Strona 1 z 2
z przodu hamulce nie odbijają do końca - możliwa przyczyna
: ndz wrz 13, 2009 20:00
autor: pancur0
Dzisiaj wysiadając z wozu poczułem smród z przednich kół, schyliłem sie i okazało sie, ze to z tarcz hamulcowych albo starty mocno klocek czy coś... nie wiem jak to konkretnie zdefiniowac i tarcza cholernie gorąca.
Pomyślałem więc czy może coś nie tak z tym nie jest no i poleciałem do bagażnika po lewarek podniosłem przednie koło próbuje obrócić i natrafiłem na spory opór....
Kilka dni temu robiłem hamulce z tyłu - nowe szczęki, tłoczki itp.
Czy możliwe, że przez zabiegi na tylnich kołach coś stało się z przodu ?
zapowietrzyło się ?
aha !
Tarcze i klocki z przodu też są nowe tylko, że zanim nie wymieniałem nic z tyłu nie tarły ani nie śmierdziały tak
pozdro

!
: ndz wrz 13, 2009 20:02
autor: gailbraith
W obu kołach w przodzie tak Ci się stało czy tylko w jednym?
: ndz wrz 13, 2009 20:04
autor: pancur0
nie umiem Ci powiedzieć, bo sprawdziłem tylko lewe, ale śmierdzi z obu stron więc podejrzewam, że i druga strona ma to samo
: ndz wrz 13, 2009 20:06
autor: wojtas4589
ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się
: ndz wrz 13, 2009 20:09
autor: pancur0
ale zanim zrobiłem tył wszystko grało

a może przez to, że trzeba było tył odpowietrzyć - musiałem mocno wciskać hamulec to tłoczki wyszły za daleko i nie mogą sie schować?
nie mam pomysłu :p
: ndz wrz 13, 2009 20:10
autor: gailbraith
ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się
Jakby przytrafiło mu się to w jednym kole to mógłbym się zgodzić ale przypadek aby mu się oba tłoczki naraz zapiekły w obu kołach?
pancur0, jak wymieniałeś cylinderki z w bębnach to odpowietrzanie było na 100% potrzebne!
: ndz wrz 13, 2009 20:11
autor: wojtas4589
tłoczek nie wyjdzie dalej choćbyś całą noc naciskał pedał

: ndz wrz 13, 2009 20:13
autor: pancur0
gailbraith pisze:ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się
Jakby przytrafiło mu się to w jednym kole to mógłbym się zgodzić ale przypadek aby mu się oba tłoczki naraz zapiekły w obu kołach?
pancur0, jak wymieniałeś cylinderki z w bębnach to odpowietrzanie było na 100% potrzebne!
tak wiem, bo inaczej by nie hamowalo
ale co tam z tym przodem nagle moglo sie stac....
no w sumie racja moglbym sobie cisnac skoro sa nowe tarcze i klocki to i tak zbyt daleko nie wychodza...
: ndz wrz 13, 2009 20:19
autor: gailbraith
pancur0, a może po prostu ostro jeździłeś i się nagrzały. Ot i cała filozofia. Na nowych szczękach czy klockach nie zaleca się ostrego hamowania ponieważ okładziny czy powierzchnia klocków się nie dotrze dobrze, a "zeszkli" (nie wiem czy fachowo się to tak nazywa) no i nie będziesz mieć tej siły hamowania co być powinna.
: ndz wrz 13, 2009 20:20
autor: wielblad2
Spróbój całość odpowietrzyć ale porządnie -czynność możesz powtórzyć nawet dwa razy dla pewności - pilnuj stanu płynu w zbiorniczku by nie nie zapowietrzyć pompy w czasie odpowietrzania kół, bo robota na kij się zda.Jeśli nic to nie da to pozostaje ci rozbiórka i czyszczenie przednich zacisków.
: ndz wrz 13, 2009 20:21
autor: pancur0
gailbraith pisze:pancur0, a może po prostu ostro jeździłeś i się nagrzały. Ot i cała filozofia. Na nowych szczękach czy klockach nie zaleca się ostrego hamowania ponieważ okładziny czy powierzchnia klocków się nie dotrze dobrze, a "zeszkli" (nie wiem czy fachowo się to tak nazywa) no i nie będziesz mieć tej siły hamowania co być powinna.
i przezto miałbym problem z obróceniem koła na lewarku ?
Ja raczej nie szaleje - pod 110 więcej nie
fakt, że chwile wcześniej troche depnąłem bo do 130 i potem hamowałem, ale zeby tak od razu sie stalo ?
Moze sprawdzic jutro jeszcze jak to tam bedzie ?
: ndz wrz 13, 2009 20:36
autor: wojtas4589
pancur0, na przód też założyłeś nowe tarcze i nowe klocki?
: ndz wrz 13, 2009 20:37
autor: pancur0
jak już wspomniałem - tak.
Ale !
To było ZANIM zrobiłem hamulce z tyłu i wszystko było okej do momentu kiedy zrobiłem tył i poczułem smród ;p
: ndz wrz 13, 2009 20:44
autor: wojtas4589
Z tego co mi wiadomo zapowietrzone hamulce objawiają się brakiem hamulców, miękkim pedałem a nie blokowaniem tłoczków, bo skoro nie możesz zakręcić kołem to ewidentnie masz zblokowany tłoczek.