Strona 1 z 1

Sprzeglo jak sprawdzic

: czw wrz 10, 2009 11:09
autor: zwykly123
Witam , otóz mam taki problem ze niewiem jak sprawdzic sprzeglo czy jest juz do wymiany , poniewaz jest tak : nieraz jade sobie pod gorke i jak dam mu 3 bieg to po chwili silnik wyje a autko slabnie , tak jakby brak mu mocy , czy moze to cos innego ? np linka sprzegla poszla ? Prosze Was o jakas rade ktora da mi pewnosc ze to sprzeglo.. dodam jeszcze ze na zimnym silniku auto ma wiecej mocy.

: czw wrz 10, 2009 11:13
autor: S1BART1
Zaciągnij ręczny,wbij piąty bieg i powoli puszczaj sprzęgło ,jak zgaśnie to teoretycznie jest OK a jak dalej będzie pracował to ślizga jak cho....a i jest do wymiany. Jaki jest przebieg autka???

: czw wrz 10, 2009 11:15
autor: zwykly123
S1BART1, no wlasnie tego sposobu juz probowalem , wrzucalem 4 , 5 z zaciagnietym recznym i gasl , ale np w ruchu dajmy na tto pod gorke auto tak jakby traci moc a obroty w gore..dlatego chcialbym miec pewnosc co do sprzegla , auto ma przebieg 199800 tys...

: czw wrz 10, 2009 12:50
autor: S1BART1
Hmmmmm,a jak Ci bierze sprzęgło-wysoko czy nisko,masz może regulacje linki sprzęgła czy samoregulator????

: czw wrz 10, 2009 14:01
autor: kawowy19
na 99,9% tarcza sprzegla do wymiany bo sie po prostu ślizga jak rozgrzeje.

: czw wrz 10, 2009 17:13
autor: oldstaszek
KAWOWY 19 ma rację - przerabiałem ten temat miesiąc temu... :pub:

: czw wrz 10, 2009 18:37
autor: timon86lbn
mialem tak samo w swoim mk2 i okazalo sie ze jedna lopatka na docisku sie podgiela i nie bylo jazdy

: czw wrz 10, 2009 19:57
autor: zwykly123
kawowy19, a czy jest jakis sposob aby to sprawdzic ? tak zeby miec pewnosc ze to tarcza.. aha i czy jak juz wymieniac to cale sprzeglo czy tylko ta tarcze ?

: czw wrz 10, 2009 20:05
autor: S1BART1
Najlepiej sprawdzisz jaw wyjmiesz sprzęgło na stół,jeśli chodzi o wymianę docisku do ocenisz jego stan po wyjęciu ,chociaż jeśli chodzi o mnie to proponuje wymienić cały kpl. i mieć święty spokój

: czw wrz 10, 2009 20:10
autor: zwykly123
S1BART1, tak tylko gorzej jak wyjme i sie okaze ze to nie sprzeglo , no ale tak najlepiej sie sprawdzi , masz racje jak wymieniac to odrazu wszystko caly komplet..

: czw wrz 10, 2009 20:25
autor: wojtas4589
Jeśli obroty Ci wzrastają a prędkość nie rośnie to chyba nic innego nie może być jak slizgające się sprzęgło

: pt wrz 11, 2009 08:14
autor: kawowy19
najlepiej wyjac i wymienic komplet z racji tego ze niewiadomo ile stary docisk wytrzyma przy nowej tarczy. Jak po jakimś czasie padnie docisk to podwojna robota i jeszcze raz zwalanie skrzyni... Poza tym taniej kupić komplet sprzegla niż pojedyncze elementy. Odnośnie producenta sprzegla proponuje firme Sachs albo LUK to najlepsze dostepne sprzegla na rynku które często wkładane sa na pierwszy montaz :bigok:

: pt wrz 11, 2009 14:12
autor: oldstaszek
Jak sprawdzałem sprzęgło...mam linkę z samoregulatorem więc wyjąłem spinkę przy dźwigni oraz wkładkę gumową.W miejsce wkładki dałem kawałek gumy z dziurką aby przeszła linka(tym sposobem uzyskałem ok 10 mm dodatkowego luzu) i zapiąłem.Trochę przejażdżki aby się rozgrzało...i nic się nie zmieniło.Wniosek - tarcza sprzęgła.
Wywaliłem skrzynię i do docisku a tu śrubki na 12 ząbków...nic to - poszło.Tarcza - numer naniesiony na niej nie istnieje w żadnym katalogu.Wziąłem(zamówiłem i na drugi dzień była) w sklepie u kolegi zgodną wymiarowo i do składania.Złożono, sprawdzono, jeździ...już ok.12kkm.
Aha - bez kanału i przed garażem.Straciłem prawie dwa dni - to wszystko... :pub:

: sob wrz 12, 2009 11:57
autor: Misiek518302554
miałem to samo w mk2, jak był zimny to nawet niezle i tak do trójki nawet nie było problemów, jak sie zagrzał tak konkretnie to na prostym nie szło ruszyc, ale problem się rozwiązuje kupiłem za 180 zeta nowe kompletne sprzęgło. i czeka na wymiane :bajer: