Mam Golfa z 95 roku z silnikiem 1,6 75 KM (prawdopodobnie to oznaczenie AEE).
Silnik bierze olej. Jakieś 2 lata temu zostały wymienione uszczelniacze ale od jakiegoś czasu muszę systematycznie dolewać oleju. Wg niektórych mechaników pierścienie w tym silniku sie zapiekają i normalnym zastępstwem jest branie oleju.
Mam odnośnie tego kilka pytań:
1. Auto przy dynamiczniejszym ruszaniu i odpalaniu trochę kopci na niebiesko. Czy oprócz uszczelniaczy zaworowych i pierścieni jest jakaś droga, przez którą olej mógłby być spalany (wycieki pomijam - od spodu jest sucho. Jest wprawdzie lekki wyciek spod pokrywy zaworów w miejscu aparatu zapłonowego ale nie powiększa się od dłuższego czasu - można powiedzieć, jest taki od zawsze .)
2. Czy badaniem kompresji (niskim jej wynikiem) stwierdzę jednoznacznie że pierścienie są do wymiany czy jestem w błędzie?
3. Czego dotyczy naprawa/co dodatkowo wymienia się razem z pierścieniami?
Pierścienie, uszczelniacze, olej, uszczelki, szlifuje się cylindry (pamiętam że tak było przy remoncie simsonka ) ? Prosił bym o krótki opis co mechanik robi wymieniając pierścienie zakładając że po drodze nie wyjdzie nic co trzeba dodatkowo wymienić.
4. Jaki (oczywiście mniej więcej) jest koszt wymiany pierścieni a ile kosztuje wymiana samych uszczelniaczy?
Żeby nie zakładać kolejnego postu - pytanie o hamulce. Jaka powinna być minimalna grubość tarcz w moim silniku? Tarcze są pojedyncze niewentylowane.
spalanie oleju- wymiana pierścieni/uszczelniaczy, tarcze ham
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: wt cze 12, 2007 21:53
- Lokalizacja: opole
- MmAaZzIi
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:13
- Lokalizacja: malopolska / okolice gorlic
- Kontakt:
lukasz9564, A wiec tak AD1 - jesli pomijasz wycieki to nie ma innej mozliosci spalenia oleju jak cylinder jesli olej nie podcieka z góry przez uszczelniacze zaworowe lub nie dostaje sie z dołu przez pierscienie to nie ma innej opcji na spalanie oleju chyba ze masz w nietypowy sposób peknieta glowice i olej podcieka lecz to praktycznie nie mozliwe .
AD2- Badanie kompresji powie jakie masz cisnienie na poszczególnym cylindrze i zanizone wartosci moga swiadczyc o zużytych pierscieniach lecz czasem niskie cisnienie jest wynikiem podpalonych gniazd zaworowych...
AD3 - Podczas wymiany pierscieni naj lepiej jest wymienic wiekszosc uszczelek silnika , planowanie glowicy jesli to potrzebne dotarcie zaworów zmiana uszczelniaczy jesli mowa o oleju to powinienes zalac nowy i wymiana powinna nastapic po paru tysiacach lacznie z filtrem , jesli to potrzebne a mechanik stwierdzi luz na panewkach to mozna to przy okazji zrobic wszystko zalezy ile chcesz inwestowac i jak długo chcesz jezdzic tym autem ... Temat rzeka
AD2- Badanie kompresji powie jakie masz cisnienie na poszczególnym cylindrze i zanizone wartosci moga swiadczyc o zużytych pierscieniach lecz czasem niskie cisnienie jest wynikiem podpalonych gniazd zaworowych...
AD3 - Podczas wymiany pierscieni naj lepiej jest wymienic wiekszosc uszczelek silnika , planowanie glowicy jesli to potrzebne dotarcie zaworów zmiana uszczelniaczy jesli mowa o oleju to powinienes zalac nowy i wymiana powinna nastapic po paru tysiacach lacznie z filtrem , jesli to potrzebne a mechanik stwierdzi luz na panewkach to mozna to przy okazji zrobic wszystko zalezy ile chcesz inwestowac i jak długo chcesz jezdzic tym autem ... Temat rzeka
MOJ VARIANT !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości