spalanie oleju- wymiana pierścieni/uszczelniaczy, tarcze ham
: pt wrz 11, 2009 17:55
Mam Golfa z 95 roku z silnikiem 1,6 75 KM (prawdopodobnie to oznaczenie AEE).
Silnik bierze olej. Jakieś 2 lata temu zostały wymienione uszczelniacze ale od jakiegoś czasu muszę systematycznie dolewać oleju. Wg niektórych mechaników pierścienie w tym silniku sie zapiekają i normalnym zastępstwem jest branie oleju.
Mam odnośnie tego kilka pytań:
1. Auto przy dynamiczniejszym ruszaniu i odpalaniu trochę kopci na niebiesko. Czy oprócz uszczelniaczy zaworowych i pierścieni jest jakaś droga, przez którą olej mógłby być spalany (wycieki pomijam - od spodu jest sucho. Jest wprawdzie lekki wyciek spod pokrywy zaworów w miejscu aparatu zapłonowego ale nie powiększa się od dłuższego czasu - można powiedzieć, jest taki od zawsze .)
2. Czy badaniem kompresji (niskim jej wynikiem) stwierdzę jednoznacznie że pierścienie są do wymiany czy jestem w błędzie?
3. Czego dotyczy naprawa/co dodatkowo wymienia się razem z pierścieniami?
Pierścienie, uszczelniacze, olej, uszczelki, szlifuje się cylindry (pamiętam że tak było przy remoncie simsonka ) ? Prosił bym o krótki opis co mechanik robi wymieniając pierścienie zakładając że po drodze nie wyjdzie nic co trzeba dodatkowo wymienić.
4. Jaki (oczywiście mniej więcej) jest koszt wymiany pierścieni a ile kosztuje wymiana samych uszczelniaczy?
Żeby nie zakładać kolejnego postu - pytanie o hamulce. Jaka powinna być minimalna grubość tarcz w moim silniku? Tarcze są pojedyncze niewentylowane.
Silnik bierze olej. Jakieś 2 lata temu zostały wymienione uszczelniacze ale od jakiegoś czasu muszę systematycznie dolewać oleju. Wg niektórych mechaników pierścienie w tym silniku sie zapiekają i normalnym zastępstwem jest branie oleju.
Mam odnośnie tego kilka pytań:
1. Auto przy dynamiczniejszym ruszaniu i odpalaniu trochę kopci na niebiesko. Czy oprócz uszczelniaczy zaworowych i pierścieni jest jakaś droga, przez którą olej mógłby być spalany (wycieki pomijam - od spodu jest sucho. Jest wprawdzie lekki wyciek spod pokrywy zaworów w miejscu aparatu zapłonowego ale nie powiększa się od dłuższego czasu - można powiedzieć, jest taki od zawsze .)
2. Czy badaniem kompresji (niskim jej wynikiem) stwierdzę jednoznacznie że pierścienie są do wymiany czy jestem w błędzie?
3. Czego dotyczy naprawa/co dodatkowo wymienia się razem z pierścieniami?
Pierścienie, uszczelniacze, olej, uszczelki, szlifuje się cylindry (pamiętam że tak było przy remoncie simsonka ) ? Prosił bym o krótki opis co mechanik robi wymieniając pierścienie zakładając że po drodze nie wyjdzie nic co trzeba dodatkowo wymienić.
4. Jaki (oczywiście mniej więcej) jest koszt wymiany pierścieni a ile kosztuje wymiana samych uszczelniaczy?
Żeby nie zakładać kolejnego postu - pytanie o hamulce. Jaka powinna być minimalna grubość tarcz w moim silniku? Tarcze są pojedyncze niewentylowane.