Strona 1 z 2

problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika

: czw wrz 10, 2009 22:21
autor: pekto_m
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum i do tego niedawno zakupiłem golfa IV 1.6 SR.
Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok, ale po pewnym czasie (tj.kilku dniach) zaczęły się problemy.
Po pierwsze:
Silnik chodzi strasznie nierówno, falujące obroty,itp.Czasami faluje delikatnie,tj.bardzo delikatne drgania na obrotomierzu i dająca się usłyszeć nierówna praca silnika,nawet delikatnie trzęsie samochodem. A z kolei czasami też obroty skaczą o wiele bardziej, o jakies 1000 obrotów, pomiędzy 500 a 1500, aż niekiedy samochód potrafi zgasnąć.
Po drugie:
Szarpie samochodem podczas jazdy:Na pierwszym biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu szarpie mocno. Z kolei przy delikatnym przyspieszaniu czuć delikatne szarpanie zarówno na jedynce jak i pozostałych biegach.
Po trzecie:
Samochód jest zamulony jakiś i dość dużo pali. Jeżdziłem dwoma innymi golfami i zachowują się całkiem inaczej, mają o wiele lepszego kopa.
Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić. Mechanik powiedził, że jest to prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu.
Od czego wogóle mam zacząć.
Poradźcie i pomóżcie!

: czw wrz 10, 2009 23:07
autor: Magnus
od podlaczenia pod kompa.

: czw wrz 10, 2009 23:20
autor: pekto_m
Komp wykazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu (tak mi powiedziano, nie widziałem , nie wiem).Ale czy te wszystki objawy mogąbyć spowodowane tylko tą jedną usterką?

Re: problem ze wszyskim co mozliwe w pracy silnika

: czw wrz 10, 2009 23:26
autor: pawex
pekto_m pisze:Co może być przyczyną takich zachowań i jak z tym sobie radzić.
czy wymieniłeś standardowo filtry, świece , oleje płyny itp. od tego trzeba zacząć...
Golf IV z silnikiem 1,6 to dosyć specyficzne auto, ciężko jest opanować sprzęgło i zmianę biegów po miesiącu dojdziesz do wprawy, zobaczysz :D
wysokie spalanie może napiszesz na jakim poziomie mniej więcej :)

: czw wrz 10, 2009 23:41
autor: pekto_m
olej,świece i filtry powymieniałem. W porównaniu z innym golfem którym jeździ zanjomy to mój pali naprawde bardzo dużo,co nie przekłada się na osiągi. Nie jestem w stanie dokładnie stwierdzić ile. Ale oba golfy jeżdżą po mieście, przy czym mój pokonuje troche krótszą trasę, a jest tankowany znacznie częściej.
Ale może te usterki mają z tym coś wspólnego.
Poztaram sie je eliminować.Ale taka wymiana jednej rzeczy po drugiej nie dość, że kosztuje masę czasu to jeszcze kupę kasy. A w Dublinie mechanicy liczą sobie krocie za byle co. Więc chciałbym od razu dobrze trafić i nie kręcic się w kółko.

: pt wrz 11, 2009 00:06
autor: poolak2006
to dużo pali i nie umiesz powiedzieć ile ?? Około 10-12 na 100 km ?

: pt wrz 11, 2009 02:03
autor: Jazz_Blue
Przeczyść i zaadaptuj przepustnice oraz przeczyść przepływomierz, obejrzyj kable, bo może też są do wymiany i powinno przestać szarpać.
Podłącz jeszcze pod VAG'a sprawdz sondę czy jest sprawna.

A co do spalania, to w mieście na krótkich odcinkach licz nawet do 11l/100km
W trasie przy 110-120 może spać nawet do 6,5l/100km

: pt wrz 11, 2009 08:02
autor: edzio
pekto_m pisze:Komp wykazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu (tak mi powiedziano, nie widziałem , nie wiem).Ale czy te wszystki objawy mogąbyć spowodowane tylko tą jedną usterką?
Może to byc przyczyną jak najbardziej,należy sprawdzic sygnał czujnika i ustawienie rozrządu przy takim błędzie.

: pt wrz 11, 2009 10:34
autor: Magnus
dokladnie czujnik polozenia walu moze byc do wymiany, ale nie masz problemow z odpalaniem auta? powinno ciezko odpalac. i koniczenie zobacz tez filtry powietrza i przepustnice-moze jest zasyfiona cala,wyczyscic i zaadoptowac. zmien sobie tez swieczki bo jak nie dawno kupiles to nie wiedomo jak dlugo juz jezdza. jesli jest to 1.6sr to koszt swieczki to ok 15zl/szt NGK

: pt wrz 11, 2009 13:50
autor: Jazz_Blue
Magnus pisze: zmien sobie tez swieczki bo jak nie dawno kupiles to nie wiedomo jak dlugo juz jezdza. jesli jest to 1.6sr to koszt swieczki to ok 15zl/szt NGK
pekto_m pisze:olej,świece i filtry powymieniałem.

: pt wrz 11, 2009 18:55
autor: Magnus
aha nie zauwazylem:) sorki

: śr wrz 23, 2009 17:50
autor: pekto_m
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?
Pozdrawiam

[ Dodano: 24 Wrz 2009 08:13 ]
Witam ponownie!
Zagupiłem VAG-a i podłączyłem autko pod kompa.
Wyskoczyły mi dwa błędy:
515 czujnik Halla - G40 brak sygnału
537 regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna
Ale co teraz?
Co i gdzie to jest?Co zrobić zeby bylo ok?
Pozdrawiam

: czw wrz 24, 2009 12:07
autor: Lukasz_mk2
a vagiem testowałeś na zapalonym aucie czy na zgaszonym bo tu jest różnica, przy zgaszonym błąd hall'a zawsze wyjdzie

: czw wrz 24, 2009 19:06
autor: pekto_m
Na zapalonym i na zgaszonym!Wystepowal caly czas