Strona 1 z 1

JAK Z 1.6PNki. zrobic...1.6 EG . GTI .PODNIEść MOC....

: śr wrz 09, 2009 22:50
autor: MICHAł 1981
Witam koledzy mam pytanie mam 1.6 PN Pierburg 2EE z gazem... i mam takie pytanie do was wiem ze w Golfie I był 1.6 EG z K-Jetronic czyli GTI 1.6... i tu jest różnica 40 KM .....czy wie ktoś czym jeszcze różnił sie ten silnik i czy dało by się założyć K-Jetronic do mojej PNki i co jeszcze musiałbym zmienić ....dodam jeszcze że silnik jest w bdb stanie i szkoda było by ko wymieniać na razie na mocniejszy.... może ktoś wie coś na ten temat czekam na jakieś odpowiedzi!!! :bajer:

: czw wrz 10, 2009 09:33
autor: bugalon
Wymieniasz tłoki, korbowody, głowicę z wałkami. Dostawiasz dwie pompy paliwa (jedna w baku druga pod podłogę), wymieniasz wszystkie przewody paliwowe na ciśnieniowe. Zakładasz do tego wtrysk k-jetronić i masz upragnione 110 koni).

Jeśli masz sprawny blok silnika (bez progów i uszczerbień) to lepiej kupić kompletny silnik PF razem z instalacją, przełozyć wał, tłoki, korby, głowicę i poskładać całośc na elektronicznym wtrysku (bez konieczności wymiany przewodów paliwowych na wysokoscisnieniowe).

: czw wrz 10, 2009 15:40
autor: Lipek81
W EG masz inne zasilanie w paliwo - K-Jetronic. W zwiazku z tym inna głowica i inny kolektor dolotowy chyba. No i cały układ - filtr paliwa, wtryski. A jak wtryski, to inna głowica. Geometria układu korbowo tłokowego jak patrzę, to też inna. Czyli blok, korbowody, tłoki i wał korbowy inne (albo niektóre z tych elementów). No i największa różnica - wałki rozrządu.

Ja, jak już bym chciał coś zmieniać w PN, to zmienił bym na wałki z EG - pod warunkiem, że pasują mechanicznie, bo z tego co widzę na stronach doppel-wobber to w wałkach jest ogromna różnica.

: czw wrz 10, 2009 15:45
autor: Duber
niezaklada sie dwoch takich samych tematow w roznych dzialach,sory za ot