Strona 1 z 1

Kąt pochylenia koła MK4

: pt wrz 11, 2009 16:14
autor: slavoo
Witam. Mam pytanie odnośnie kąta pochylenia kola w Mk4-Czy jest możliwość regulacji tego kąta bo ostatnio bylem na ustawieniu zbieżności z powodu ściągania samochodu w lewo,i wyszlo mi ze prawe koło ma -2stopnie.Gościu który to ustawial mówil ze sie nie da ustawić kąta pochylenia,musi być krzywa zwrotnica ,kołyska albo amor i dlatego ściąga w lewo.Co zrobić żeby nie ściągało bez wymiany wszystkiego po kolei???Amorki mam nowe ,luzów na układzie kierowniczym nie ma ,jak sprawdzić czy jest krzywa zwrotnica albo kolyska

: pt wrz 11, 2009 18:59
autor: DariuszK
kąt pochylenia koła ustawiasz za pomocą sworznia, w wahaczu sa tzw "fasolki" owalne otwory, po poluzowaniu sworznia (3 śruby) mozna nim regulować kąt pochylenia koła

: pt wrz 11, 2009 19:44
autor: menadzer
Bzdura. W mk4 reguluje się tylko zbieżność, żadne inne kąty.

: pt wrz 11, 2009 19:50
autor: Neoarti
Zgadzam się w MK4 nie ma regulacji pochylenia koła na fasolkach jest w MK3
wiec kolego musisz sprawdzić czy nie masz krzywego mcpersona miałem tak w moim MK4

: pt wrz 11, 2009 20:07
autor: wojtas4589
Nie wiem jak jest w MK4 ale jeżeli da się przesunć choć troche sworzeń na wahaczu to kąt napewno się zmieni

: pt wrz 11, 2009 20:08
autor: Neoarti
Właśnie o tym piszemy nie da się :)

: pt wrz 11, 2009 20:45
autor: safik25
nie wiem czy oto chodzi ale ostatnio wymieniałem osłony przegubów i żeby sie dostać do nich odkręciłem sworznia od wahacza który właśnie jest przykręcony na trzy śruby i powymianie i skręceniu jak wchodzę w zakręty to piszczą mi opony,wychodzi że chyba jest regulacja bo wcześniej tego nie miałem może się myle ale faktycznie te trzy śruby mają możliwość przesunięcia próbowałem trafić na stare ślady musiałem chybić przez regulację tymi śrubami można dolną część koła wysunąć na zew.lub odwrotnie czyli jest .

: pt wrz 11, 2009 20:47
autor: Neoarti
ja wymieniałem sworzeń w swoim mk4 i śruby nie miały żadnej regulacji pasowały na styk

: pt wrz 11, 2009 23:11
autor: DariuszK
wycigalem wahacz i nie moglem odkrecic sworznia wiec odkrecilem te 3 sruby z dolu i potem po zalozeniu sciagalo mnie, wiec musialo sie cos przestawic.

: sob wrz 12, 2009 07:00
autor: Mieniu_69
dobrze jest pisane - technicznie nie ma regulacji, ALE , na srubach mocujacych sworzen jest troche luzu i da sie zrobic korekte :grin:

: sob wrz 12, 2009 08:28
autor: tomi36
Kolega miał racje tam na dole jak jest przykręcony wahacz na tych trzech śrubach jest regulacja kąta koła i dobrze napisał ze po skręceniu jak nie zaznaczył miejsca jak był osadzony poprzednio wahacz będzie musiał od nowa ustawić kąt koła,a potem zbieżność.Zawsze ustawienie zbieżności zaczyna się od ustawiania kąta koła ,a potem dopiero po ustawieniu kąta koła zbieżność.Wystarczy ruszyć lekko wahaczem po odkręceniu 3 śrub od wahacza i zaraz zbieżność do ustawki.Niestety niektórzy mechanicy nie wiedzą o tym i spierają się też to przerabiałem aż sam w końcu doszłem.

: sob wrz 12, 2009 13:07
autor: slavoo
Wydaje mi się że znalazłem przyczyne dlaczego prawe kolo ma kąt -2stopnie.Zauważyłem ze pod maska jak sa mocowane amortyzatory ,ten z prawej strony ma większa odległośc mocowania od kielicha (jest większa szpara) Postaram sie dzisiaj wieczorem wrzucić fotki,bo ciężko jest to opisać

[ Dodano: 12 Wrz 2009 17:52 ]
Znalazłem taką oto różnicę,czym to może być spowodowane?Były juz wymieniane te łożyska i gumy a różnica jest znaczna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac5 ... 5aac0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a47 ... d6687.html

[ Dodano: 16 Wrz 2009 17:36 ]
Może mi ktoś powiedzieć czym jest spowodowana ta różnica?