Zbieżność ok, a ściąga na prawo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Zbieżność ok, a ściąga na prawo

Post autor: r3nzoll » pn wrz 14, 2009 23:24

Witam,
Kumpel dziś pojechał na zbieżność, ponieważ auto zjeżdzało mu delikatnie na prawą stronę.
W badaniu zbieżność wyszła idealnie, jednak nie taki wyszedł kąt nachylenia na kole lewym i wyprzedzanie na kole prawym. Gość powiedział, że może być walnięty wahacz albo amortyzator na lewym kole i że jest to do wymiany.
Teraz pytania:

1) Czy to co wyszło może być przyczyną ściągania auta w prawo ?
2) Czy regulowana jest końcówka wahaczy w MK4 ? Czy nie da się tego wyregulować i faktycznie coś jest do wymiany ?

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt wrz 15, 2009 06:43

r3nzoll pisze:jednak nie taki wyszedł kąt nachylenia na kole lewym i wyprzedzanie na kole prawym
Czyli nie wyszło idealnie...

Trzeba to porawić i powinno być ok.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 15, 2009 08:40

w MK4 na sworzniu-koncowce wahacza regulacji raczej nie ma
a cisnienie w oponach równe?? kola wyważone ??
jak tak to pozostaje ustawić na nowo geometrie i powinno byc ok :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 15, 2009 08:41

r3nzoll pisze:jednak nie taki wyszedł kąt nachylenia na kole lewym i wyprzedzanie na kole prawym.
ale dokładniej: nie dało się poprawnie ustawić mimo prób?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt wrz 15, 2009 15:20

No ba, ja mam to samo. Wymieniałem amory jakieś dwa miesiące temu. Po ok. 500-600 km pojechałem na ustawienie. Zbieżność skorygowali kąty podobno wyszły ok (gdzieś mam wydruk, muszę poszukać). I co się okazuje - po tygodniu czasu zaczyna systematycznie ciągnąć w prawo. No albo ja dałem sobie za mało czasu na "ułożenie" amortyzatorów, albo mimo komputerowych pomiarów goście od zbieżności spieprzyli sprawę. Na razie nie było czasu żeby to sprawdzić, ale nie mam wyjścia - kolejne 8 dych w d.
Pytanie tylko czy wyjdzie że jest źle, czy też problem leży gdzie indziej (a powiem że koła prawie nowe, wyważone, ciśnienie ok., bity tez nie był)



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt wrz 15, 2009 15:37

Niby kąty nie sa regulowane w mk4 ale na sworzniach jest minimalna regulacja. Tak samo jest regulacja poprzez ruch calymi saniami. Ale tego nikt nie robi bo za duzo roboty.

Po zatym to ze jemu idealnie wyszlo i masz tam jakis wydruk to nie znaczy ze jest dobrze. Pojedz moze gdzie indziej i zobaczysz.

No chyba ze tak jak mowisz - cos jest uszkodzone w samochodzie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 15, 2009 15:45

_robert_s pisze:Pytanie tylko czy wyjdzie że jest źle, czy też problem leży gdzie indziej
na przykład przed ustawieniem opony zostały nierówno zdarte, to teraz nawet mimo idealnej zbieżnosci auto bedzie ściągać póki opon nie zmienisz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: r3nzoll » wt wrz 15, 2009 16:15

Dzięki za komentarze koledzy :)

Na razie kumpel będzie jeździł, bo jakoś szczególnie mu to nie przeszkadza. Przyjdzie mu zmieniać amortyzatory to się okaże, czy jest różnica ;)
Jeśli felgi to ma nówki, wyważone, ale opony używki :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 15, 2009 16:50

r3nzoll pisze:Jeśli felgi to ma nówki, wyważone, ale opony używki
uswiadom kumpla ze dobre opony sa wazniejsze od błyszczacych felg :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt wrz 15, 2009 18:38

Paweł Marek pisze:na przykład przed ustawieniem opony zostały nierówno zdarte, to teraz nawet mimo idealnej zbieżności auto będzie ściągać póki opon nie zmienisz.
Opony z przodu mają 4 miesiące (przebieg ok. 5000 tys.), opony z tyłu niecały rok (przebieg ok. 10000 tys.). Przed zmianą amorów wszystko było ok. i też na wiosnę w zeszłym roku (poz założeniu nowych gum) dałem do sprawdzenia zbieżność. Moim zdaniem nie ma mowy o nie równym zużyciu. Po prostu muszę pojechać jeszcze raz na ustawienie, znam innego fachowca - może on coś wykryje. Jak coś wyjdzie to dam znać.



slavoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt sie 10, 2007 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slavoo » śr wrz 16, 2009 17:35

Mam ten sam problem ,tu jest link mojego tematu ale dalej nie wiem co zrobić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265408 Pomocy!!!



metalizer78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:43
Lokalizacja: trzebinia

Post autor: metalizer78 » śr wrz 16, 2009 21:45

r3nzoll pisze:Dzięki za komentarze koledzy :)

Na razie kumpel będzie jeździł, bo jakoś szczególnie mu to nie przeszkadza. Przyjdzie mu zmieniać amortyzatory to się okaże, czy jest różnica ;)
Jeśli felgi to ma nówki, wyważone, ale opony używki :)

Pozdrawiam
niech ci sprawdzi mechanik łożyska mcpersona ja tak miałem po ich wymianie 2tygodnie było git a potem ściągało mnie w prawo być może u ciebie się wytłukły i może być to samo sprawdź sobie to być może to jest przyczyną



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 414 gości