do czego jest ta zatyczka przy silniku ? [mk3]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Forester
- Gadatliwa bestia
- Posty: 503
- Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
do czego jest ta zatyczka przy silniku ? [mk3]
ten plastikowy "kapsel" (zdjecie ponizej) mozna wyciagnac. jka to znalazlem to kapsel/zatyczka byl wyciagniety
nie mam pojecia co to jest i do czego sluzy?
moze ktos wie?
pozdro!!
nie mam pojecia co to jest i do czego sluzy?
moze ktos wie?
pozdro!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
POZDRO !!
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
----------------------------------------------------
>>>EUROPE EDITION --- ZAGAZOWANY<<<
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
To jest okienko kontrolne do ustawiania zapłonu (po zdjęciu tej zaślepki widać koło zamachowe i jest na nim znak do ustawiania zapłonu na lampę stroboskopową). Nie lej tam oleju tylko heheh bo nie zajedziesz daleko.blackwhite pisze:Może do dolewania oleju w skrzyni biegów?

Aby było widać znaki trzeba wykręcić całą tą zaślepkę a nie tylko ten korek ze środka.
Potem możesz na 5 biegu popchać auto do przodu do momentu aż ci sie pokaże znak na kole zamachowym. Jeśli pokrywa się on ze strzałką (takim trójkącikiem na obudowie skrzyni) to w tym położeniu powinna być iskra na świecy 1-wszego cylindra
Ostatnio zmieniony pn lis 07, 2005 18:32 przez paulox, łącznie zmieniany 1 raz.
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
A ten znak zero jak wygląda bo ja znalazłem tylko nacięty na kole zamachowym rowek w kształcie trójkąta.t-tas pisze:to zatyczka otworu przez który ustawia sie znak zwrotu zewnętrznego 1 i 4cylidra-przez otworekm po wyjęciu zatyczki szuka się znaku 0 (czytaj zero) ,przydatne to jest przy ustawianiu zapłonu czy wymianie lub przy konieczności zdięcia paska rozrządu
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0
jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy
jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Ale zapłon sie ustawia na to nacięcie tak? Tylko ono jest widoczne w swietle lampy stroboskopowej. A wg ksiazki to miejsce wyprzedzenia zaplonu jest chyba w 1,6 37mm od znaku 0. Ale i tak 0 nie znalazlem.t-tas pisze:może z biegiem czasu zamiast cyry 0 zastosowano inny znak,trzeba wziąć pod uwagę,że z wiekiem sam znak może stać się niewidoczny(znak 0 jest jakby nabity) z powodu korozji-osobiście w mk2 1,6 znalazłem 0
jeśli chodzi o obecność czy też brak tej zatyczki- w wolfsburgu po coś ją wymyślili ale ja wychodzę z założenia,że niektóre elementy to zbędne kilogramy
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
o nacięciu nic nie wiem a jak przeglądałem książkę kolegi(wydawnictwo auto) to tam też było chyba o znaku 0,co do odległości to gdy miałem sprawny diagnoskop to ustawiałem wymagany kąt wyprzedzenia zapłonu(z książki) potencjometrem na lampie i gdy kąt się zgadzał (podczas pracy silnika)widziałem znak 0 w okienku, teraz robie to po charcersku-ustawiam 0, odpalam silnik i dalej ustawiam na wyczucie-troche to prowizorka ,ale mam już wprawę
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości