Strona 1 z 2

Nie działa wycieraczka tylnej szyby

: wt lis 08, 2005 12:26
autor: pico
CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ.OD CZEGO ZACZĄĆ SPRAWDZAĆ.MOŻE KTOŚ MIAŁ TEŻ TAKI PROBLEM

: wt lis 08, 2005 12:45
autor: GRIsha
Sprawdz najpierw czy dochodzi prąd do silnika wycieraczki (pod tapicerką klapy tylniej :grin: ),
jeżeli nie:
- uwalony przewód od manetki do silniczka lub
- zaśniedziałe styki przy manetce
jeżeli tak:
-awaria silniczka
pzdr :pub:

: wt lis 08, 2005 12:50
autor: pico
DO SILNICZKA DOCHODZĄ 3 KABLE DO DWÓCH DOCHODZI NAPIĘCIE 12 V .GDY DO TRZECIEGO DO DAM + SILNIK CHODZI RUCHEM CIĄGŁYM

[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 11:51 ]
DODAM ŻE + PODAJE NA KABEL CZARNO ZIELONY

Re: NIE DZIAŁA WYCIERACZKA TYLNIEJ SZYBY

: wt lis 08, 2005 13:07
autor: Mathi
[quote="pico"]CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ.OD CZEGO ZACZĄĆ SPRAWDZAĆ.MOŻE KTOŚ MIAŁ TEŻ TAKI PROBLEM[/quote

Ja mialem dokaldnie tak samo jak Ty, tylko u mnie dodatkowo nie dzialalo tez podgrzewanie tylniej szyby. Okazaalo sie, ze poprzecieraly sie przewody w tym guowym wezyku co to idzie do klapy

Pozdr
Mathi

: wt lis 08, 2005 13:13
autor: pico
OGRZAWANIE SZYBY DZIAŁA.PO NACISNIĘCIU MANETKI DZIAŁA TEŻ SPRYSKIWACZ.MOŻE KTOŚ ZNA KOLORY KABLI W MANETCE KTÓRE ZAŁĄCZAJĄ WYCIRACZKI TYLNIEJ SZYBY.ALBO JAKISOPIS DZIAŁANIA WYCIERACZKI

: wt lis 08, 2005 14:01
autor: czyś
Przed większym sprawdzaniem) sprawdź bezpiecznik, a potem czy dochodzi prąd do silniczka.
Jeśli nie, to pierwszą rzeczą którą bym sprawdził to przejście kabli z nadwozia do klapy, w takim gumowym karbowanym wężyku, widocznym po otwarciu klapy. Lubią od otwierania i zamykania popękać.

: wt lis 08, 2005 14:02
autor: GRIsha
pico pisze:OGRZAWANIE SZYBY DZIAŁA.PO NACISNIĘCIU MANETKI DZIAŁA TEŻ SPRYSKIWACZ
Jeden z tych plusów to wycieraczka, drugi to spryskiwacz. Jeżeli zewrzesz plus od wycieraczek z minusem i silniczek działa, tak jak napisałeś, to pozostaje manetka (nie zwiera). Zastanawia mnie ciągła praca silniczka. Czy przypadkiem nie będzie to od zwarcia na przekaźniku? Silnik powinien działać z przerwami.

Sprawdź poza tym kable w tej gumowej osłonie jak radzi Mathi - tam najczęściej się one łamią lub przecierają i mogą robić zwarcie

Poszukam jeszcze i podeślę wieczorkiem fotę ze schematem elektrycznym
pozdr

: wt lis 08, 2005 17:23
autor: r5badkiller
w moim natomast nie mozna jej wylonczyc jak sie wlonczy jedynym sposobem to przkekr ecenie kluczyka a co za tym idzie zgaszenie auta

: wt lis 08, 2005 19:37
autor: GRIsha
w moim natomast nie mozna jej wylonczyc jak sie wlonczy jedynym sposobem to przkekr ecenie kluczyka a co za tym idzie zgaszenie auta
A u ciebie to bedzie zwarcie, a nie brak styku. Pytanie tylko czy w manetce czy na przekaźniku.

pozdro

: wt lis 08, 2005 19:46
autor: k631
Witam jeżeli jest napięcie na silniku to wycieraczka jest zatarta na ośce .Pozdrawiam

: wt lis 08, 2005 21:19
autor: Tjac
Podłącze się z pytaniem nt tylnej wycieraczki. Czy u was też od razu włącza się spryskiwacz tylnej szyby czy po jakimś krótkim przytrzymaniu manetki?

: wt lis 08, 2005 21:34
autor: GRIsha
Po krótkim przytrzymaniu - przynajmniej u mnie

:pub:

: śr lis 09, 2005 00:11
autor: FosGate
Sluchaj jest kilka rzeczy co moze byc :
1) zatarty silnik.... jezeli prad dochodzi...
2) przekaznik od wycieraczki...jesli prad nie dochodzi
3) menatka jestesli ...prad nie dochodzi...
4)zasniedziale styki przy silniczku. jest prad dochodzi ..a wycieraczka jest jnie zatarta
5)kable moge byc zerwane w tej gumie co znajduje msie miedzy karoseria a klapa (jezeli prad jest w bagazniku a na klapie niema
6) sprawdz tez za puszka bezpiecznikowa czy czasem kabel nie wylecial od przkaznika(ja takmialem)

[ Dodano: Wto Lis 08, 2005 23:14 ]
Tjac pisze:Podłącze się z pytaniem nt tylnej wycieraczki. Czy u was też od razu włącza się spryskiwacz tylnej szyby czy po jakimś krótkim przytrzymaniu manetki?
tak gazdy golf tak ma
jezeli przytrzymasz dluzej manetke i spryskiwacz psiknie to wycieraczka powinna sie zatrzymac po chwile na stale

a jezeli raz krotka nacisniecz bedzie wlaczona caly czas w funkci czasowejk wylanczasz ja poprzez nacisniecie jeszcze raz manetki (ktotko)

: śr lis 09, 2005 00:21
autor: pico
a może zaczne od tego że (tu pytanie)co powinno dochodzić do silniczka,czy dwa plusy i minus czy dwa minusy iplus.i jest pytanie co steruje silnikiem plus czy minus.