oplaca sie kupic uzywana sonde lambda?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

oplaca sie kupic uzywana sonde lambda?

Post autor: pietka_86 » ndz wrz 13, 2009 10:29

moja mi padla i nie wiem czy szukac na szrocie czy nowa gdzies kupic...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 13, 2009 10:40

podepne sie pod temat bo
jestem w tym samym polozeniu :)


mnie tez padła , a wlasciwie sie powiesiła na 0.49 V , wiec jeszcze nie tak tragicznie :) '
taka uzywana zakladalem w zime... długo jak widac nie pojezdziła i sam sie zastanawiam teraz co zrobic, na pewno jezeli uzywana to oryginał ma byc ( taki mialem) , jezeli juz cos to musi byc od auta ktore nie jezdziło na gazie :)

tylko u mnie jest tai problem, ze nie jestem pewien czy jest co odkręcac jeszcze :( juz dwa razy wymieniałem sonde i obawiam sie ze tam juz nie ma gwintu w kolektorze ... wiec wykrece , a pozniej nie bedzie w co wkręcic..
a jezeli nie oryginał uzywka to jaka ? uniwersalna ? ma ktos jakies godne polecenia ? ( bo taka tez juz przerabialem za 100 zł niby boscha :P )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

kindlar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 15, 2007 09:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: kindlar » ndz wrz 13, 2009 10:49

Powiem ci że z nowymi to też loteria (mówię o uniwersalnych). Ja kupiłem włoską firmy bosal i masakra, w ogóle nie "oscyluje". Działa tylko jak puszcze nogę z gazu to pokazuje. Teraz myślę że jakbym kupił używaną to byłoby lepiej (ale kto to wie). Z tymi sądami trzeba uważać nawet przy zakładaniu nie wolno nią nabijać, a jak spadnie na glebę to piszą żeby jej nawet nie zakładać. Teraz myślę, że jak mi tłumik wymieniali i nie chciał zejść i gościu młotem walił po nim to drgania sondę załatwiły. W warsztacie nawet nie chcieli mi uniwersalnej zakładać bo mieli złe doświadczenia. Założyłem sam. Ładnie się rozgrzewa żeby tylko oscylowała byłoby ok.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 13, 2009 11:11

guti pisze: a wlasciwie sie powiesiła na 0.49 V , wiec jeszcze nie tak tragicznie
w ogóle nie działa takie napięcie wystawia sterownik,efekt taki jakbyś miał odłączoną.



carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » ndz wrz 13, 2009 11:17

z tymi draniami to bym nie przesadzał.....silnik pracując też powoduje drgania.
Ja niedawno wymieniałem sondę....kupiłem w IC najtańszą uniwerslną 4max-a i jak narazie przejechane 15 tyś i wsio gra....moze z tymi sontami to faktycnie jakaś loteria.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » ndz wrz 13, 2009 11:26

guti Kup uniwersalną Boscha i po kłopocie... tylko trzeba będzie wtyczkę dołączyć. W pudełku jest chyba nawet zestaw montażowy, ale niestety 180zł kosztuje taka w IC, może gdzieś znajdziesz taniej.
pietka_86, ja kupiłem nową Magneti Marelli ( czy jak to tam się pisze ) uniwersalną jak miałem jeszcze NZ'ta i działała OK, ale za dużego dystansu na niej nie zrobiłem więc nie wypowiem się czy dobrze działała. Sprzedałem ją natomiast jednemu z forumowiczów i nie skarżył się na nią jak dotąd.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 11:28 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » ndz wrz 13, 2009 11:27

edzio pisze:guti napisał/a:
a wlasciwie sie powiesiła na 0.49 V , wiec jeszcze nie tak tragicznie
w ogóle nie działa takie napięcie wystawia sterownik,efekt taki jakbyś miał odłączoną.
Ja tak miałem jak założyłem sonde i zapomniałem jej podłączyc :P

A co do sondy to ja mam Magneti Marelli Golden Lodge uniwersalna z grzałką, 2 dni temu jechałem z podłączonym laptopem i plynnie oscylowała od 0.1 do 0.75/0.80 wiec mysle ze nie jest zła kupiłem ja używana na alledrogo za 3 dyszki miała przejechane niby 100km (fakt nie była nawet dobrze owędzona, ani dobrze zasiwiona od gorąca) także dla mnie jest ok



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 13, 2009 12:03

edzio pisze:w ogóle nie działa takie napięcie wystawia sterownik,efekt taki jakbyś miał odłączoną.
czyli przeszed w awaryjny tryb .... ooo to ja juz to przerabialem w zime, PALI JAK SMOK !!!!! to nic dziwnego , ze jechał 180 na IV tym biegu :D

marcinas1983 pisze:guti Kup uniwersalną Boscha i po kłopocie... tylko trzeba będzie wtyczkę dołączyć. W pudełku jest chyba nawet zestaw montażowy, ale niestety 180zł kosztuje taka w IC, może gdzieś znajdziesz taniej.
tutaj to akurat ja mam taniej :) , tylko tak sie wlasnie zastanowiam czy znowu nie padnie :) w sumie to gwarancja na nią jest... jak mnie cos trafi to kupie, wydam kolejne 130 zł na tego dziada, ale najbardziej boje sie ze nie bede mial juz w co wkręcic tej sondy :( macie jakis pomysł ,zeby tego nie wyjmowac kolektora ?? ( ODPINAC TYCH SPREZYN?! )
moze na jakis klej okręcic gwint i wkręcac ?? :helm: bo obawiam, sie moja wymiana w zime to mogla byc ostatnia dla tego gwintu :) ( nawiasem mówiac robilem to na mrozie, majac jeden klucz do odkrcenia sondy , ucinaczki i izolacje :) )
jeszcze sprawdze polacznie, moze cos sie urwało, ale nie sądze,
ale powiedzcie mi jeszcze jedno , bo zakladalem 4 przewodowa, po tuningach zrobila sie 1 przewodowa :D , byłuy dwa biale ( grzałka ) szary ( masa) czarny (Sygnał) no i powiedzcie mi, czy w jak mialem sonde 1 przewodowa, masa była brana z obudowy, a tutaj ta 4 przewodowa to powinna miec podpieta ta mase ? czy normalnie bierze mase z obudowy i nie trzba juz podlaczac masy ? bo juz nie pamietam , czy jak byłem u gazowników , i wyszło ze sonda ok ,t o mialem podpięta pod mase czy nie :D osttnio robi8lem porzadek pod maska :D wycinalem kabelki, wyciałem tez ten od masy , bo sadzilem ze i tak bierze z obudowy, jakos niczego złego nie zauwazylem :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz wrz 13, 2009 12:08

http://allegro.pl/item714786784_uniwers ... ml#gallery

Polecam , znajomy założył i nie narzeka


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 13, 2009 12:17

heheh :) oryginalna bosha : "SONDA NIEMA ORYGINALNEGO OPAKOWANIA

JEST PAKOWANA W BIAŁY KARTONIK "


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz wrz 13, 2009 13:34

http://allegro.pl/search.php?string=uni ... &price_to=

Są też NGK w tej cenie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 13, 2009 17:57

sprawdzilem swoja sonde dokladniej, niestety trup, wogóle nic nie pokazuje na mierniku, napiecie pojawia sie na przewodzie idącym do sterownika, 0,49-0,5 V bez wzgledu na ruch przepustnicy , cos mi sie zdaje , ze trzeba sie zainteresowac ta NTK , robota nie jest ciezka , tylko tak jak u mnie to obarczone jest ryzykiem dosc sporym ze wzgledu na ten gwint.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » ndz wrz 13, 2009 18:02

guti, a Ty z ta sonda to dlatego ze lpg zaczelo wariowac?? bo jesli tak, to ja bym zrobil z tej instalki I gen i z czasem kupil sobie blosa, bedzie golfik latal jak ta lala i zero problemow.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 13, 2009 18:10

haps, wiesz to dziwne, jakos nie odczułem wiekszego spalanie , noo kidys jak lecialem na zlot do Opola to dziwnie duzo spalił... predkosci nie takie wielkie, ale łyknał 10 z groszem w trasie, w miedzyczasie wyzywalem na stacje LPG , ze maja ch...wy gaz bo mi wiecej pali :D , na butli robilem 300-310 km max a wczesniej 330-340 jak tak srednio naciskalem na gaz.
Teraz zaczeło sie pierniczyc no i zacząłem szukac az znalazlem ...

co do Blosa, to slyszalm, ze to sie w RPku nie sprawdza, a druga sprawa to szkoda mi pakowac znowu kase w to cudo, blos kosztuje, plus jakiegos madrego mózga do strojenia , do tego czasem na benzynce jak sie posmiga to tez pomaga troszke silniczkowi w zywotnosci, a jak pomysle o przepustnicy zasyfionej gazem to mi sie słabo robi :) jakos tak mysle, ze tu juz nie ma sensu inwstowac w celu podniesienia osiągów itd, jak mial sonde sprawna to mało palił, jakos to jechało. To ma byc tanie jezdzenie :)
ja podejrzewam ze mam przelatane zdrowo ponad 300 tys, wiec w kazdej chwili cos sie moze skonczyc i wszystko wlozone pojdzie psu w d...


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 459 gości