Strona 1 z 1

[All VW Karoseria] Kołek zawiasu drzwi nieoryginalny.

: sob wrz 19, 2009 20:08
autor: Balti
Szanowni forumowicze,

W samochodziku mojej dziewczyny występuje problem z drzwiami a dokładniej z zawiasem.
Podczas otwierania i zamykania drzwi, mocowanie zawiasu bardzo puka, strzela...

Samochodzik to Arosa MK2, taka : Obrazek


Problem dotycczy tego oto zawiasu(jednak ograniczka jak zauważył Paweł Marek): Obrazek


Tutaj mam zdjęcie, gdzie numer 1 to nieoryginalna śruba a numer dwa to ramie zawiasu (oczywiście ogranicznika, zawiasy są gdzie indziej), które prawdopodobnie jest już wyrobione od śruby :panna:

Obrazek


Co mogę z tym zrobić aby było ori? Co musze kupić w ASO( numer z etki byłby jak znalazł). Postaram sie namierzyć mechanika który sie podejmie... "mój nie ma czasu na drobnostki".

Temat chyba powszechny w atukach koncernu VAG, więc mam nadzieje że coś doradzicie. :okej:

: sob wrz 19, 2009 20:50
autor: Paweł Marek
to co zaznaczone to nie zawias tylko ogranicznik otwierania drzwi, i taraz pytania czy to on sam puka czy zawias, na ogół dolny. Przyłoż rękę do zawiasu na uchylonych drzwiach otwieraj i staraj się wyczuć. Ja ten ogranicznik brałem ze szrotu za 2 dychy, a do Arosy nie wiem z czego pasuje, pewnie jeszcze z Lupo, tylko znjadź takie coś na szrocie, ale może z innych aut też pasuje .

: sob wrz 19, 2009 21:00
autor: Balti
Więc wiem że to ogranicznik stuka tuż przy srubie oznaczonej cyfrą 1 na ostatnim zdjęciu... podejżewam, że ogranicznik się wyrobił przy tej śrubie i stuka przy pewnych zakresach otwarcia drzwi...

Czy mogę o info co musze wymienić, jak te części sie nazywają lub mają numer z etki. :pub:

: sob wrz 19, 2009 21:13
autor: Duber
przyspawac podkladki niwelujac jajowatą dziure i nowa sruba,lub rozwiercić na wiekszą

: sob wrz 19, 2009 21:22
autor: Balti
Taka będzie ostateczność, choć nie wiem który mechanik by to zrobił... nie wiem jak ktoś podejdzie aby to rozwiercić a zdejmować drzwi...zaraz ktoś powie przy ewentualnej odsprzedaży, że auto jest powypadkowe.

Czy są jeszcze jakieś sposoby według procedur Seat/audi/volkswagen :food:

: sob wrz 19, 2009 21:23
autor: Duber
Balti pisze: Seat/audi/volkswagen
ASO i bez numeru cześci kupisz to.

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 21:24 ]
wystarczy wytlumaczyc,tam pracuja ludzie nie maszyny ktorym wpisujesz nr czesci ;)

: sob wrz 19, 2009 21:35
autor: Paweł Marek
założe się że nia na tej śróbie stuka, choć tak sie wydaje, stuka mechanizm ogranicznika wewnątrz drzwi albo dolny luźny zawias, zresztą - przekonasz się. Mechanizm po wyjęciu ze środka dzrwi można trochę stłuc młotkiem i przestanie, a zawias jeśli to on, najlepiej wymienić szkoda zabawy z naprawa.

: sob wrz 19, 2009 22:48
autor: Balti
Wiem, że da sie to wytłumaczyć w serwisie bez numeru części, choć numer pewnie by pomógł. Dzięki za podpowiedz :grin:

Na bank wiem że to nie zawias tylko ten ogranicznik, też słyszałem od mechanika, że "może sie wydać że to przy śrubie a jednak w drzwiach stuka". Jednak wydaje mi się, że to przy nieoryginalnej śrubie(zamiast kołka-numer 1 na ostatnim zdjęciu) przeskakuje i robi rumor przy otwieraniu i zamykaniu drzwi.

Więc powinienem wyjąć ogranicznik z drzwi? Czy ktoś może wie i może podpowiedzieć jak to zrobić? Zawiasy są całe na 100%, samą srubę przy ograniczniku i słupku A odkręce bez problemu lecz jak pozniej z ogranicznikiem, jaki drugi krok aby go wyjąć?

Czy kołek do ogranicznika jest uniwersalny w VAG-ach? Niestety drzwi są długie i chciałbym to zrobić jak należy.

Wydaje mi się, że powinienem kupić nowy ogranicznik i nowy kołek (nr1 z ostatniego zdjecia). Tylko chciałbym to sam wymienić, poproszę o podpowiedz :D

: ndz wrz 20, 2009 08:00
autor: Paweł Marek
Balti, trzeba sciągać tapicerkę drzwi, ogranicznik mocowany jest dwoma śrobami ale wyciąga się go do wewnątrz drzwi (po wyjęciu tego kołka o którym piszesz). Jak w polo ściąga sie tapicerkę nie wiem, do golfa są opisy na forum.

: ndz wrz 20, 2009 15:45
autor: Balti
Paweł Marek pisze:Balti, trzeba sciągać tapicerkę drzwi, ogranicznik mocowany jest dwoma śrobami ale wyciąga się go do wewnątrz drzwi (po wyjęciu tego kołka o którym piszesz). Jak w polo ściąga sie tapicerkę nie wiem, do golfa są opisy na forum.
Zdjąłem boczek drzwi ( w arosie bez problemu) i mogłem tylko podejść dłonią do ogranicznika w drzwiach.

Wydaje mi się, że trzeba odkręcić dwie śruby (jak napisałeś) to co zaznaczyłem numerem 3 Jakim kluczem tam podejde? Coś na elastycznej przedłużce i małej grzechotce czy klucz oczkowy jednak podejdzie hmmm... Te dwie śrubki są we wnęce, w samym rogu wnęki... lepiej grzechotka na jakimś elastycznym łączniku/przedłużce czy oczkowy podejdzie? Sorka za pytanie ale muszę i tak dokupić klucze :D

Obrazek

i wtedy wyciągam ogranicznik przez wnętrze drzwi? Wymontuje to jak dostane nowy ogranicznik z kołeczkiem/śrubą ori.
Dam znać jaka cena i ewentualnie numery części/ będzie wiadmowo do jakich VAGów pasuje :D

[ Dodano: 28 Wrz 2009 16:54 ]
Dorobiłem nową tulejkę w miejscu mocowania do karoserii (nr 1 na ostatnim zdjęciu) oraz dorobiłem zawleczkę do kołka wewnątrz ogranicznika.
Wszystko hula lepiej niż oryginalnie. :okej:
Ogranicznik był uszkodzone wewnątrz drzwi jak i przy tej śrubie, oba uszkodzenia wpływały na odgłos stukania przy otwieraniu :helm:
Mogę pomóc w regenerecji ogranicznia drzwi, mój działa idealnie i wydaje ZERO odgłosów...choć nie wiem ile kosztuje nowy w serwisie.

Wszystko jest jak oryginales albo lepiej, nic nie było rozwiercane i żadnych "podkładek" nie dokładałem.