Strona 1 z 1

Uszczelka pod głowicą

: czw wrz 17, 2009 17:52
autor: prezesik25
Witajcie!

3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (przebieg 190 kkm) z powodu przedmuchu spalin do układu chłodzenia (wywalało płyn ze zbiorniczka).
Wczoraj powtórka z rozrywki, czyli przy przebiegu prawie 290 kkm znów spaliny poszły w układ chłodzenia i wywala płyn przez zbiorniczek, temp. zaczyna rosnąć do 110 stopni, masła na korku oleju brak (czyli jeszcze nie jest tak źle :hmm: )

Do tej pory silnik nigdy nie był przegrzany, choć go nie oszczędzałem - przy tej pojemności wyprzedzanie przychodzi z trudem i często deptałem mu nawet 100-110 km/h na III biegu, ale problemów nie było, poziom oleju i płynu w normie. Od około miesiąca na zimnym silniku po odpaleniu zaczął nierówno chodzić, szarpać, ale jak się rozgrzał było OK, choć odczułem spadek mocy.

Pytanko:
Ile czasu powinna wytrzymać uszczelka pod głowica? ile kkm?

: czw wrz 17, 2009 18:42
autor: DariuszK
sam sobie odpowiadasz ;) deptales az wyszlo, przebieg tez spory, moze sa duze wżery w glowicy lub bloku, kup lepsza uszczelke pod glowice, pewnie LPG masz, a to skraca zwywotnosc

: czw wrz 17, 2009 19:37
autor: wasiak
uszczelke mozna wydmuchac nawet po kilku k km jak sie mocno katuje silnik [ b wysokie obroty]
ale nie jest to czeste
oddaj glowice do planowania zaloz pozadna uszczelke
i powinna zyc sporo czasu

: czw wrz 17, 2009 19:39
autor: prezesik25
oddaj glowice do planowania
a jak była już planowana przy poprzedniej wymianie i jak nie będzie miała wżerów to raczej dać spokój z planowaniem...

: czw wrz 17, 2009 20:29
autor: Paweł Marek
Lepiej od razu się przyznaj co narobiłeś ze szpilkami przy tamtej zmianie, bo wkleję link z drugiego forum gdzie to opisałeś i będzie ci łyso. Przyczyna jest oczywista.

: czw wrz 17, 2009 20:35
autor: prezesik25
no ok, 3 szpilki mi się lekko przekręciły, ale nie kręciłem nimi, tylko jak nie chciały dojść do 120 Nm tylko doszły do 100 Nm i dalej nie to dałem spokój, chyba to dlatego, że nie trzymały te trzy szpilki.

No ale 100 tys. zrobiłem? - zrobiłem :helm: a wtedy myślałem, że za tydzień będę znów wymieniał.

Teraz zamówiłem już nowe szpilki. W sklepie są po 3 zł za sztukę.

: czw wrz 17, 2009 22:21
autor: Mieniu_69
Napewno nie kupiles nowych szpilek, byly rozciagniete.

: czw wrz 17, 2009 23:47
autor: prezesik25
Pisałem chyba wcześniej, że nie kupiłem bo nie wiedziałem. Teraz mam nowe. Przy okazji jak zdejmę głowicę to wymienię też Uszczelniacze zaworów, nie przepuszczają, ale warto wymienić.

: pt wrz 18, 2009 08:13
autor: Paweł Marek
do dobra, ale chyba gwint się zepsuł skoro nie mogłeś dokręcić z odpowiednią siłą, pytanie teraz gdzie, oby na szpilkach

[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 8:15 am ]
A opza tym jakie 120 NM. Masz dokręcać 4-etapowo 40 potem 60 Nm, na koniec 2x po 90 stopni

: pt wrz 18, 2009 11:38
autor: guti
prezesso, no to ciekawie :)wiesz jaka jest przyczyna wydmuchania uszczelki, a zadajesz pytania ,jakbys mial nadzieje ze to moze cos innego :)
ja mam uszczelke od ponad 110 tys , około 100 na gazie i nic sie nie dzieje, a czasem tez w palnik dziadzius dostanie :)
teraz sie módl, zeby to gwint sie zeerwał na szpilce , a nie w bloku :)