Strona 1 z 2
Golf 1.6D nie jeździ:(
: wt lis 08, 2005 12:15
autor: DaQla
Witam wszystkich. Mam maly problem z golfikiem 1.6 Disel 84r.Zaznacze na początku że nie znam sie na dislach

Zaczeło sie od braku paliwa tj. moja żonka wyjeździła do zera (dojechała jeszcze na cpn na luzie) po zatankowaniu autko już nie odpaliło. Na drugi dzien podjechałem z kolegą i na kable(żonka wykreciła aku) prubowalismy go odpalic. Auto zapaliło ale z chodziło tylko z gazem w podłodze, nierówno,kopcił tak że szok dosłownie kłeby czarnego dymu, po odjeciu gazu mniej niz połowa odrazu gasł

no i zero mocy ledwo z miejsca ruszał. Wczoraj byłem z teściem(starym dislowym wyjadaczem) w garażu i prubowalismy golfika uruchomic. Teść podkręcił jakąś śrube (dawka paliwa??) na pompie, zdjelismy filtr paliwa, filtr powietrza i nic

troche lepiej zaczoł odpalac i po przytrzymaniu go na max obrotach przez jakas minute zaczoł nierówno chodzic na wolnych obrotach i gasł po chwili. Wykrecilismy elektrozawór z pompy i on niby jest dobry tzn nie wiem czy po przekreceniu zapłonu on ma trzymac caly czas czy jak???? Nie mam zielonego pojecia co z tym autem jest

Jutro sprawdze świeczki i chyba zaciągne go na sprawdzenie kompresji bo wyglada na to ze ma uszczelke walnieta ale oleju w wodzie nie ma. Wyglada to na jakis problem z paliwem, może zaciagnoł jakis syf ze zbiornika???Jeździ na OO

Nie mam już pojecia co sie stało, jak tak dalej pujdzie to sie z nim palnikiem rozprawie

: wt lis 08, 2005 13:25
autor: magik
moim zdaniem po prostu się zapowietrzył..
ma typowe objawy

a jak takiego zapowietrzysz,to później go ciężko normalnie odpalić.. przerobiłem to

ściągnij przewody i nalej mu ropki do filtra i do pompy paliwa, wyciągnij wyprzedzenie zapłonu i kręć..możesz mu delikatnie dodawać gazu co chwilę..
powodzenia
: wt lis 08, 2005 15:40
autor: DaQla
Też tak myslałem na początku ale wątpie żeby to było to bo jak sciągałem filtr paliwa to ropa bylaw weżykach a poza tym autko chodzi tyle że tylko na max obrotach wiec paliwo dostaje cały czas. Chyba że sie myle

nie znam sie na dislach
: wt lis 08, 2005 16:33
autor: stary123
chodzi na maksymalnych obrotach - tzn, że masz maksymalne obroty, czyli ponad 4000 obr/min, czy silnik pracuje jak na maksa wciśniesz pedał gazu a obroty są niskie??
: wt lis 08, 2005 18:47
autor: DaQla
stary123 pisze:chodzi na maksymalnych obrotach - tzn, że masz maksymalne obroty, czyli ponad 4000 obr/min, czy silnik pracuje jak na maksa wciśniesz pedał gazu a obroty są niskie??
Silnik chodzi tylko z wcisniętym pedałem gazu, jesli popuszcze gaz do połowy - gaśnie
Filtr paliwa zdjełem całkowicie, połączyłem wężyki i bez zmian.
: wt lis 08, 2005 18:54
autor: JAFO
Przecież jest zapowietrzony.
Najpierw trzeba było uczciwie odpowietrzyć, spróbować uruchomić a dopiero później ew. szukać.
: wt lis 08, 2005 20:26
autor: Michael G60
Kolega ma racje, prawdopodobnie zassał syfek z dna baku...
: wt lis 08, 2005 20:29
autor: lisisko
Spróbuj go odpalić na poluzowanych przewdach do wtryskiwaczy. Jak jest powietrze w układzie to w ren sposób możne je przegonić.
: wt lis 08, 2005 21:26
autor: JAFO
Moje pytanie:
Co mógł zassać (oprócz powietrza) smok z pełnego, w połowie wypełnionego i pustego zbiornika?
Smok znajduje się ciągle na tej samej głębokości i ciągle zasysa z dna.
Rezerwa w motocyklu (starszym) to co innego.
Tam faktycznie po przekręceniu kranika w pozycję rezerwy wszystko z dna zbiornika spływa do gaźnika.
Owszem, mógł zasysać syf cały czas ze zbiornika, o ile tam się znajdował (syf).
Ale to trwało cały czas.
: wt lis 08, 2005 23:00
autor: Mariusz D.
Miałem takie same objawy z Fordem Sierra 2.3 D, robiłem cuda tak jak piszecie i nic nie pomagało. Okazało sie że podczas tych manewrów poszła pompa wtryskowa i to trzeba było naprawić, potem auutko jeżdziło jak nowe.
: śr lis 09, 2005 01:19
autor: DaQla
Czyli mam rozumiec że jak sie zapowietrzył to nawet to że pochodzi chwile na srednich obrotach nic nie da i nadal bedzie zapowietrzony tak????
: śr lis 09, 2005 07:22
autor: lisisko
Mam nadzieje że się myle, ale mogła być taka sytuacja, że gdy brakło ON i pompa pochodziła trochę na sucho to się po prostu się zatarła. Golfik już nie pierwszej młodości (tak jak mój) i mogło się tak zdażyć

: śr lis 09, 2005 10:37
autor: DaQla
lisisko pisze:Mam nadzieje że się myle, ale mogła być taka sytuacja, że gdy brakło ON i pompa pochodziła trochę na sucho to się po prostu się zatarła. Golfik już nie pierwszej młodości (tak jak mój) i mogło się tak zdażyć

Jak to sprawdzić?? Wykręcic wtryski i zobaczyć czy podaje paliwo?? Jak by sie zatarła to czy chodził by wogóle??