Strona 1 z 1

Jaki powinien byc poziom plynu hamulcowego? / dziwne tarcie

: pn wrz 07, 2009 15:36
autor: j_a_r_o_o_o
Witam,

Mam pytanie odnosnie poziomu plynu hamulcowego w ukladzie. Co sie moze stac jesli jego stan jest grubo ponad poziom MAX (z tego co wiem, to powinno byc na zimnym silniku miedzy max a min)?? Ostatnio mechanik wymienial mi cylinderek w prawym tylnym bebnie i zauwazylem, ze po tym zabiegu stan plynu jest wiekszy.
Druga sprawa to jak skrecam w prawo i lewo to slysze dziwne tarcie (nie sa to lozyska na bank) na biegu i z wcisnietym sprzeglem. tarcie wystepuje tylko w pewnych zakresach obrotu kierownica, tzn jesli wyprostuje to znika i jesli bardziej skrece kola to tez znika (POWIEDZMY ZE POJAWIAJA SIE W POLOWIE OBROTU). Dzwiek jest podobny do tarcia zuzywajacaych sie klockow. Czy ten poziom plynu moze miec cos wspolnego z tymi objawami..

Z gory dzieki i pozdrawiam

: pn wrz 07, 2009 16:53
autor: DEX4
poziom płynu nie ma tu nic do rzeczy; stan jest większy bo tłoczek się przesunął (podobnie jest jak się założy nowe klocki w miejsce wytartych); na logikę płyn powinien mieć poziom między min a max ale jest go więcej nic się nie dzieje - najwyżej wywali nadwyżkę korkiem; najlepiej odciągnij strzykawką nadwyżkę i nic nie powinno kapać itd.

: pn wrz 07, 2009 23:42
autor: j_a_r_o_o_o
ok. a co z tym tarciem? Jest ono stosunkowo bardzo ciche, musze sie wsluchac wiec nie wiem czy po prostu tak musi byc czy co. W sumie co moze trzec? Przguby (nie strzelaja przy ruszaniu na skerconych kolach), klocki, kolo ocierac o nadkola - nic wiecej mi nie przychodzi do glowy.

: wt wrz 08, 2009 06:46
autor: PAPAYOS
j_a_r_o_o_o pisze:co z tym tarciem
Jeśli tarły by ci koła o nadkola to widać by było wytarcia w plaskikach zamontowanych w nadkolach...

A to co słyszysz to wcale nie musi być tarcie... Może szumią ci opony podczas skrętu. Przy skręcie zmienia ci się kąt pochylenia koła a ty masz wyząbkowane opony po krawędziach i może szumią... Pobaw sie ciśnieniem powietrza w kołach, przejedź ręką po krawędziach opon jeśli czujesz zęby to masz przyczynę.

Jak masz zęby na krawędziach to musisz ustawić zbieżność...

Pozdrawiam
PAPAYOS

: wt wrz 08, 2009 08:34
autor: mazio_leczna
po mojemu to sprawdz klocki bo juz sie moga konczyc i zaczynaja trzec ja mam tak z tylu albo oslona tarczy ktoras z przodu zladla ja ruda i sie odczepila i gdzies sie odgiela i moze trzec o felge tez tak mialem przedewszystkim sprawdz klocki i stan tarczy

: wt wrz 08, 2009 09:56
autor: dziejo
a ja bym sprawdził blaszki na klockach :)

: wt wrz 08, 2009 10:59
autor: danioo
może to łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora

: wt wrz 08, 2009 13:15
autor: j_a_r_o_o_o
PAPAYOS pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:co z tym tarciem
Jak masz zęby na krawędziach to musisz ustawić zbieżność...
zbieznosc ustawiona 2 tyg temu - jak szumia opony to jest troche inny dzwiek, ja mam ewidentnie tarcie.

mazio_leczna pisze:po mojemu to sprawdz klocki bo juz sie moga konczyc i zaczynaja trzec ja mam tak z tylu albo oslona tarczy ktoras z przodu zladla ja ruda i sie odczepila i gdzies sie odgiela i moze trzec o felge tez tak mialem przedewszystkim sprawdz klocki i stan tarczy
klocki maja ponad 5 mm kazdy, te oslony musze sprawdzic moze to rzyczywiscie one.

dziejo pisze:a ja bym sprawdził blaszki na klockach :)
hmmm... cos jest na rzeczy... wlasnie z nimi walcze bo mi klocki troche lataja (kupilem nowe i to samo) - ale powiedz mi jedno. Czemu akurat przy skrecie tylko slychac te tarcie jesli to by bylo od blaszek??

danioo pisze:może to łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora
nowiutkie, zaraz po wymianie ustawilem geometrie. A tak poza tym tarcie jest nawet jak nie obracam kierownica, tylko trzymam ja obrocona pod jakims katem (przy samym ruchu nie ma tego - mam skrzypienie ale to juz chyba od sworzni bo wymienilem dwa razy gumy, bo po 2 miechach mi popekaly)