Strona 1 z 1
Wiatrak chłodnicy
: czw lis 10, 2005 00:18
autor: gadom
Witam. Mam problem z wiatrakiem chłodnicy.
Po wyłączeniu zapłonu wiatrak wciąż chodzi pomimo iż silnik nie jest ciepły. Wyciągnełem wtyczkę od czyjnika temperatuty i nie pomogło. Gdzie leży problem?
: czw lis 10, 2005 00:23
autor: Paweł Marek
Nie wiem jak w dwójce, ale w trojce mam osobny przekaźnik do wentylatora, pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Kiedyś mi się styki w nim zwarły i chodził cały czas. Musisz iść po kablach i patrzyć za spięciem, może w samej wtyczce od czujnika?
: czw lis 10, 2005 00:48
autor: dzikusek99
Jest gdzies zwarcie i stawiam na kabel ktory wyjeles od wlacznika wentylatora z chlodnicy
: czw lis 10, 2005 00:58
autor: Kaczor
panowie , spokojnie - wiele golfów II , zwłaszcza przy silnikach powyżej 90 KM miało dodatkowy czujnik załączający wentylator żeby schłodzić układ po zgaszeniu silnika - czasem potrafi się kręcić z 10 min po zgaszeniu
A jeśli nie to zwarł czujnik termiczny w chłodnicy , nic innego nie może wywołać takiego efektu (zwarcie by się skończyło swądem izolacji a nie pracą wentylatora - proponuję się zapoznać ze schematami )
: czw lis 10, 2005 13:34
autor: Mathi
syncro2 pisze:panowie , spokojnie - wiele golfów II , zwłaszcza przy silnikach powyżej 90 KM miało dodatkowy czujnik załączający wentylator żeby schłodzić układ po zgaszeniu silnika - czasem potrafi się kręcić z 10 min po zgaszeniu
A jeśli nie to zwarł czujnik termiczny w chłodnicy , nic innego nie może wywołać takiego efektu (zwarcie by się skończyło swądem izolacji a nie pracą wentylatora - proponuję się zapoznać ze schematami )
Zgadzam sie z przedmowca. U mnie w MKII wentylator potrafi sie wlaczyc pare minut o wylaczeniu auta i dzialac calkiem dlugo. Ten temat byl tu juz poruszany i nie jestem odosobniony w tej tezie

: czw lis 10, 2005 14:39
autor: gadom
Niesądze żeby była to wina kabla przy właczniku *#cenzura#* chłodnicy. Do wentylatora idą trzy kable. Jeden to masa, drugi idzie od czyjnika chłodnicy a trzeci gdzieś pod licznik. Ten trzeci na schemacie jest połączony szeregowo z rezystorem ale na schemacie kończy się złączką i nic więcej. W samochodzie odnalazłem tą kostkę i po jej rozłączeniu wiatrak wyłącza się. Żeby było śmiesznie to gdy włącze zapłon wiatrak milknie.
[ Dodano: Sro Lis 16, 2005 16:53 ]
Zlokalizowałem usterke. Okazało się że urwał sie kabelek od czujnika przy gaźniku i zwierał do masy. Kabelek naprawiony i teraz jest ok.
