Strona 1 z 2

Alternator, regulator, pasek

: śr lis 09, 2005 17:41
autor: hellweaver
Zmieniłem regulator napięcia na funkiel nówkę - odpaliłem wehikuł i było wszystko w porządalu. Wróciłem z pracy i ku swojemu przerażeniu zaobserwowałem stroboskopy z przednich świateł i ok 14,10 V na akumulatorze przy włączonych swiatłach: pozycyjnych -> mijania -> drogowych. Be świateł wartość wzrosła do 14,20-14,30 V
Coś mi się zdaje że za dużo.... Dodaje gazu to niekiedy mi pasek jakby piszczał (nowy mam już dawno zakupiony czeka na swój czas :helm: ) To jest wina regulatora ? - zawsze może byc walnięty nawet nowy. Alternatora ? - oby nie. Czy pasek ma swoje dobre lata za soba...

: śr lis 09, 2005 18:17
autor: Agamek12
Wszystko masz OK, napięcie zgodnie z książką powinno być 13,5-14,5V.

: śr lis 09, 2005 20:09
autor: hellweaver
to skąd wziął sie efekt stroboskopu ???? W takim razie wymienie pasek i zobaczymy czy nie znikna "migawki"

: śr lis 09, 2005 20:13
autor: majkel
regulator napięcia do wymiany i to jak najszybciej

: śr lis 09, 2005 20:21
autor: wejlantf
majkel pisze:regulator napięcia do wymiany i to jak najszybciej
dokładnie, nie ma na co czekać, zwłoka jedynie pogorszy stan rzeczy

: śr lis 09, 2005 21:54
autor: TUTENHAMON
Regulator pada wymień bo koszta wzrosną.

: czw lis 10, 2005 05:15
autor: hellweaver
no dobra ale on.... jest nowy.. jak babcie kocham prosto z pudełeczka, żadnych śladów. To jż 3 regulator który przymierzam i mój oryginalny był z nich wszystkich najlepszy jak się okazuje. hehehe

: czw lis 10, 2005 09:43
autor: TUTENHAMON
Właąśnie podkreśliłeś orginalny i takiego poszukaj nie zamiennika

: czw lis 10, 2005 10:39
autor: Agamek12
Sprawdź książke o mk2 dostępną na forum, na stronie 245 mowa jest o napięciu 13,5-14,5V, czyli takim, jak twoje.

: czw lis 10, 2005 10:54
autor: TUTENHAMON
Ale my tu mówimy nie o napięciu które jest prawidłowe w jego przypadku tylko o efekcie stroboskopu a to wina najprawdopodobniej regulatora.

: czw lis 10, 2005 12:13
autor: djset
moze byc tez ze szczotka jedna nie lączy lub ktorys kabelek od szczotki masz pekniety i moze ladowac tylko jedna faze, tzn mozesz miec tylko czesc napiecia... sprawdz szczotki i czy przewody je lączace sa ok.
pozdrawiam

: czw lis 10, 2005 12:45
autor: Agamek12
TUTENHAMON pisze:Ale my tu mówimy nie o napięciu które jest prawidłowe w jego przypadku tylko o efekcie stroboskopu a to wina najprawdopodobniej regulatora.
Nie znam się na tym, ale jeśli napięcie jest OK, to i regulator jest OK. To od regulatora zależy napięcie - jeśli jest 14,5 V, to regulator jest sprawny.
Co to znaczy stroboskop?: światła mrugają czy są jasne? może to wina kabelków lub żarówek?

: czw lis 10, 2005 12:51
autor: TUTENHAMON
regulator jak nazwa wskazuje reguluje napięcie w momencie badania napięcia pokaże 14 z groszami jesli jednak potrzymasz dłużej miernik powinien wykazać odhyłki spadki dlatego światła raz mrugają raz chodząprawidłowo. ale równie dobrze może być tak jak ktoś pisał wyżej walniety kabel od szczotki na alternatorze. chociaż one są wytrzymałe ale siła rzeczy martwych być może się skopcił i jedzie na paru nitkach badź na jednej szczitce. to też możliwe.

: czw lis 10, 2005 12:56
autor: djset
na 99% jest wajnieta jedna szczotka :) Jak masz miernik cyfrowy to nie zauwazysz tego, ale jak masz analogowy (taki ze wstazowka) to zauwazysz na niskich obrotach jak wskazowka odchyla sie i pulsuje... wraz ze wzrostem obrotow bedzie ona szybciej sie odchylala na plus i minus...
zycze powodzenia i pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Lis 10, 2005 12:00 ]
aha... wtedy ladowanie bedziesz mial niby dobre, tzn napiecie ladowania bedzie wysokie, ale sprawnosc bedzie mniejsza... tzn wolniej sie bedzie ladowac akumulator.

[ Dodano: Czw Lis 10, 2005 12:05 ]
aha... i jeszcze cos. przy okazji sprawdz sobie poziom wody w akumulatorze, a jesli plytki (szczegolnie te przy plusie) beda na wierzchu to dolej wody destylowanej :)