Strona 1 z 1

Tylna wycieraczka...

: czw lis 10, 2005 00:16
autor: Przemo86
WITAM Jestem na tym forum nową osobą i na początku się przedstawie...
Mam na imię Przemek, mieszkam niedaleko Gliwic w Knurowie. Mam 19 lat i właśnie sprawiłem sobie Golfa 2 :bajer: hehe do rzeczy...

Mam takie pytanko, czy ktoś może mi poradzić albo najlepiej krok po kroku wytłumaczyć jak zmienić ustawienie tylnej wycieraczki, żeby nie leżeła standardowo na lewej stronie, ale żeby była w pionie, albo leżała na prawej stronie... tak żeby się wyróżniało i żeby fajnie było .../hehe...

POZDRO... PGrzemek :cool:

: czw lis 10, 2005 01:28
autor: vwfun
zdejmij plastik z tylniej klapy ten co zaslania silniczek wycieraka nastepnie odkrec ramie wycieraczki i ustaw ciegnem na silniczku odpowiednie polozeniepozniej zaloz ramie i sproboj jak bedzie dzialalo.pozdr

: czw lis 10, 2005 11:56
autor: B_O_N_K
Oj było o tym już często na forum.

Jest taka opcja "szukaj" - użyj jej bo niektórzy już nie chcę kolejny raz się rozpisywać.

Pozdrawiam ;)

: czw lis 10, 2005 13:12
autor: Deacon
witaj :pub:

taka mala rada: na forum panuje taka zasada, ze jak chcemy zadac pytanie to najpierw uzywamy opcji "szukaj" u gory i tam wpisujemy co nas interesuje. jak przeszukamy i nic nie znajdziemy to dopiero zakladamy nowy temat :) jestes nowy wiec taka rada na przyszlosc. temat wycieraczki na plasko byl juz wielokrotnie poruszany wiec znalazlbys bez problemu.

pozdro :)

: czw lis 10, 2005 19:10
autor: Przemo86
Dzieki za porady i sorki jezeli zasmiecam forum, ale jak kolega wspomniał jestem tutaj nowy i dopiero poznaje wszystkie możliwości tego forum, więc wybaczcie... pozdrawiam... papa:-)

: czw lis 10, 2005 19:14
autor: Vr6zach
A ja bym ją usunoł :okej:

: czw lis 10, 2005 20:32
autor: Egon PŃ
Ja zrobiłem płaską wycieraczke w sposób mało elegancki ale za to efektowny.
Jak pamiętam silniczek jest na takiej blaszce a blaszka dopiero do klapy.W tej blaszce wywierciłem otwory obok ,trzeba było tez poszezyć dziure przez ktorą przechodzi os. Zagięcia na ramieniu troche wyprostowałem młoteczkiem, przez co ramie zrobiło się dłuższe i prawie obciera o klape. Efektem tego jest wycieraczka która ma zakres od samego dołu do miejsca miejsca gdzie dochodzą nie przerobione wycieraczki.

: czw lis 10, 2005 22:05
autor: luxmad
Egon PŃ pisze:Ja zrobiłem płaską wycieraczke w sposób mało elegancki ale za to efektowny.
Jak pamiętam silniczek jest na takiej blaszce a blaszka dopiero do klapy.W tej blaszce wywierciłem otwory obok ,trzeba było tez poszezyć dziure przez ktorą przechodzi os. Zagięcia na ramieniu troche wyprostowałem młoteczkiem, przez co ramie zrobiło się dłuższe i prawie obciera o klape. Efektem tego jest wycieraczka która ma zakres od samego dołu do miejsca miejsca gdzie dochodzą nie przerobione wycieraczki.
To ciekawe bo umnie wycieraczka jest postawiona nadal pionowo , nic nie było przerabiane a działa na całej długości znaczy się od lewej do samego dolnego krańca szyby wchodząc nawet kawałek na uszczelkę........ czyżbym miał uszkodzony mechanizm wycieraczki biore pod uwagę to że wycieraczka ma problem zwyhamowaniem w dolnej części i chwile tam zostaje i dopiero powraca go pionu ??

: pt lis 11, 2005 11:09
autor: Egon PŃ
Normalnie wycieraczka ma zakres ok 90 stopni. Jesli twoja ma wiekszy to pewnie była przerabiana. Chyba ze pozniejsze roczniki mialy inaczej.

: pt lis 11, 2005 22:40
autor: Przemo86
Witam ponownie :grin:
Dzisiaj znalazłem chwilkę wolnego czasu, i udało mi się osiągnąć założony cel (dobrze, że są czasami jakieś święta w roku).
A więc tak: zajęło mi to około 1 h ale efekt końcowy taki jak chciałem, czyli wycieraczka idealnie leży.

Czynności krok po kroku (może komuś się przyda jeszcze):
1. Ściągamy plastykową osłonkę (5 zapinek)
2. odkręcamy nakrętkę na silniczku po lewej stronie klapy (klucz 10 jak dobrze pamiętam)
3. wyciągamy z wieloklinu ten krótszy uchwyt (nie wiem jak to się dokładnie nazywa) i obracamy go o 180 stopni w lewo, tak żeby oba uchwyty (ten krótszy i dłuższy nachodziły na siebie i były równolegle do siebie) ja miałem złoty i srebrny i nakładamy na wieloklin.
4. używając klucza 10 (koniecznie płaski gdyż jej mało miejsca i dokręcamy wcześniej odkręconą nakrętkę.
5. następnie zamykamy bagażnik i zdejmujemy plastykową osłonkę z wycieraczki podważając ja do góry.
6. używając klucza (bodajże 10) odkręcamy nakrętkę mocującą wycieraczkę i zdejmujemy ją.
7. wcześniej zdjętą wycieraczkę ustawiamy do poziomu, nie przesadzając z bliskością gdyż może podobno przymarznąć, nakładamy ją na wieloklin, i trzymając przykręcamy nakrętkę.
8. testujemy cały układ i ewentualnie wprowadzamy poprawki.
9. jeżeli wszystko jest ok możemy założyć osłonkę na wieloklinie wycieraczki i założyć plastykową osłonkę od wewnętrznej strony.
10. dla tych, którzy cenią dokładność na fabrycznym zgięciu wycieraczki, można ją troszku zgiąć co da lepszy efekt, tak jak w moim przypadku.

Sam czas pracy wyniósł mnie około 30 min + drugie 30 min teorii (hehe), troszku pomógł mi tato, dzięki któremu, ten czas się skrócił.

Pozdro :) Mam nadzieje, że komuś się to przyda....