Problematyczny zapłon w 2E . Nie wiem o co chodzi.
: pn wrz 14, 2009 21:06
Witam. Chciałem ostatnio w Golfiku ( Golf 3 GTi 2.0 8v oznaczenie 2E z 1994r. ) sprawdzić/ustawić zapłon na lampie stroboskopowej. Na biegu jałowym ma być 6 stopni +-1 , a u mnie ta kreska na kole zamachowym nie pokrywa się ze strzałką na obudowie, po prostu skacze przed nią, za nią, a raz jest równo. Przy 2800 rpm ten silnik według książki powinien mieć wyprzedzenie 40 stopni +-3 . Jeżeli na jałowym jest w miarę ok( tzn kreska pokrywa się lub jest w "pobliżu" strzałki na obudowie) to przy tych 2800 obrotów nie ma 40 stopni tylko jest mniej, jakieś 30 parę stopni wyprzedzenia. A jak się ustawi żeby przy 2800 obrotów było to 40 stopni, to na jałowym w ogóle przez ta dziurę w skrzyni nie widać tej kreski na kole zamachowym ( zapłon opóźniony że auto mulasto wchodzi na obroty ). Niby jak się ustawi na jałowym tylko powiedzmy te 6 stopni ( co kreska skacze, nie jest idealnie w tym punkcie ) to auto jeździ. Dodam że na jałowym biegu na światłach troszkę go jakby telepie/przyszarpuję. I pali mi chyba za dużo ( jeżdżę spokojnie ) ale nie jestem w stanie określić ile coś koło 11L / 100km, może deczko więcej może mniej.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?
Może źle ustawiam ten zapłon ( inna jest na niego metoda )
Autko posiada złącze OBD II, a ja posiadam interfejs diagnostyczny ( lecz co do jego używania to jestem bardzo zielony - podłączyć i uruchomić żeby się połączył ze sterownikiem potrafię :p )
Jeżeli muszę ustawić zapłon według VAG-a to proszę o opis gdzie i w jakie opcje wejść ( mam Polskiego VAG-a 4.9 )
( czujnik temp. wymieniony, filtry tak samo jak i rozrząd z rolką ostatnio na dniach, ale przed i po wymianie rozrządu jest to samo )
Za ewentualne błędy i chaotyczność przepraszam.
[ Dodano: 14 Wrz 2009 21:09 ]
Dodam że VAG nie pokazuje błędów oprócz czasami wyskakującego błędu AirBag-a ale tu jest pęknięta taśma do poduchy ( dla tego kupiłem ten interfejs ).
Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?
Może źle ustawiam ten zapłon ( inna jest na niego metoda )
Autko posiada złącze OBD II, a ja posiadam interfejs diagnostyczny ( lecz co do jego używania to jestem bardzo zielony - podłączyć i uruchomić żeby się połączył ze sterownikiem potrafię :p )
Jeżeli muszę ustawić zapłon według VAG-a to proszę o opis gdzie i w jakie opcje wejść ( mam Polskiego VAG-a 4.9 )
( czujnik temp. wymieniony, filtry tak samo jak i rozrząd z rolką ostatnio na dniach, ale przed i po wymianie rozrządu jest to samo )
Za ewentualne błędy i chaotyczność przepraszam.
[ Dodano: 14 Wrz 2009 21:09 ]
Dodam że VAG nie pokazuje błędów oprócz czasami wyskakującego błędu AirBag-a ale tu jest pęknięta taśma do poduchy ( dla tego kupiłem ten interfejs ).