Strona 1 z 2

jak rozpołowić skrzynie 1.8 ABS

: pn wrz 07, 2009 22:10
autor: kawowy19
Więc mam problem w silniku 1.8 ABS skrzynia 5biegow o ozn. 4T
musze wymienic obudowe sprzegla i nie wiem jak rozpołowić skrzynie????
Odkreciłem wszystkie sruby na okolo ale coś ją jeszcze trzyma bo odeszła mi na ok 1cm i dalej nie chce....
Prosze o pomoc!!!!

: wt wrz 08, 2009 13:57
autor: Lipek81
Ciągnij mocniej. Poważnie. Nie podważaj za brzegi przypadkiem. Ja rozpoławiałem skrzynię 4 biegi, ale też typu 020 - w cześć obudowy przy dźwigni sprzęgła wkręciłem dwie śruby (w miejsca, gdzie były śruby trzymające pokrywę tylną), które trzymały kawałek płaskownika przechodzącego nad wałkiem skrzyni. Wkręcając śruby płaskownik napierał na wałek tym samym wyciągając obudowę do góry. W skrzyni 5 biegów wyślę, że można zrobić tak samo - tylko tam nie ma takiej pokrywy, jak w 4 biegi, ale jak się odkręci obudowę piątego biegu, to myślę, że da radę.

I miałem coś takiego, że obudowa najpierw poszła właśnie o ok. 1cm i myślałem, że już zeszła - a tu trzeba było jeszcze mocniej śruby wkręcić.

: wt wrz 08, 2009 14:28
autor: -=ren=-
po pierwsze czykawowy19, odpiąłeś Piąty bieg?

po drugie czy zdjąłeś manszete/wybierak od półosi?? tam gdzie wychodzi napęd z mechanizmu różnicowego?

: wt wrz 08, 2009 14:38
autor: Lipek81
Nie, no to to zakładam że jest oczywiste - to co -=ren=- napisał :) + wybierak oczywiście też. W skrzyni 4 biegowej był jeszcze taki motyw, że od strony dźwigni sprzęgła, po zdjęciu pokrywy trzeba było odkręcić 3 nakrętki, które trzymały łożysko wałka. Nakrętki były nałożone na śruby, które przechodziły przez obudowę skrzyni i zakończone były nietypowymi łbami - zachodzącymi na krawędź łożyska. Nie wiem, czy takie coś jest w 5-biegowej skrzyni.

: wt wrz 08, 2009 14:47
autor: -=ren=-
kawowy19, Lipek81, przypomniało mi się pod spodem skrzyni jest taka mała śruba na imbus albo torx, generalnie wygląda jak mały koreczek do spuszczania oleju, ale naprawdę to dokręca taki wspornik od wstecznego biegu, jak jego nie odkręcisz to nie rozłożysz skrzynki...

: wt wrz 08, 2009 15:05
autor: Lipek81
A jest, rzeczywiście - to u mnie to była normalna śruba z łbem sześciokątnym.

: wt wrz 08, 2009 16:10
autor: kawowy19
manszete/wybierak od połosi??????? nie za bardzo wiem o co kaman... :helm:
i teraz jeszcze pytanie zasadnicze czy ktos wie czy obudowa sprzegla od skrzyni 4biegowej bedzie pasowała do skrzyni 4t??? bo na rzut oka wygladaja identycznie....

: wt wrz 08, 2009 16:34
autor: -=ren=-
z tyłu skrzyni tam gdzie jest mechanizm różnicowy, tam gdzie wychodzą półosie... półosie są zamocowane do skrzyni przez przeguby wewnętrzne, a przeguby wewnętrzne są przymocowane do skrzyni przez takie metalowe elementy, to są manszety/wybieraki.

[ Dodano: 08-09-09, 16:41 ]
na obrazku dużą czerwoną strzałką zaznaczyłem ten wybierak/manszete :D (dla ciebie lepiej będzie zdjąć tą z drugiej strony) ona jest zamocowana nakrętką lub segerem schowanym za tym kapslem zaznaczonym zieloną strzałką,..

Obrazek


obrazek zapożyczony ze strony:
http://www.motor-talk.de/bilder/golf-2- ... 79027.html

: wt wrz 08, 2009 16:53
autor: kawowy19
aaaaaaa no to to mam odkrecone pierwszy raz sie tylko z takim okreslenie spotkalem ;p
dla mnie to sa kielichy połosi ;p hehehe ale to niewazne.
a te male czerwone strzałki na zdjeciu to od czego sa??? bo u mnie to chyba nie sa nakretki tylko wyglada jak jakies kapsle...chyba ze je trzeba podważyć i sie pokaża nakretki co????

: wt wrz 08, 2009 17:09
autor: guti
kawowy19 pisze:dla mnie to sa kielichy połosi ;p hehehe ale to niewazne.
inni mowia na to flansze :)

: wt wrz 08, 2009 18:05
autor: tympy mechanik
moim zdaniem nie powinno się dawać połowę obudowy z jednej skrzyni a drugą z innej ponieważ na oko są to takie same elementy ale nie do końca :bajer: w fabryce są obrabiane jako para wiec jesli zmieniasz obudowę to całą :bajer:

: wt wrz 08, 2009 20:50
autor: -=ren=-
tympy mechanik pisze:jesli zmieniasz obudowę to całą
silikon do uszczelniania i do przodu...\

te małe czerwone to miejsce mocowania chyba łożyska od głównego wałka w skrzyni wewnątrz... nie istotne do rozpołowienia skrzyni raczej :D

: wt wrz 08, 2009 22:35
autor: Lipek81
-=ren=- pisze:a przeguby wewnętrzne są przymocowane do skrzyni przez takie metalowe elementy, to są manszety/wybieraki.
- nie no -=ren=-, teraz to przesadziłeś... Manszeta - to przynajmniej z tego co wiem, to po prostu osłona gumowa przegubu. No ale mniejsza z tym - ale najważniejsze - wybierak, to nie manszeta, ani nie kielich czy flansza! Wybierak to wybierak. Do wybieraka podłączone są cięgna idące do drążka zmiany biegów. Wybierak to część w skrzyni biegów, która jakby przetwarza ruch zewnętrznych mechanizmów zmiany biegów (tych między drążkiem a skrzynią) na odpowiedni ruch wodzików wewnątrz skrzyni. To on np. odpowiada za to, że wrzucając bieg czujemy, jak on się zatrzasnął w skrzyni (jakby takie klikniecie na dźwigni). Trzeba go wyciągnąć ze skrzyni, zanim zacznie się ją rozpoławiać.

: wt wrz 08, 2009 22:39
autor: -=ren=-
ok ok ważne że wszyscy wiedzą o co chodzi... w takim razie ja muszę zmienić langłydża ;) zapamiętam że to nie to... wszystkim dotkniętym tą pomyłką stawiam po :pub: