Alternator, regulator, pasek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hellweaver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 16:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Alternator, regulator, pasek

Post autor: hellweaver » śr lis 09, 2005 17:41

Zmieniłem regulator napięcia na funkiel nówkę - odpaliłem wehikuł i było wszystko w porządalu. Wróciłem z pracy i ku swojemu przerażeniu zaobserwowałem stroboskopy z przednich świateł i ok 14,10 V na akumulatorze przy włączonych swiatłach: pozycyjnych -> mijania -> drogowych. Be świateł wartość wzrosła do 14,20-14,30 V
Coś mi się zdaje że za dużo.... Dodaje gazu to niekiedy mi pasek jakby piszczał (nowy mam już dawno zakupiony czeka na swój czas :helm: ) To jest wina regulatora ? - zawsze może byc walnięty nawet nowy. Alternatora ? - oby nie. Czy pasek ma swoje dobre lata za soba...


[url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/4043/img6ga.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » śr lis 09, 2005 18:17

Wszystko masz OK, napięcie zgodnie z książką powinno być 13,5-14,5V.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
hellweaver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 16:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hellweaver » śr lis 09, 2005 20:09

to skąd wziął sie efekt stroboskopu ???? W takim razie wymienie pasek i zobaczymy czy nie znikna "migawki"


[url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/4043/img6ga.jpg[/img][/url]

majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » śr lis 09, 2005 20:13

regulator napięcia do wymiany i to jak najszybciej



wejlantf

Post autor: wejlantf » śr lis 09, 2005 20:21

majkel pisze:regulator napięcia do wymiany i to jak najszybciej
dokładnie, nie ma na co czekać, zwłoka jedynie pogorszy stan rzeczy



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » śr lis 09, 2005 21:54

Regulator pada wymień bo koszta wzrosną.


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
hellweaver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 16:48
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hellweaver » czw lis 10, 2005 05:15

no dobra ale on.... jest nowy.. jak babcie kocham prosto z pudełeczka, żadnych śladów. To jż 3 regulator który przymierzam i mój oryginalny był z nich wszystkich najlepszy jak się okazuje. hehehe


[url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/4043/img6ga.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw lis 10, 2005 09:43

Właąśnie podkreśliłeś orginalny i takiego poszukaj nie zamiennika


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » czw lis 10, 2005 10:39

Sprawdź książke o mk2 dostępną na forum, na stronie 245 mowa jest o napięciu 13,5-14,5V, czyli takim, jak twoje.


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw lis 10, 2005 10:54

Ale my tu mówimy nie o napięciu które jest prawidłowe w jego przypadku tylko o efekcie stroboskopu a to wina najprawdopodobniej regulatora.


TUTENHAMON

djset

Post autor: djset » czw lis 10, 2005 12:13

moze byc tez ze szczotka jedna nie lączy lub ktorys kabelek od szczotki masz pekniety i moze ladowac tylko jedna faze, tzn mozesz miec tylko czesc napiecia... sprawdz szczotki i czy przewody je lączace sa ok.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

Post autor: Agamek12 » czw lis 10, 2005 12:45

TUTENHAMON pisze:Ale my tu mówimy nie o napięciu które jest prawidłowe w jego przypadku tylko o efekcie stroboskopu a to wina najprawdopodobniej regulatora.
Nie znam się na tym, ale jeśli napięcie jest OK, to i regulator jest OK. To od regulatora zależy napięcie - jeśli jest 14,5 V, to regulator jest sprawny.
Co to znaczy stroboskop?: światła mrugają czy są jasne? może to wina kabelków lub żarówek?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » czw lis 10, 2005 12:51

regulator jak nazwa wskazuje reguluje napięcie w momencie badania napięcia pokaże 14 z groszami jesli jednak potrzymasz dłużej miernik powinien wykazać odhyłki spadki dlatego światła raz mrugają raz chodząprawidłowo. ale równie dobrze może być tak jak ktoś pisał wyżej walniety kabel od szczotki na alternatorze. chociaż one są wytrzymałe ale siła rzeczy martwych być może się skopcił i jedzie na paru nitkach badź na jednej szczitce. to też możliwe.


TUTENHAMON

djset

Post autor: djset » czw lis 10, 2005 12:56

na 99% jest wajnieta jedna szczotka :) Jak masz miernik cyfrowy to nie zauwazysz tego, ale jak masz analogowy (taki ze wstazowka) to zauwazysz na niskich obrotach jak wskazowka odchyla sie i pulsuje... wraz ze wzrostem obrotow bedzie ona szybciej sie odchylala na plus i minus...
zycze powodzenia i pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Lis 10, 2005 12:00 ]
aha... wtedy ladowanie bedziesz mial niby dobre, tzn napiecie ladowania bedzie wysokie, ale sprawnosc bedzie mniejsza... tzn wolniej sie bedzie ladowac akumulator.

[ Dodano: Czw Lis 10, 2005 12:05 ]
aha... i jeszcze cos. przy okazji sprawdz sobie poziom wody w akumulatorze, a jesli plytki (szczegolnie te przy plusie) beda na wierzchu to dolej wody destylowanej :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 402 gości