Strona 1 z 1

Ustawienie rozrządu silnik GU

: sob wrz 12, 2009 22:01
autor: roquo
Witam.
Mam problem,chciałem wymienić pasek rozrządu w swoim aucie i mam problem,chodzi o to że jak ustawie znaki według "mądrej książki"(sam naprawiam) czyli znak na kole zębatym wałka rozrządu pokrywa się z powierzchnią uszczelniającą głowicy,znak na kole zębatym wałka pośredniego pokrywa się ze znakiem na kole pasowym wału korbowego to nijak nie idzie wsadzić paska na zęby a jak go założe z luzem i puźniej napinam to wszystko mi się przestawia o jakieś 10 mm,jak to wszystko zrobic żeby miało ręce i nogi??
Mój silnik to 1.8 "GU"

: sob wrz 12, 2009 23:12
autor: miś fazi
nie powinno się tak przestawić , jak napinasz pasek , ale zawsze jakieś odchyłki bywają , jak chcesz idealnie to przestaw o jednego zęba w odwrotnym kierunku , po napięciu powinno się wyrównać

: ndz wrz 13, 2009 12:04
autor: roquo
Próbowałem przestawiać o jeden ząbek i nic jak mi się zgrają znaki na wałku pośrednim i na kole pasowym to mi się na wałku rozrządu przesuwa o jakieś 5 mm w dół albo w górę,raz udało mi się w miarę ustawić ale samochód nierówno chodził i bardzo kopcił białym dymem,może ustawiam do złych znaków??pokrywę zaworów ściąga się czy nie??
Może mi ktoś napisać tak na chłopski rozum jak to ustawić?

: ndz wrz 13, 2009 13:27
autor: Paweł Marek
kręcisz napinaczem w dobrą stronę (minimalne znaczenie) , może zerwany jest klin na którymś kole zębatym i przykręcone nie w tej pozycji co trzeba albo robisz jakiś prosty błąd ze znakami. Napnij wstępnie troszkę napinacz zanim porównujesz znaki

: ndz wrz 13, 2009 14:06
autor: roquo
Napinaczem kręce do góry,tak piszą w książce,jak ustawie znaki na wałku pośrednim i na kole pasowym to na wałku rozrządu znak ustawia się jakieś 5mm nad krawędzią,a jak przestawie o jeden ząbek to o 5 mm pod krawędzią..