Strona 1 z 1

Air Bag problem - wymiana taśmy nie pomogła

: sob wrz 12, 2009 18:28
autor: odkuszacz
Zapaliła mi się kontrolka Air Bag z powodu błędu:
588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność.

Wymieniłem taśmę (zwijacz) na nowy identyczny, przy montażu ustawiony w pozycji środkowej, błąd się wykasował i wszystko było ok przez 2 dni. Kontrolka znów świeci z tego samego powodu. Wygląda na to, że problem nie leżał po stronie taśmy.

Kolejną rzeczą, którą chcę sprawdzić jest wiązka łączące taśmę z poduszką (foto poniżej).

Obrazek

Sprawdziłem omomierzem przewody i oporność cewki we wtyczce przyłączeniowej do poduszki - wygląda, że jest OK, ale nie mam pewności czy jest tak cały czas i nie mam pewności czy sama poduszka jest OK, bo błąd wskazuje na zapłonnik poduszki, który jest chyba w jej wnętrzu.

Dlatego też chcę odłączyć poduszkę i tymczasowo, dla testu wstawić opornik, aby się upewnić w czym tkwi problem.

W związku z powyższym mam dwa pytanka:
1. Jaki opornik powinienem zastosować w celu zasymulowania poduszki?
2. Czy ten opornik trzeba wpiąć w miejsce oznaczone na czerwono na powyższym zdjęciu czy gdzieś indziej?

: ndz wrz 13, 2009 01:47
autor: GMS
1. 2,7-3 omy
2. tak

: ndz wrz 13, 2009 10:46
autor: MKool
GMS pisze:1. 2,7-3 omy
A mi zawsze wydawało się, że to musi być 2.2 Ω (ohma)

: ndz wrz 13, 2009 11:17
autor: edzio
jesteś pewien ,że dobrze ustawiłeś taśmę przy montażu,ile obrotów ?,moim zdaniem źle ustawiona była taśma i się uszkodziła,nawet jestem pewien ,nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.

: ndz wrz 13, 2009 14:53
autor: GMS
na 100% 2,7-3 omy zapakowałem bardzo wiele tych oporników zamiast poduszek napinaczów nie tylko do vw ale mercedesów toyot i innych i wszystko było git co do uszkodzeń poduszek to też spotkałem się z takimi ale bardzo rzadko. Wsadź opornik i zobacz czy się zapali ponownie

: ndz wrz 13, 2009 18:52
autor: adpap
mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....

: ndz wrz 13, 2009 19:59
autor: norek111
adpap pisze:mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....
nie jeden zrobił karpika jak mu powiedziałem przy naprawie elektryki w autku że ma oporniki zamiast poduszek,tak wygląda informacja sprzedającego autko

: ndz wrz 13, 2009 20:03
autor: tympy mechanik
adpap pisze:mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....
mi sie wydaje ze pozostaje ci tylko nadzieja :bigok:

: ndz wrz 13, 2009 23:16
autor: GMS
słuchaj ja to montuje na zlecenie sprzedającego dalej mnie nie interesuje jak byś chciał zrobić tak jak ma być to nie dało by się nić zarobić wiem że to jest ##ujnia ale co ja mogę na to poradzić można pretensję mieć do tego kto sprzedaje auto... większość tych aut to jest z usa różne są po powodzi po kradzieżowe po wypadkowe i takie co nie mają kół, zlepione mogę tylko przestrzec tych co takie auto chcą kupić z Lublina...

: pn wrz 14, 2009 13:20
autor: odkuszacz
edzio pisze:jesteś pewien ,że dobrze ustawiłeś taśmę przy montażu,ile obrotów ?,moim zdaniem źle ustawiona była taśma i się uszkodziła,nawet jestem pewien ,nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
Ustawiłem 2.75 obrotu tasmy w lewo i 2.75 obrotu w prawo (jeszcze nie było oporu na każdej ze stron).
Przy taśmie którą demontowałem i przy tej którą montowałem jako zamienną jest "takie okienko" i tylko w tej pozycji (wydaje się być w środkowej) jest widać w nim żółty docisk taśmy.

Jeszcze przed wymianą taśmy udało mi się skasować wcześniej wspominany błąd. Pojawiał się ponownie po max. 150 km w czasie jazdy lub przy uruchamianiu silnika.
Błąd udawało się skasować pod warunkiem, że akumulator odłączyłem na min. 1 godzinę.

Spróbuję tymczasowo włączyć rezystor i to da mi informację czy to poduszka czy też coś poniżej.

Odnośnie rezystorów to muszą być na określoną moc czy zwyczajne z zakresu 2.7 - 3 Ohm?

: pn wrz 14, 2009 22:45
autor: GMS
zwyczajne zakres taki jak napisałeś co do ustawienia taśmy to jak było widać żółtą rolkę to było ustawione dobrze, dziwna sprawa z tym kasowaniem błędu powinno się dać skasować od razu...

: wt wrz 15, 2009 11:24
autor: odkuszacz
Skasowanie odrazu było niemożliwe, dopiero po odłączeniu aku i odczekaniu ok. 1h.
Pierwsza próba kasowania podjęta była w przysalonowym autoryzowanym serwisie VW - też odrazu wykasować się nie dało.
Zrezygnowałem z pełnej usługi naprawy ze względu na oszacowane koszty :/

[ Dodano: 22 Wrz 2009 09:45 ]
edzio pisze:...nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
edzio :pub: to była jednak wina taśmy.
Poprzednia zamontowana okazała się naprawiana - taką kupiłem na allegro.
Kolejny zakup, to zakup sprawnej taśmy i... po problemie.