Strona 1 z 2

Golf 3 / 1.9 TDI - Kopci na biało, co się dzieje ?

: śr lis 09, 2005 22:22
autor: Raven11
Dzień dobry
Mam taki problem, mój Golf (97 r, 200 tys. km przebiegu) zaczyna kopcić na biało i to tak dosyć mocno, zwłaszcza podczas ruszania z miejsca, bo na postoju nie. Jeżdże na oleju mineralnym ELF TDI, i na cykl 8 tys dolałem ok 1 L. (Niedawno kupiłem to auto więc nie wiem jak było wcześniej bo to auto z Niemiec)
Nie wiem czy to że kopci + zużycie tego oleju to jakaś tragedia czy sprawy nie powiązane ze sobą.
Proszę moi drodzy podpowiedzcie mi czy to że bierze ten 1 L to przyczyna kopcenia ? a jeśli nie to na co mam zwrócić uwagę.
Serdecznie dziękuję i wszystkich pozdrawiam.

: śr lis 09, 2005 23:10
autor: Remo
Sprawdź poziom płynu chłodzącego i czy ewentualnie nie jest tłusty- jeśli go ubywa -to prawdopodobnie do wymiany uszczelka pod głowicą. Spalanie oleju silnikowego daje raczej niebieskawy dym (bynajmniej w benzyniaku)

: czw lis 10, 2005 12:12
autor: Lennox
Ja mam podobny problem :( Tyle tylko że u mnie może jest jakaś dziurka przy interkulerze.

: czw lis 10, 2005 12:44
autor: Corvax
nie kopciłby wtedy na bialo

: czw lis 10, 2005 13:11
autor: Raven11
hmmm to może macie jakeś sugestie ?
bo ja jestem zielony jak pietruszka.

: czw lis 10, 2005 13:24
autor: Corvax
Odpowiadałem Lennoxowi, a w Twoim przypadku prawdopodobnie pierścienie do wymiany

: czw lis 10, 2005 17:11
autor: hanti
Panowie nie pierscienie bo palil by wtedy olej a na 99% to siedzi uszczelka pod glowicaa biay dymek to para

: czw lis 10, 2005 19:23
autor: Corvax
hanti pisze:Panowie nie pierscienie bo palil by wtedy olej

A nie pali?

: pn lis 14, 2005 21:05
autor: Michael G60
Mam nadzieje, że nie ma oleju w zbiorniczku wyrównawczym...

: śr lis 16, 2005 15:24
autor: misiuone
witam! Uszczelka pod głowicą do wymiany ewentualnie sprawdz dolot ale wtedy chyba nie kopciłby na biało tylko na czarno.pozdro

Baiły dym =

: śr lis 16, 2005 16:07
autor: Razal
albo walnięta uszczelka pod głowicą, albo co gorsze masz gdzieś pękniętą głowicę :(

Gdyby się okazało rzeczywiście że to dym pochodzenia pary wodnej (płyn, woda) to napewno czeka Cię rozbiórka głowicy - sprawdź odrazu wtedy szczelność samej głowicy.

Spotkałem się z przypadkiem gdzie gościu wymienił uszczelke bo była walnięta, złożyli wszystko w całość i okazało się że dalej kopci na biało :( . Ponowna rozbiórka i dociekliwa diagnoza wskazała minimalne pęknięcie głowicy dalej to już sam wiesz jak to jest

3mam kciuki żebyś miał jak najmniej roboty !!

Powodzenia..

: czw lis 17, 2005 00:10
autor: djset
cos mi sie wydaje, ze silnik juz nie taki... pierscienie do wymiany lub lekki remoncik...

: czw lis 17, 2005 01:33
autor: Jarek VW
a jak dla mnie to są walnięte pompowtryskiwacze. tak mjałem tylko w zwykłym td

: czw lis 17, 2005 10:30
autor: djset
w zwyklym TD nie ma chyba pompowtryskiwaczy... no chyba ze sie myle...