranicznia drzwi, mój działa idealnie i wydaje ZERO odgłosów...choć nie wiem ile kosztuje nowy w serwisie.
Wszystko jest jak oryginales albo lepiej, nic nie było rozwiercane i żadnych "podkładek" nie dokładałem.