Strona 1 z 2

Czy to uszczelka pod głowicą??

: pt wrz 18, 2009 18:06
autor: Sharkoo
Witam. Prosiłbym o radę, jestem nowym użytkownikiem Golfika. Otóż dzisiaj podczas jazdy w silniku zaczęło charakterystycznie stukać podczas dodawania gazu. Chciałem zjechać i sprawdzic co mu dolega i na wolnych obrotach zgasł, co działo się tez poźniej. Przy odpalaniu trochę inaczej "kręcił" niż do tej pory. Można to porównac do słabego akumulatora lub uszkodzonych szczotek. Na wolnych obrotach się dławi i gaśnie, dodatkowo mocno kopci. Czy to walnięta uszczelka pod głowicą czy cos innego? Z góry dzięki

: pt wrz 18, 2009 18:39
autor: wasiak
na dzien dobry napisz co to za silnik
charakterystyczne objawy uszczelki to :
pecherze powietrza w zbiorniczku plynu - przedmuch spalin do plynu
jasna oleista masa na korku , bagnecie- zasysa plyn do oleju
kopcenie - spala olej

: pt wrz 18, 2009 18:53
autor: prezesik25
Sharkoo pisze:podczas jazdy w silniku zaczęło charakterystycznie stukać podczas dodawania gazu
tak jakby któraś panewka na wale korbowym nie dostawała oleju...
Sharkoo pisze:na wolnych obrotach zgasł, co działo się tez poźniej. Przy odpalaniu trochę inaczej "kręcił" niż do tej pory. Można to porównac do słabego akumulatora lub uszkodzonych szczotek. Na wolnych obrotach się dławi i gaśnie
poprostu moim zdaniem jakby zatarty silnik - rozrusznikowi jest ciężej kręcić, na wolnych nie chce chodzić... - kiedyś zajeździłem silnik od łady 2107 - jechałem "do samego końca" - wtedy nawet nie wiedziałem co się dzieje - ale to było daawno temu..

A nie zapaliła ci się kontrolka oleju i nie piszczał sygnał dźwiękowy?

: pt wrz 18, 2009 19:00
autor: Sharkoo
Silnik 1.6 + LPG. Podrzuce go jutro do mechanika i zobaczymy co go boli. Z tym zatartym silnikiem mam nadzieję że sie mylisz:)
Nie zapaliła się kontrolka oleju, poza tym poziom w normie. Mam nadzieję że to tylko uszczelka. Masła na korku nie ma

: pt wrz 18, 2009 19:03
autor: prezesik25
Sharkoo pisze:Silnik 1.6 + LPG
tu masz fotki silników w MK3:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182296&start=0

: pt wrz 18, 2009 19:05
autor: dani3lo
zauwazyłes ubytek plynu chlodniczego? Moze pierscionek pekl i blokuje...

: pt wrz 18, 2009 19:09
autor: Sharkoo
prezesso mam 1.6 ABU, sorki za niewiedzę ale to mój pierwszy VW
dani3lo znacznego ubytku nie mam w plynie

: pt wrz 18, 2009 22:37
autor: tomch
prezesso pisze:ak jakby któraś panewka na wale korbowym nie dostawała oleju...
Zgadzam się, stukanie znam z autopsji w moim poprzednim klekocie a wszystko skończyło się zablokowaniem wału. Oby u Ciebie okazało się coś mniej poważnego. pozdro

: pt wrz 18, 2009 22:44
autor: dani3lo
Ostatnio bylem u kumpla co robi auta i tez przywiozl do kumpla jakis koles sierre co strasznie cos w silniku walilo, co sie okazało to korbowod byl ktorys urwany :D

: pt wrz 18, 2009 23:22
autor: Marcin997
Kolego zakladam ze to uszczelka pod glowicą... :grin: ostatnio zajechalem swojego Abu i musialem go pchnąć... :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3100967#3100967
Może to w czymś pomoże...

: pt wrz 18, 2009 23:25
autor: bongo
Marcin997 pisze:Kolego zakladam ze to uszczelka pod glowicą...
Od walniętej uszczelki silniki nie stukają :bajer:

: sob wrz 19, 2009 12:18
autor: Sharkoo
Dzisiaj rano go odpaliłem i niby nie stuka ani nie dymi. Dodam ze to stukanie nie bylo jakieś przerażająco mocne. Po południu jestem umówiony z mechanikiem. Dam znać co i jak

[ Dodano: 19 Wrz 2009 22:08 ]
Znajomy mechanik rzucił okiem na auto i.....remont głowicy przede mna :grrr: :grrr: :grrr:

: pn wrz 21, 2009 12:49
autor: frytek43
No to masz to samo co ja przerwana uszczelka pod glowica miedzy cylindrami ja mialem miedzy 1.a 2 i te cicnienie powodowało to ze tak to stukałao :) pozdrawiam:)

: pn wrz 21, 2009 18:27
autor: Sharkoo
I co dokładnie dolegało? jakie koszty naprawy itp