Strona 1 z 2

AAM słaby

: wt wrz 08, 2009 17:44
autor: takos
Witam

Mam pewien problem a mianowicie moj brat posiada glofa 3 96' ABS z silnikiem 1.8 aam. nie moj samochod wiec nie jezdzilem ale gdy wkoncu nadarzyla sie okazja bylem przerazony. samochod nie przyspiesza. Wrzucilem pierwszy bieg ruszylem i wdepnelem pedal w podloge (powinien byc pisk z opon) a nie bylo nic, patrzlaem jak wskazowka obrotomierza powoli dochodzi do 5 tys, drugi bieg to samo. Mam porownanie z seatem toledo 92 rok 1.6 75koni, tak jak pislaem wyzej pedal w podloge i pisk z opon do 2 biegu. Dodam ze w golfie byl zakladany niedawno gaz, wyrzucony katalizator, wymiana sondy lambda. Golfem jezdzilem na benzynie.

Co jest przyczyna takiego spadku mocy.

: wt wrz 08, 2009 18:27
autor: rysiektr
czekaj bo coś mi tu nie pasuje...nie ma golfów ABS... jeśli chodzi Ci o silnik to jest 1.8 90 kucy o oznaczeniu ABS, albo 1.8 75 kucy AAM
na gazie też słabo ciągnie?? są jeszcze jakieś objawy??

: śr wrz 09, 2009 08:33
autor: takos
1.8 75 koni z ABS-em i na benzynie i a gazie jest slaby

: śr wrz 09, 2009 08:53
autor: Lukasz_mk2
a pali na wszystkie cylindry czy chodzi jak traktor??(do wymiany świece, kable lub kopułka) Może być jeszcze przestawiony zapłon.

: śr wrz 09, 2009 09:09
autor: takos
chodzi na wszystkie, pracuje rowno. Dzis nawet przestawialem rozrzad bo na zaworach bylo pol zabka przestawione, i ku mojemu zdziwieniu jest lepiej ale caly czas jest slaby. pozostaje jedynie zabawa z paliwem bo cos mi sie wydaje ze nie przepala, nie wiem jak to bedzie na gazie. Ostatnia zecza jaka bede robil to wymiana tarczy sprzedla bo chyba jest strasznie cienka (pedal sprzegla lapie na samej gorze) i moze to byc przyczyna.

: śr wrz 09, 2009 09:53
autor: Lukasz_mk2
sądze że jeżeli prędkość wzrasta "razem" z obrotami, a nie że prędkość stała a obroty wariują to tarcza odpada

: śr wrz 09, 2009 11:52
autor: takos
ale sprzeglo moze sie slizgac przy ostrzejszym strcie, co daje wrazenie spadku mocy :jezor:

: śr wrz 09, 2009 13:06
autor: burda
ale przy starcie tez byloby to widoczne. rozpedz sie do 100, wrzuc 5 bieg, wcisnij sprzeglo i daj gazu zeby wskoczyl na 4000-5000 obrotów i pusc sprzeglo, zobaczysz czy sie ślizga czy nie na obrotomierzu.
A tak wogóle to AAM jest poprostu słaby,i nie sądze zebys przypiszczal nim jadąc nawet na 1 biegu poprostu wciskając gaz do podlogi bez szybkiego puszczenia sprzegla.. no chyba że na dojazdówkach ;) wcześniej mialem golfa II z RP teraz mam golfa III z AAM i różnica w kopycie jest duża,na pewno też za sprawą tego ze mialem cholernie krótką skrzynie (GT Special) a teraz mam raczje dlugą (2000 obrotów na V biegu to 80km/h) ale za to ze spalania jestem zadowolony.. :)

: śr wrz 09, 2009 15:34
autor: takos
AAM jest slaby to dlaczego w seacie toledo 1.6 75 koni (nie wiem jakie oznaczenie) moc jest nieporownywalnie wieksza?

: śr wrz 09, 2009 15:38
autor: Jacek75
pompa daje za słabe ciśnienie do wymiany, przerabiane na forum przy tym typie silnika...

: śr wrz 09, 2009 17:35
autor: takos
Jacek75 pisze:pompa daje za słabe ciśnienie do wymiany, przerabiane na forum przy tym typie silnika...
A jakie powinno byc cisnienie na pompie?

: śr wrz 09, 2009 18:00
autor: rysiektr
ale to by na gazie chodził normalnie

: śr wrz 09, 2009 19:07
autor: takos
rysiektr pisze:ale to by na gazie chodził normalnie
Gaz narazie zostawmy, byl niedawno zkaladany i srednie spalanie wynosi ponad 15 litrow. Chce zrobic alby bylo dobrze na benzynie to wtedy sie gazem zajme

: śr wrz 09, 2009 19:22
autor: rysiektr
ale jakby pompa paliwa była zepsuta to by na benzynie źle chodził a na gazie ok, a tutaj i na tym i na tym jest źle....więc to musi mieć wpływ na oba rodzaje zasilania