Strona 1 z 3
Dymi mocno na niebiesko leci woda z wydechu obroty 500
: czw wrz 17, 2009 21:21
autor: krxychu
Witajcie
Doczekałem sie awarii powazniejszej "chyba "
a wiec odpalam golfika a tu 500 obrotów pali jakby na 2 gary zostawia za soba kłęby niebieskiego dymu z wydechu leci woda. Smierdzi to wszystko jakby sie jechało za autokarem z 70 lat typu setra ;/
Wody w oleju nie mam wiec wykluczam uszczelke
W czym moze być problem
Od czego tu zacząć moze ten TPS
: czw wrz 17, 2009 21:32
autor: _Marcin_
Ja bym jeszcze sprawdził oprócz tego czy nie oleju w wodzie czy wody(płynu chłodniczego) nie ubywa, może go przepalać i nie będzie widać innych ubytków na wężach. Dymienie typowo na niebiesko to wg mnie objaw spalanego oleju, czy stan oleju się zmniejszył?
Ja bym zaczął od ustalenia czy jednak pali na wszystkie garnki, świece czy nie zachlapane olejem, czy się coś zmienia po odpięciu sondy lambda.
: czw wrz 17, 2009 21:50
autor: krxychu
Przyczyn moze być wiele bede sie starał na bierzaco wszystko sprawdzać i pisac w temacie
Jutro sprawdze stan świec co do ubytku płynu trudno określic. To samo dotyczy oleju poniewaz autko stoi , nie chce go przemeczac. Po zapachu odnosze wrażenie że bierze w tym udział olej
Re: Dymi mocno na niebiesko leci woda z wydechu obroty 500
: czw wrz 17, 2009 23:01
autor: lebiega
krxychu pisze:Witajcie
Doczekałem sie awarii powazniejszej "chyba "
a wiec odpalam golfika a tu 500 obrotów pali jakby na 2 gary zostawia za soba kłęby niebieskiego dymu z wydechu leci woda. Smierdzi to wszystko jakby sie jechało za autokarem z 70 lat typu setra ;/
Wody w oleju nie mam wiec wykluczam uszczelke
W czym moze być problem
Od czego tu zacząć moze ten TPS
Aaaaa ... Jeżeli do tego nie ma mocy i smierdzi zgniłymi jajkami - autentyk!!! to sprawdz węzyki podciśnieniowe przy serwie i na kolektorze. 90 konny RP to poprzednik nowszego ABS-a znanego z passatów, cwiczyłem swego czasu takie zjawisko, podejrzewałem uszczelkę pod glowicą i wszystko co najgorsze, nawet nosiłem sie z wymiana silnika, a to była taka własnie nieprawdopodobna pierdoła
: czw wrz 17, 2009 23:19
autor: Qto
krxychu pisze:Wody w oleju nie mam wiec wykluczam uszczelke
to że nie ma wody w oleju, nie wyklucza uszczelki...
: pt wrz 18, 2009 17:15
autor: krxychu
lebiega pisze:Jeżeli do tego nie ma mocy i smierdzi zgniłymi jajkami
jezeli chodzi o moc to jakos nie odczułem spadku jajkami nie śmierdzi ( na szczescie )
Daniel79, czy wtedy kopciłby na niebiesko i ledwo chodził
Nowe fakty swiece wygladają jakby je ktoś pomalował sprayem na czarno ;/ całe zwęglone czy to jest objaw spalania oleju?
[ Dodano: 18 Wrz 2009 17:17 ]
Może coś z zapłonem bedzie nie tak tz żle wyregulowany czy coś
[ Dodano: 18 Wrz 2009 17:18 ]
Po rozgrzaniu silnika dymienie nasila sie
: pt wrz 18, 2009 21:59
autor: _Marcin_
krxychu pisze:
Nowe fakty swiece wygladają jakby je ktoś pomalował sprayem na czarno ;/ całe zwęglone czy to jest objaw spalania oleju?
[ Dodano: 18 Wrz 2009 17:17 ]
Może coś z zapłonem bedzie nie tak tz żle wyregulowany czy coś
[ Dodano: 18 Wrz 2009 17:18 ]
Po rozgrzaniu silnika dymienie nasila sie
Jak są czarne to może to też być objaw zbyt bogatej mieszanki, co wiąże się z przestawionym zapłonem, i wtedy gdy jest za bogata mieszanka to na zimnym jeszcze jakoś ją będzie spalał a po rozgrzaniu już nie daje rady przepalić tyle paliwa. Więc może najpierw zacząć od sprawdzenia ustawień zapłonu.
: sob wrz 19, 2009 09:51
autor: krxychu
Dokładnie tak kolego znasz sie może na tym? W ksiązce pisze jak to ma wygladac ale nie mam pojecia od czego zaczac .
[ Dodano: 19 Wrz 2009 09:53 ]
zapomniałem dodać w tym wszystkim ze po odpaleniu obroty sa 500 potem wzrastaja po jakims czasie do 1500 i tak trzymaja
: sob wrz 19, 2009 10:54
autor: _Marcin_
krxychu pisze:Dokładnie tak kolego znasz sie może na tym? W ksiązce pisze jak to ma wygladac ale nie mam pojecia od czego zaczac .
[ Dodano: 19 Wrz 2009 09:53 ]
zapomniałem dodać w tym wszystkim ze po odpaleniu obroty sa 500 potem wzrastaja po jakims czasie do 1500 i tak trzymaja
czasem coś tam sam pogrzebie przy golfie niestety niektóre naprawy, kontrole, które pierwszy raz wynikają w trakcie uzytkowania golfa, robię z mechanikami. Póki co jeszcze nie miałem okazji grzebać w ustawianiu zapłonu
: sob wrz 19, 2009 11:20
autor: krxychu
w takim razie czy każdy mechanik bedzie potrafil ustawić zaplon w golfie II czy w kazdym aucie jest to inaczej
: sob wrz 19, 2009 12:24
autor: kawowy19
generalnie zasada działania i ustawiania taka sama
a mechanik kazdy ustawi
bynajmniej powienien umiec
hehe
pozdro
: sob wrz 19, 2009 12:42
autor: krxychu
Znajomy mechanik ( nie w humorze dziś
) powiedział\
Krzysiek jak przestawił sie zapłon to przestawił sie rozrząd a wtedy juz ci nic nie zrobie trzeba zdjąc głowice dać do planowania , jak ci kopci to poszły zawory wydechowe co o tym sądzicie
Jak przestawiłs ie zapłon tz że przestawil sie rozrząd? i silnik jest do remontu,.
Może ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów ze Śląska podjołby sie ustawienia takiego zapłonu
: sob wrz 19, 2009 16:20
autor: lebiega
krxychu pisze:Znajomy mechanik ( nie w humorze dziś
) powiedział\
Krzysiek jak przestawił sie zapłon to przestawił sie rozrząd a wtedy juz ci nic nie zrobie trzeba zdjąc głowice dać do planowania , jak ci kopci to poszły zawory wydechowe co o tym sądzicie
Jak przestawiłs ie zapłon tz że przestawil sie rozrząd? i silnik jest do remontu,.
Może ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów ze Śląska podjołby sie ustawienia takiego zapłonu
Mechanika napewno musisz zmienić
A potem zapłon
: sob wrz 19, 2009 18:29
autor: _Marcin_
krxychu pisze:
trzeba zdjąc głowice dać do planowania ,
Tylko w tym się nie pomylił Twój mechanik - najpierw znajdź takiego jak już kolega wyżej napisał, który sprawdzi Ci zapłon - jeśli zapłon będzie ok, to niestety może rzeczywiście głowica do zdjęcia: planowanie, wymiana uszczelniaczy, simmeringów, polerowanie zaworów.
Ale najpierw bym znalazł takiego mechanika, który by go obejrzał.