Strona 1 z 1

Trzeszczy przekładnia kierownicza? Przy skrecaniu

: czw wrz 17, 2009 11:50
autor: Brzechu
Przy skrecaniu trzeszczy/skrzypie jakby przekladnia kierowczna/kolumna kierownicza i troche ciezko chodzi. Da sie nasmarować to czy co z tym zrobic?

: pt kwie 02, 2010 19:42
autor: Pawel_Mk2
szukam po necie ale tez nie mogę sie dowiedzieć czy się smaruje ta przekladnie.
dosyć ciężko się kreci kierownica przy kolach 175 r13 a ręce mam silne;]

są jakieś sposoby żeby zrobić żeby lżej kierownica chodziła?

: pt kwie 02, 2010 20:02
autor: xxxxx28
Witam
Czy ktoś moze mi powiedziec o co chodzi z tym pukaniem/strzelaniem/przeskakiwaniem w układzie kierowniczym, bo ja jeszcze nie dość że słysze to na postoju przy mocnym skręcaniu to jeszcze w czasie jazdy słysze jak coś na prawej stronie przy kole puka, na pewno nie jest to zawieszenie czy amortyzatory. Czy to wybita końcówka drążka kierow., moze koluma kierownicza do wymiany???Proszę o POMOC i waszą OPINIE!!

: pt kwie 02, 2010 20:30
autor: marcinek84
golfiarz II 1.8 rp, Brzechu, ja u siebie miałem tak 3 dni temu. Wyjeżdżam sobie z pracy a tu trzeba kręcić 2 rękami. Mam maglownice bez wspomagania więc odkręciłem zaślepkę od regulacji luzu wyjąłem tłoczek i wsadziłem smaru ile się dało. Zaczęło chodzić lżej ale wcześniej już coś pukało, i teraz strasznie puka bo jest luz na maglownicy. Ale luz jest przód/tył a nie lewo/prawo. Więc raczej czeka was zakup maglownicy. Jak macie bez wspomagania to mi powiedzieli 400zl za FEBI a mechanik że za 268zl ale firmy nie wiem, za to zestaw naprawczy kosztuje jedyne 250zł tyle samo co w serwisie oryginalny.

: pt kwie 02, 2010 20:38
autor: Pawel_Mk2
u mnie pukaja takie gumy pod wahaczami coś w okolicy łącznika stabilizatora

bo ten drążek jest blisko wahacza i to mi puka
a i dokręć pożadnie koła bo to tez możne być przyczyna

[ Dodano: 03 Kwi 2010 13:41 ]
jestem zielony w tym temacie gdzie mam się dostać żeby cokolwiek przesmarować?
od dołu z kanału czy z z pod machy siegne ?
u mnie nic nie stuka ale poprostu się ciężko kreci ;/

: sob kwie 03, 2010 14:46
autor: marcinek84
golfiarz II 1.8 rp, jak podniesiesz samochód z lewej strony wejdziesz pod samochód to od tyłu widać w maglownicy po lewej zaślepkę na 2 śruby z jedna w środku. Ja odkręciłem 2 śruby jest tam sprężyna i taki tłoczek który trzeba wyjąć i ja wsadziłem tam smaru i włożyłem ten tłoczek przez co smar wszedł dalej. Ale to pomoże jak masz maglownice bez wspomagania.

: sob kwie 03, 2010 16:59
autor: Pawel_Mk2
czy to jest to


i jeszcze mam pytanie czy jest jakis olej w tej przekładni lub smar? żeby to jakoś lepiej chodziło. starość nie radość :D
mam koła 165 narazie szerokie i niedługo dojedzie do tego ze dwoma rekami będę kręcił kierownica .. uciążliwe to jest cholera.wiadomo ze nie ma wspomagania ale bez przesady naprawde ciezko ta kierownica chodzi i luzow nie ma bo lekko ja rusze to kola od razu reguja na skret

Obrazek

[ Dodano: 03 Kwi 2010 18:35 ]
odkrecilem to ale wyjalem tylko ta zaślepkę i sprężynę i nawaliłem smaru.

[ Dodano: 03 Kwi 2010 18:35 ]
odkrecilem to ale wyjalem tylko ta zaślepkę i sprężynę i nawaliłem smaru.

: sob kwie 03, 2010 19:32
autor: marcinek84
tak to jest to.
ja włożyłem smaru ŁT do łożysk i przekładni chyba bo taki miałem. no ja miałem zimowe 185 a teraz 195 letnie i lekko się kręci tylko że mam luz i stuka strasznie :crazy:
najlepiej żeby wyjąć ten tłoczek bo tak to raczej nie dojdzie smar dalej do tej listwy. ja jak kręciłem kierownicą to trochę wyszedł ten tłoczek i udało się go wyciągnąć.

: sob kwie 03, 2010 19:49
autor: Pawel_Mk2
mi się udałalo wyjąć takie koleczko jakby moneta tylko

a nie wiedzialem ze trzeba kiera ruszac to wyjdzie.
moze innym razem narazie przesmarowałem dwa razy.

: sob kwie 03, 2010 21:14
autor: marcinek84
no ja też pierwszy raz to wykręcałem i nie wiedziałem czego się spodziewać. ta jak by moneta jest wewnątrz tego tłoczka

: pn kwie 05, 2010 13:34
autor: Pawel_Mk2
powiem ze po tym przesmarowaniu nie odczułem za specjalnie różnicy.możne minimalnie.

wiec wymiana maglownicy ze wspomaganiem jedynie moze pomoc :grin:

: pn kwie 05, 2010 21:05
autor: marcinek84
golfiarz II 1.8 rp, u Ciebie smar nie doszedł do listwy więc nie wiadomo czy od razu wymiana na maglownicę ze wspomaganiem.

: wt kwie 06, 2010 10:12
autor: Pawel_Mk2
przesmaruje jeszcze raz porzadnie i zobacze.

[ Dodano: 06 Kwi 2010 12:28 ]
Obrazek


przesmarowałem i teraz czuje różnice na plus.