Strona 1 z 1

do czego jest ta zatyczka przy silniku ? [mk3]

: pn lis 07, 2005 18:19
autor: Forester
ten plastikowy "kapsel" (zdjecie ponizej) mozna wyciagnac. jka to znalazlem to kapsel/zatyczka byl wyciagniety

nie mam pojecia co to jest i do czego sluzy?

moze ktos wie?

pozdro!!

: pn lis 07, 2005 18:22
autor: blackwhite
Może do dolewania oleju w skrzyni biegów?

: pn lis 07, 2005 18:28
autor: paulox
blackwhite pisze:Może do dolewania oleju w skrzyni biegów?
To jest okienko kontrolne do ustawiania zapłonu (po zdjęciu tej zaślepki widać koło zamachowe i jest na nim znak do ustawiania zapłonu na lampę stroboskopową). Nie lej tam oleju tylko heheh bo nie zajedziesz daleko. :rotfl:

Aby było widać znaki trzeba wykręcić całą tą zaślepkę a nie tylko ten korek ze środka.

Potem możesz na 5 biegu popchać auto do przodu do momentu aż ci sie pokaże znak na kole zamachowym. Jeśli pokrywa się on ze strzałką (takim trójkącikiem na obudowie skrzyni) to w tym położeniu powinna być iskra na świecy 1-wszego cylindra

: pn lis 07, 2005 18:31
autor: t-tas
to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu

: pn lis 07, 2005 18:32
autor: radziodm
mi jak mechanik zmienial razrzad to wlasnie sprawdzal czy znak sie zgadzaja, no oleju tam lepiej nie lej haha :)

: pn lis 07, 2005 18:33
autor: paulox
t-tas pisze:to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu
A ten znak zero jak wygląda bo ja znalazłem tylko nacięty na kole zamachowym rowek w kształcie trójkąta.

: pn lis 07, 2005 18:45
autor: Forester
dzieki wszytskim !!

czlowiek sie cale zycie uczy i uczy a i tak glupcem umiera :hmm:

pozdro!!

: pn lis 07, 2005 19:23
autor: Kiler
Dokładnie, to do ustawiania zapłonu :hmm: ... Tylko ja się podczepię :food: z taki pytankiem - nie mam zatkanego tego otworku :chytry: ... - to źle :kac: ...???

Pozdr :pub: .

: pn lis 07, 2005 19:27
autor: paulox
Kiler pisze:Dokładnie, to do ustawiania zapłonu :hmm: ... Tylko ja się podczepię :food: z taki pytankiem - nie mam zatkanego tego otworku :chytry: ... - to źle :kac: ...???

Pozdr :pub: .
Zatkaj bo ci piachu sie tam nasypie wody i wogole syf bedzie

: pn lis 07, 2005 19:33
autor: t-tas
może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0

jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy

: pn lis 07, 2005 19:56
autor: paulox
t-tas pisze:może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0

jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy
Ale zapłon sie ustawia na to nacięcie tak? Tylko ono jest widoczne w swietle lampy stroboskopowej. A wg ksiazki to miejsce wyprzedzenia zaplonu jest chyba w 1,6 37mm od znaku 0. Ale i tak 0 nie znalazlem.

: pn lis 07, 2005 20:04
autor: t-tas
o nacięciu nic nie wiem a jak przeglądałem książkę kolegi(wydawnictwo auto) to tam też było chyba o znaku 0,co do odległości to gdy miałem sprawny diagnoskop to ustawiałem wymagany kąt wyprzedzenia zapłonu(z książki) potencjometrem na lampie i gdy kąt się zgadzał (podczas pracy silnika)widziałem znak 0 w okienku, teraz robie to po charcersku-ustawiam 0, odpalam silnik i dalej ustawiam na wyczucie-troche to prowizorka ,ale mam już wprawę