Strona 1 z 1

Czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba wymieniac napinacz?

: pn lis 07, 2005 19:17
autor: maverik
Dokladnie jak w temacie
Czy przy wymianie paska rozrzadu trzeba wymieniac napinacz w Golfie 3 ?
Jesli tak to moze ktos zna przyblizone ceny tych elementow?

: pn lis 07, 2005 19:21
autor: czyś
Napisz jaki motor. Benzyna, diesel, pojemność, kod literowy? Bo jest różnie, czasem rolę napinacza pełni np. pompa wody (dalibóg w 1.4 ichyba 1.6, ale tego ostatniego nie jestem pewny na 100%)

: pn lis 07, 2005 19:24
autor: maverik
Golfik 3, silnik 1,4 ABD z katalizatorem rok 94

: pn lis 07, 2005 19:31
autor: wejlantf
w 1.6 PN jest napinacz, który zawsze powinno się wymieniać. Ponadto warto wymienić wszystkie oringi (nie tylko te cieknące).

: pn lis 07, 2005 20:24
autor: Kaczor
w 1.4 i 1.6 w mk III (1.6 jest tu inny niż w mk II ) należy wymienić pompę bo na 90 % po wymianie samego paska szlag ją trafi ( nowy pasek jest mocniej naciągnięty i zmienają się warunki pracy pompy)

: pn lis 07, 2005 20:37
autor: ku_bi
pasek Bosch - 59 zł, contitech 57 zł
napinacz EVR -154 zł, SKF - 176 zł

: pn lis 07, 2005 21:53
autor: MrSalieri
Razem z paskiem powinno sie wymienic napinacz a juz Ci powiem dlaczego na wlasnym przykladzie.
Wymienilem u jednego mechanika pasek. Pozniej u innego robilem cos z silnikeim i mowie ze pasek wymienilem a on sie pyta czy napinacz tez. Ja zrobielm oczy a on ze jak to pasek bez napinacza ktos wymienil. No to mu mowie "wymien pan napinacz".
Co sie okazalo.
Przyjezdzam do niego a ten mi pokazuje napinacz kreci nim i mowi ze juz sie prawie zacieral. Biore do reki krece i faktycznie juz chrobotal. Co z tego ze wymienisz sobie pasek jak zatrze ci sie napinacz.
Tak ze rob pasek razem z napinka ;)

: pn lis 07, 2005 22:13
autor: siwy224
Pasek napinacz jak huczy zobacz zimeringi czy ciekną szkoda żeby ciekło na pasek,olej niszczy pasek a grosze kosztują napinacz powinno sie wym razem z paskiem nie prędko tam zajrzysz chyba że masz bezkol. silnik niemam pojęcia

: wt lis 08, 2005 11:08
autor: czyś
Spece od 1.8 i 1.6 w mk2 - cisza :) Jak jest napinacz, to z reguły się go wymienia.
W mk3 1.4 (i chyba w 1.6) rolę napinacza pełni pompa wody i osobnego napinacza (tj. np. mimośrodowej rolki jak w 1.8 i w mk2 też w 1.6) to tam nie ma.
Spotkałem się z poglądem, że pompę powinno się wymieniać co drugą wymianę paska. Ale wkładając zamiennik to zmieniałbym przy każdym pasku. Nie wymieniana w porę pompa zaczyna niemiłosiernie rzęzić, a późniejsza wymiana pompy i tak wymaga rozbiórki rozrządu. O ile się nie mylę, to w 1.4 w mk3 jest tak samo jak w 1.3 w mk2, to prawie ten sam motor.

: wt lis 08, 2005 11:32
autor: Browix
jak masz napinacz to wymien razem z paskiem , koszt niewiele wiekszy ale jak ci zatrze sie napinacz to i pasek strzeli .

: wt lis 08, 2005 17:26
autor: maverik
A moze ktos sie orientuje czy silnik ABD jest kolizyjny czy tylko sie zatrzyma przy uszkodzeniu paska?

: wt lis 08, 2005 20:44
autor: Kaczor
nie jest kolizyjny - chociaż jak się urwie przy dużej prędkości obrotowej to szkód może narobić