Strona 1 z 3

: pn lis 07, 2005 22:49
autor: dziomal
Od regulacji siły hamowania tyłu jest korektror siły hamowania. Może sprężyna posuściła albo wcale jej nie ma przy korektorze i tył prawie nie bedzie hamował.

: pn lis 07, 2005 22:56
autor: olozwirski
Korektor hamowania dziala jak samochod jest obciazony. Wyczytalem tu na forum ze mozna calkowicie to ustrojstwo wywalic i tez bedzie dobrze.
W golfach, zreszta w innych samochodach tez, przod lepiej bierze niz tyl. Jakby bylo odwrotnie to tak jak bys caly czas reczniaki krecil. A na sliskim odrazu bokiem bys stawal

: pn lis 07, 2005 22:59
autor: dziomal
Z lewej strony auta przed tylnym lewym kołem, obok tylniej belki.

: pn lis 07, 2005 23:05
autor: PRZEMOR
w 1,3 nie ma korektora hamowania,przynajmniej w moim.Z tymi tylnymi hamulcami to mam ten sam problem co ty,wymienilem cylinderki szczeki hamulcowe i dalej nie widze jakies znacznej poprawy.Zobacze co gosc na przegladzie powie

: pn lis 07, 2005 23:06
autor: tauka
Mariu, Witam kolege z moich okolic. Swoją droga to ładny golfik, przynajmniej front. Mam nadzieję, że kiedyś jakis mały spocik zaliczymy, zeby porównać co nasze autka potrafią, bo maja w koncu takie same serducha :D

: pn lis 07, 2005 23:09
autor: okoG60
tak jak olozwirski powiedział tył w każdym samochodzie słabiej hamuje. zwróc uwage że jak hamujesz to przód ci nurkuje a tył idzie do góry czyli jest odciążany i tu działa korektor siły hamowania. jeżeli tył idzie do góry to wtedy tylne koła słabiej hamują po to żeby ich nie zablokowało bo wiadomo jak są koła zablokowane to hamowanie masz do pupy. a jak masz tył obciążony to korektor zwiększa siłe hamowania tylnych kół bo są dociążone

: pn lis 07, 2005 23:36
autor: blackwhite
MOżesz mieć zapieczone cylinderki albo okładziny są już zjechane.

: wt lis 08, 2005 10:38
autor: czyś
Zawsze jest tak, że tył daje tylko ok. 1/3 siły hamowania. W 1.3. z reguły nie ma korektora (w wersjach gaźnikowych na pewno nie)
Ale jeśli wydaje ci się że słabo hamuje tył:
1) odpowietrz cylinderki z tyłu
2) na zdjętym bębniezobacz, czy nie mają wycieków, a potem delikatnie sprawdź z pomocą drugiej osoby do operowania hamulcem, czy chodzą (tzn. czy wszystkie 4 tłoczki rozpierają szczęki), tylko tak, żeby nie "wypompować' ich za bardzo i nie rozszczelnić układu.

: wt lis 08, 2005 10:50
autor: B_O_N_K
Hmmm.... a czy korektor siły hamowania nie był wstawiany tylko w Golfach z tarczami z tyłu? A tył na bębnach nigdy Ci nie będzie hamował w taki sposób że zblokuje koła. Przynajmniej ja się z tym nie spotkałem.

PozdróVWka ;)